Ice kjøper Komplett Mobil

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Mange har de senere årene valgt Komplett Mobil grunnet fordelene med fri roaming i blant annet Thailand. Dette er en tjeneste som ser ut til å forsvinne etter oppkjøp av selskapet.

I telekombransjen er det vanskelig å øke antall kunder og slike oppkjøp er vanlige for å stå sterkere og mer konkurransedyktig.
Dette har vi sett både innen bredbånd og mobil.

Overtar kundemassen for et tresifret millionbeløp.

Mobiloperatøren Ice kjøper kundemassen til Komplett Mobil, melder selskapene i en pressemelding i dag. 

Ice Communication Norge betaler «cirka 105 millioner kroner» for kundene til Komplett Mobil, en sum som kan bli justert etter hvor mange kunder som forblir hos Ice etter integreringen. 
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen

Det var da som faen.

Jaja, da er det bare å finne seg en ny mobilleverandør. Den eneste grunnen til at jeg har brukt Komplett, var enkeltheten ved bruk i nettopp Thailand.

Skal sies at jeg synes Kompletts nett i Thailand har vært relativt tregt, men det er likevel synd.

Håper snart e-sim tar over dette tullballet med å bytte SIM-kort i ulike land.
anmeno

tdr skrev: 18 mar 2019, 15:47 Mange har de senere årene valgt Komplett Mobil grunnet fordelene med fri roaming i blant annet Thailand. Dette er en tjeneste som ser ut til å forsvinne etter oppkjøp av selskapet.

I telekombransjen er det vanskelig å øke antall kunder og slike oppkjøp er vanlige for å stå sterkere og mer konkurransedyktig.
Dette har vi sett både innen bredbånd og mobil.

105 millioner for et selskap med 3 ansatte....
Dyrnes og de to andre ansatte i Komplett Mobil blir ikke med over til Ice, sier han.
fotomannen

Tror de har vært smarte. Det er sikkert en grunn til at ingen andre har gitt oss varianter av EU+. Kanskje er det ikke særlig lønnsomt. Men det har utvilsomt gitt Komplett mange kunder, og de har dermed blitt interessante for større aktører, som Ice. Kanskje var et salg akkurat hva de var ute etter da de startet Komplett Mobil.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

anmeno skrev: 18 mar 2019, 18:59 105 millioner for et selskap med 3 ansatte....
Som en virtuell operatør uten eget nett har de tydeligvis ikke hatt behov for noen stor organisasjon. Kundedata har nok blitt ivaretatt i Komplett sine hovedsystem med noe tilpasning. Komplett sin markedsavdeling har helt sikkert utført kommersielle aktiviteter.

Har ikke sjekket så mye bakgrunnen til de ansatte i mobilsatsingen til Komplett men det ville overraske meg om ikke noen av de har fartstid hos andre operatører tidligere.

Komplett som selskap har nok satset ut over kjernevirksomhet og vi ser at flere av disse satsingene er reduserte eller kansellerte.

Noen ganger er det best å holde seg til det man kan.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Alternativ har dukket opp: https://www.gemobil.no/mobilabonnementer
www.thailandtur.no
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»