Coronavirus 2020

anmeno

Slike folk skulle vært kastet ned i et mørkt hull hvor han kunne leve resten av sine dage....

Coronasmittet får 20 000 i bot etter fest
Vest politidistrikt utstedte mandag et forelegg på 20 000 kroner til en privatperson for brudd på smittevernloven, melder Vest politidistrikt.

Vedkommende er bekreftet smittet med coronaviruset og forelegget ble gitt etter at vedkommende brøt lovpålagt isolasjon og oppsøkte en fest natt til søndag. Politiet har i helga etterforsket saken og avhørt flere personer.

Personen skal ha oppsøkt festen bevisst. Påtaleleder i Vest politidistrikt, Gunnar Fløystad, sier politiet har hatt vanskelig for å forstå hvorfor vedkommende skulle oppsøke festen.

- Personen hadde vel en idé om at det ikke var så farlig. Men med alle medieoppslag og klargjøringer som er kommet fra myndighetene, og med tanke på at vedkommende var gjort oppmerksom på hva det betyr å være i isolasjon, var dette såpass alvorlig at vi var nødt til å reagere, sier han.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Phay skrev: 23 mar 2020, 10:27 Jeg har nå i det minste ordnet meg visum, og registrert meg i Ampur med gul husbok, og tilhører her som innflytter.
Det samme her + rosa ID-kort. Da kona skulle registrere seg på Foodland for å få poeng for varekjøp og regninger betalt i resturangen måtte ho vise ID-kort. Ho har det aldrig med seg uten at vi er på reisefot , amphur etc. Ho spurte de som holdt på med dette poeng greia om det var greit med mitt ID-kort , dei tok en titt på kortet og det var ok. Jeg har alltid med meg 3 kort , førerkort , thai masterkort og ID- kort.
Ho fikk da registrert til slutt , med mitt ID-kort og hennes telefon nummer😄
Når kona/jeg betaler i kassa må en oppgi tlf.nummer og da kommer det opp på kassa skjermen Khun Sven😁
Det blir mye poeng når vi bruker Foodland fast. De har en vegg med artikkler en kan velge av til bruk av poeng , dette sortimentet varierer.
Legger ved bilder av noe kona har tatt i det siste.Kniver fra Solingen , steikepanner fra Italia , ilfaste former i forskjellige størrelse , sjampo og kremer i bøtter og spann.
Vedlegg
20200323_192741.jpg
20200323_192819.jpg
20200323_191935.jpg
20200323_191859.jpg
20200323_191610.jpg
20200323_191521.jpg
20200323_190801.jpg
Brukeravatar
e-golf

Tore Bustad skrev: 23 mar 2020, 16:18 I en fotogruppe jeg er i på Facebook ble det for et par uker siden lagt ut et bilde fra er legesenter i USA. Teksten var til pasientene på venterommet, og sa at koronaviruset ikke var noe å uroe seg for, da dette kun var hysteri satt i stand av demokratene, for å ta rotta på Trump. Presidenten uttalte det samme på et valgmøte for kun noen uker siden.
Det er nok fake.
https://idag.no/trumps-uttalelser-om-ko ... k/19.32823
torbus

Det er ikke så vanskelig å finne ut hva han sa. Det finnes knapt en pressekonferanse med Trump hvor han ikke lyver så det renner av ham, og hans egne helseeksperter etterpå må forklare at det presidenten sa ikke stemmer.

Business Insider med videoer vs. Norge I Dag og Anita Apelthun Sæle.

Avgjør selv.

https://www.businessinsider.com/five-ti ... ?r=US&IR=T
Wood1958

Tore Bustad skrev: 23 mar 2020, 17:27 Det er ikke så vanskelig å finne ut hva han sa. Det finnes knapt en pressekonferanse med Trump hvor han ikke lyver så det renner av ham, og hans egne helseeksperter etterpå må forklare at det presidenten sa ikke stemmer.

Avgjør selv.

Hva han sier og hva han vet kan kanskje virke varierende, og ikke så lett for de,som vet og samtidig skal backe han opp heller.
Fks helseministeren. Ser litt pressekonferanser og int å se de forskjellige mediers dekning av deltagere etterpå.
Her fra The Guardian om helseministeren og Trump sine utalelser.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... rus-crisis
2020-03-23 17.51.23.png
2020-03-23 17.48.44.png
Brukeravatar
e-golf

Tore Bustad skrev: 23 mar 2020, 17:27 Det er ikke så vanskelig å finne ut hva han sa. Det finnes knapt en pressekonferanse med Trump hvor han ikke lyver så det renner av ham, og hans egne helseeksperter etterpå må forklare at det presidenten sa ikke stemmer.

Avgjør selv.

Fikk ikke lese den artikkelen. Det er mulig han lyver så det renner av han, men du gjør det samme! Men her er episoden og bedøm selv: https://www.youtube.com/watch?v=G5TZ6fTYrsE
torbus

Jeg heller mot at noen snart må ta ansvar, legge ham i bakken, bære ham ut, og overlate ansvaret til noen som kan lede USA og verden gjennom denne krisen, for uansett hva man måtte mene om Trump, er det ingen ved sine fulle fem som kan mene at Trump er mannen som bør styre skuta nå.

USA og verden trenger en trygg leder. Ikke en notorisk løgner med et mildest talt anstrengt forhold til fakta, vitenskap og fagfolk.

Edit: den var til Wood.

Hva Trump sa er å se i videoen, og han nedtonet altså alvoret lenge, i mange arenaer, ved å hevde at dette er noe som er hauset opp av demokratene, for å brukes mot ham. Alt er dokumentert på video, da det selvsagt er TV-team der når han snakker.
Wood1958

Tore Bustad skrev: 23 mar 2020, 18:16 Jeg heller mot at noen snart må ta ansvar, legge ham i bakken, bære ham ut, og overlate ansvaret til noen som kan lede USA og verden gjennom denne krisen, for uansett hva man måtte mene om Trump, er det ingen ved sine fulle fem som kan mene at Trump er mannen som bør styre skuta nå.

USA og verden trenger en trygg leder. Ikke en notorisk løgner med et mildest talt anstrengt forhold til fakta, vitenskap og fagfolk.

Edit: den var til Wood.

Hva Trump sa er å se i videoen, og han nedtonet altså alvoret lenge, i mange arenaer, ved å hevde at dette er noe som er hauset opp av demokratene, for å brukes mot ham. Alt er dokumentert på video, da det selvsagt er TV-team der når han snakker.
Det er jo åpenbart flere om prøver å ta ansvar , men Amerikanerene har jo sin utgave av makt til de som blir valgt.
torbus

Ja, det er mange som tar ansvar, som samarbeider på tvers av partilinjer og tidligere feider, men Trump har en usedvanlig lojal fan-base, og det er livsfarlig for dem å stole på våset hans. Det er tvilsomt at de lytter til fagfolkene når de får ordet og dementerer nesten alt Trump har sagt.

Det er bare et par-tre uker siden han snakket egne fagfolk midt imot, løy om tester, løy om at vaksinen snart var klar, løy om at de har full kontroll, hevda viruset med stor sannsynlighet ville gi seg i april, og løy om at Obama var skyld i manglende utstyr, mens det i virkeligheten var hans administrasjon.

Det er livsfarlig når et åttesifret antall mennesker får villedende informasjon av en mann de stoler på.

Trump har løyet siden dag 1, men denne gangen er det ikke noe å humre over, da det vil koste liv.

Nå er USA på vei inn i en situasjon hvor de fort kan bli verre enn Italia.

Trump er ikke skyld i dårlig amerikansk helse og et tvilsomt helsevesen for store deler av folket, men han er ansvarlig for det han sier og gjør, og det er mange som lytter til ham.
anmeno

Denne var postet på et annet forum jeg følger, hvis dette er riktig så er nå ikke tiden for å dra på visa run.
90999317_10156864624962353_4737639318816817152_o.jpg
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»