Side 5 av 6
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 24 jun 2019, 10:16
av riflefish
chelsea skrev: ↑23 jun 2019, 13:59
det er ikke dem som eier leligheten min her det er en thai man som gjør som bor i annet land, dem som driver bygget for in leilepenger i fra meg
vel etter loven kan det medføre byråkratiske
problemer!
da det etter loven skal være den som eier
bopel! som egenhendig fyller ut dette
det blit praktisert svært forskellig
og da big joke fungerte var det temmlig
vanskligt!
mulig det er enklere blitt nå?
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 24 jun 2019, 11:18
av chelsea
jeg spurte henne i dag om dem hadde licenes for driver som dem gjør det viste hun vet ikke dem hadde
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 24 jun 2019, 13:04
av riflefish
chelsea skrev: ↑24 jun 2019, 11:18
jeg spurte henne i dag om dem hadde licenes for driver som dem gjør det viste hun vet ikke dem hadde
hakke no m licens og gjøre!
trenger vel ikke lisens for og drive utleie
men « eier skal etter livene paragraf være
den som innmelder hvem som bor i
bolig,
sikkert mange lover som gjør det enkelt
men « big joke» var paragraf jeger
han er ikke i politiet lenger !
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 25 jun 2019, 06:14
av Kolami
chelsea skrev: ↑24 jun 2019, 11:18
jeg spurte henne i dag om dem hadde licenes for driver som dem gjør det viste hun vet ikke dem hadde
Du snakker om agent eller som vi på norsk, megler? Trenger man lisens til det?
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 25 jun 2019, 16:06
av chelsea
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 25 jun 2019, 17:07
av riflefish
slik har det vert i årevis!
men det har ikke blitt fulgt opp over alt
jeg drar på enigration vær gang jeg kommer fra utlandet!
bor en på hotell er det hotellet som gjør det
og de har gjordt detta i mange tiår
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 30 jun 2019, 14:27
av chelsea
En razzia i ON NUT i BKK endte i over 500 arrestasjoner.Utlendinger som skjulte seg og thaiere også som ikke hadde reg hvor de bor.Landlorden fikk seg en klekkelig bot, når var dette tyv hans??? samme her også ikke noen ting i orden han som eier kompekset 83 åring i fra china som er halv død ut å inn på sykehus hele tiden
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 30 jun 2019, 14:54
av riflefish
chelsea skrev: ↑30 jun 2019, 14:27
En razzia i ON NUT i BKK endte i over 500 arrestasjoner.Utlendinger som skjulte seg og thaiere også som ikke hadde reg hvor de bor.Landlorden fikk seg en klekkelig bot, når var dette tyv hans??? samme her også ikke noen ting i orden han som eier kompekset 83 åring i fra china som er halv død ut å inn på sykehus hele tiden
du for høre m « jornalisten fra norge i bygget» han har hatt besøk av « døm»,
Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 30 jun 2019, 15:30
av chelsea
riflefish skrev: ↑30 jun 2019, 14:54
du for høre m « jornalisten fra norge i bygget» han har hatt besøk av « døm»,
ikke samme sak hans egen feil dette som skjedde

Re: Non o retirementvisa har gått opp
Lagt inn: 02 jul 2019, 04:33
av Arild Holtet
Det blir etter hva vi har hørt endringer i søknad om 1års visa i Thailand neste år.
Samtidig så mister ALLE nordmenn i Thailand forsøgertillegg for kone og egne barn. Dette kan nok gi mange problemer neste år.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e ... tent=row-3
A.H.