Ad Blocker oppdaget: For å betale driften av nettstedet har vi lagt til annonser. Vi ber om at du viser din støtte ved å slå av Ad Blocker på våre sider..
Utpåtur skrev: ↑23 mar 2020, 07:54
Robert: Hvor fant du denne vidden? - det er en link til helsenorge.no - men jeg finner den ikke der?
Det var en som linket den i en videoblog jeg følger. Så det var litt tilfeldig jeg så den.
Det er jo en fin forklaring på hvorfor de velger å bruke malaria-medisin (kombinert med Zink).
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Store mengder var pakket sammen på bussterminalene i Bangkok i helgen, anslagsvis 80 000 mennesker reiste gjennom Mo Shit lørdag. Jobbene har forsvunnet og folk reiser hjem. Migranter som jobber i Thailand prøver å komme hjem før grensene blir stengt. Dette vil muligens spre smitten utover landsbygda?
Lamong skrev: ↑23 mar 2020, 11:55
Store mengder var pakket sammen på bussterminalene i Bangkok i helgen, anslagsvis 80 000 mennesker reiste gjennom Mo Shit lørdag. Jobbene har forsvunnet og folk reiser hjem. Migranter som jobber i Thailand prøver å komme hjem før grensene blir stengt. Dette vil muligens spre smitten utover landsbygda?
Det er nok mer eller mindre garantert at det nå sprer seg rundt hele Thailand. Jeg tror dette kan bli skikkelig ille. ikke bare helsemessig, men at folk kommer til å slite noe jævlig uten lønning. Kriminalitet kan bli sterkt økende framover. Så alle vi som bor her i Thailand bør kanskje skru opp radaren litt og være flinke å låse dører når vi kjører rundt på kveldstid.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX skrev: ↑23 mar 2020, 12:51
Det er nok mer eller mindre garantert at det nå sprer seg rundt hele Thailand. Jeg tror dette kan bli skikkelig ille. ikke bare helsemessig, men at folk kommer til å slite noe jævlig uten lønning. Kriminalitet kan bli sterkt økende framover. Så alle vi som bor her i Thailand bør kanskje skru opp radaren litt og være flinke å låse dører når vi kjører rundt på kveldstid.
Blir det karantener distriktsvis utfra smitte med curfew style så reduseres vel faren endel.Noe som de jo har litt erfaringer med å ha som tiltak for kontroll av folk samt bevegelser. Men da får en kanskje heller ikke kjørt så mye rundt på kvelden heller.
Phay skrev: ↑23 mar 2020, 09:38
Her går man med skylapper, tenker ikke, snakker ikke, og skvetter unna når de ser en falang. Nesten som å være muslim i Oslo utenfor kjerneområdet!
hva er det du sier phay,,
er det voksende fremmedhat også
i thailand,
?!
har du merket dette selv?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.
riflefish skrev: ↑23 mar 2020, 13:36
hva er det du sier phay,,
er det voksende fremmedhat også
i thailand,
?!
har du merket dette selv?
Det er jo ikke til å se bort ifra at de er skremt, og alt som er fremmed, er det man frykter mest nå ett slikt virus utbrudd er kommet. Må huske på at det er sikkert bare noen få falanger i selve landsbyen her, og noen få utenfor. Selv så har jeg ikke kontakt med noen andre her.
Phay skrev: ↑23 mar 2020, 00:36
Lurer på hva suicidal raten er pga denne isoleringen og omstendighetene rundt.
Psykisk helse i denne krisa har det vel ikke vært rom for å ta vare på.
God poeng. Flere jeg har spurt innrømmer glatt at dette er en mental påkjenning. Heldigvis er flesteparten rimelige robuste (tror og håper jeg).
Det gjelder å holde humøret oppe. Rydd i skapet eller på loftet heller enn å slå de man bor sammen med. Og mitt personlige tips: Sørg for at ungene får så mye aktivitet at de blir godt slitne. Helst utendørs. Da blir de mye mer medgjørlige.
Mange påstår jo at coronaviruset som herjer verden er bevisst angrep fra ulike grupper, og her er noen konspirasjonsteorier i en kort video fra faktisk.no
tdr skrev: ↑23 mar 2020, 15:44
Mange påstår jo at coronaviruset som herjer verden er bevisst angrep fra ulike grupper, og her er noen konspirasjonsteorier i en kort video fra faktisk.no
I en fotogruppe jeg er i på Facebook ble det for et par uker siden lagt ut et bilde fra er legesenter i USA. Teksten var til pasientene på venterommet, og sa at koronaviruset ikke var noe å uroe seg for, da dette kun var hysteri satt i stand av demokratene, for å ta rotta på Trump. Presidenten uttalte det samme på et valgmøte for kun noen uker siden.