Coronavirus 2020

Kolami

Phay skrev: 02 feb 2021, 04:32 Hvorfor smitter barna mindre? Mindre lunger?

Alle har sett snørrete barn vet jo at det flyter ut av dem og overalt :D
Vi bør forby barn siden de er vert for bakterie og virus som kan smitte hardt. Spesielt personer med lavt immunforsvar og dårlig helse er utsatt. Forby de på gammlehjem. Forby dem overalt..steng de inne til de er rundt 7-8 år da barns immunforsvar er utviklet. :lol: Jeg kunne ikke la være å gå til det ekstreme når vi lever under ekstreme tider...

Uansett...jeg kan heller ikke la være å unngå nevne det nye narrativet om at alle over 46 år bør vaksineres..Såklart kommer denne uttalelsen når vaksinen Astra Zeneca kan brukes til personer under 65 år- Hva er poenget med å vaksinere personer under 65 år når de aller fleste som er utsatt over 65 år.
Kolami

Wood1958 skrev: 01 feb 2021, 13:57 @Kolami
Legger til, Nei jeg er enig i at lockdown ikke er veien å gå som forebyggende. Men forstår bruken for å bremse å stanse.
Viruset tar nå sikkert pendlertoget og ekspressbussen alikevel med folk fremover.
Men hypotetisk om screening var innført kunne kanskje den/de smittede vært stanset fra å komme inn på ishockeyeventet.
Men trist at noen få kanskje ble stanset uten smitte. Det sitter allikevel flere lidende i dag uten smitte.
Hvis allikevel smitten kom inn og spredde seg ville en med registrering kunne spore de som var tilstede og få de i karantene mens samfunnet var åpent ellers.For lenge siden.
Nå sitter en og venter på at folk skal bli syke for deretter å teste samt spore på de enkelte etterhvert som de dukker opp.
Slikt tar både tid og det sprer seg samtidig, mulig med,litt,flere nedlukninger som resultat.De har nå 3 byer stengt ned istedenfor med tilhørende mange som sliter med,konsekvensene etter utbruddet.
Thailand har tempsjekk i alle butikker. og innganger til det ekstreme.. Jeg kan sjekkes for temp 3 ganger i løpet av 10 min enkelte steder..er det det du mener med screening? Eller mener du den screening som enkelte store kjøpesentra har med kamera feks som under SARS den gangen?

Du kan få feber i løpet av 5 minutter hvis du ikke føler deg bra. Og da "dropper" du fort. Selv om du blir screenet så kan den ikke påvise helsesituasjonen...I Thailand blir mange akutt syke pga aircon eller jobben er en stor belastning med mye stress...der blir folk sendt hjem i noen dager i påvente av svar på covid19...

Screening er egentlig bare vås herunder tempsjekk. I Thailand har de satt om selvbetjente tempsjekkstastjoner. Jeg bruker de aldri hvis jeg ikke blir instruert til det. Mange thaier bryr seg heller..feks 7/11 gidder ikke folk å rekke opp hånden for screensjekk..

Klarer du å løfte armen har du neppe feber :lol:

Denne linken viser typisk tempsjekk.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ve-testing
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Kolami skrev: 03 feb 2021, 03:47 Vi bør forby barn siden de er vert for bakterie og virus som kan smitte hardt. Spesielt personer med lavt immunforsvar og dårlig helse er utsatt. Forby de på gammlehjem. Forby dem overalt..steng de inne til de er rundt 7-8 år da barns immunforsvar er utviklet. :lol: Jeg kunne ikke la være å gå til det ekstreme når vi lever under ekstreme tider...

Uansett...jeg kan heller ikke la være å unngå nevne det nye narrativet om at alle over 46 år bør vaksineres..Såklart kommer denne uttalelsen når vaksinen Astra Zeneca kan brukes til personer under 65 år- Hva er poenget med å vaksinere personer under 65 år når de aller fleste som er utsatt over 65 år.
Ai, du, se den videon om Trumps og Biden sin smitteverns ekspert som jeg la ut. Det er for sørge for at vi får en flokkimmunitet!

Hvor mange tror her inne at dette viruset bare er tull, og ikke verre enn influensa?
🌞
Wood1958

[mention]Kolami[/mention]
Gir deg nå rett i diin argumentasjon om at helsesituasjonen ikke kommer frem med tempsjekk. Nå er det jo flere symptoner og feber er bare en av de for å stille en diagnose.
Det er kanskje lettere og mere bekvemt (luktefritt osv)å søke sykdomstilfeller fremfor symptoner som fks diaree som jo heller iikke kun har en årsak ,eller tap av luktesans osv.
Det blir vel en samlet vurdering etter å fått fanget opp de med feber først.Så videre diagnose følger. Det er nå mye falske negativ/positive tester også
At du mener en ikke kan løfte armen med feber samtidig som du mener den kommer på 5 minutter blir merkelig å forstå.
Det er nå ikke som jeg forstår , et knips i fingrene så ligger de nede for full telling.
Så,har vi så stor forskjell på aksept av feber så åpner jeg for mulighet at vi har forskjellig syn på hva som er syk også.
Som du beskriver tempsjekk hvor du er så virker det nå som det er forskjellig praksis fra sted til sted da andre skriver om strengere kontroll.
Mulig de også tar det rolig hovr det eventuelt ikke er registrert flere tilfeller. På lik linje med maske her, hvor folk sier vi ikke trenger da det ikke er tilfeller her sånn rundt omkring.
Ikke vet jeg hvordan de forskjellige målerene virker heller. Om det alarmeres med lyd ved høyere temp eller er tall,eventuelt,farger på,skjerm.
Samtidig så mener jeg heller stanse noen forgjeves fremfor lukke ned hele landsdeler på grunn av noen tilfeller som kan spre seg.Det er da betraktlig flere som rammes uforskyldt slik.

https://www.google.com/search?q=diarrea ... e&ie=UTF-8
Screenshot_2021-02-03-13-14-35.png
Og fra stykke du linket til i Bangkok post.
2021-02-03 13.02.16.png
Wood1958

Følger vi EU i dette kan det muligens bli vanskelig å få besøk også, kommer vel litt an på om det blir unntak for familie og slikt.
Kan også bli vanskelig om kravene gjengjeldes , men for global kamp mot virus kan det være ok
Skal en forlange at andre land skal teste 300 pr 100 000,som jo blir litt for TH , når,vi selv ikke starter tester før det har kommet smitte.Men de kan samtidig ha et vist antall smittede
På bilde er tempsjekk vet ikke om det da teller. Får håpe det.

https://www.schengenvisainfo.com/news/c ... countries/
2021-02-03 15.37.53.png
2021-02-03 15.36.09.png
ø
Wood1958

1.
WHO advarte ba folk om økt test , sporing, og isolering,.
2.
De anbefalte 2 ukers karantene.
3.
De orienterte om økt amittefare vedrørende 1 meter kontra 2 meter. Er vel også nærmere 2 meter i US hvor de bruker 6 fot.

Nå kan vi jo åpenbart ikke lære ved å lytte. Ikke til WHO og ikke til hverandre.
Men hver for seg kan vi åpenbart gjøre våre erfaringer og inføre de samme ting på forskjellige plasser utifra lokale erfaringer.
1.
Bergen står uten spor i søken etter opphav til itt nye virus i byen og har inført test av nærkontakters nærkontakter.
I Follo vurderte en at nærkontaktenes samboere også skulle i karantene. Noe vistnok noen innlandskomuner erfarte allerede på våren med det vanlige viruset
2.
Utbruddet i Ullvik startet med,noen som kom fra utlandet, testet før de kom, testet ved ankomst, og var deretter i 10 dagers karantene. Men smittet etterpå. Så der harmde nå innført 2 ukers karantene.
3.
2 Meter ble gjeninnført i butikker ved sosial nedstengning av Oslo, Nå følger vist Halden etter da dette viruset vistnok smitter selv om folk holder distanse og kun prater.
Jeg tenker på Oslos ordfører som sist sa "vi har lært mye det siste året"men tenker det må vel kunne læres,ved å lytte å,se andres feil også.
Bukholm i FHI mener vi må venne oss til,disse smittsomme virusene, men jeg skulle nå ønske det var vi som la premissene og ikke viruset.
Men da måtte vi vel lytte istedenfor å lære på denne måten.
2021-02-04 22.27.43.png
2021-02-04 22.30.00.png
2021-02-04 22.27.04.png
2021-02-04 22.25.27.png
https://www.dagbladet.no/nyheter/klare- ... n/73368872
https://www.dagbladet.no/nyheter/dramat ... g/73368024
https://www.dagbladet.no/nyheter/har-al ... 363355/amp
Wood1958

Tiltaksmotstanden er mot Biden i US i noen stater. I Wisconsin bla kjører det frem og tilbake i rettsystemet. Maskepåbud blir innført for så å oppheves av retten. For derettter bli innført igjen. Men det mangler noen stater ennå for at det skal bli over hele US.
Ser på listen over stater at det varierer med alder når en må bruke også.

https://www.usnews.com/news/best-states ... sk-mandate
https://www.aarp.org/health/healthy-liv ... virus.html
Screenshot_2021-02-05-11-41-56.png
Wood1958

Bergen ga opp sporing etter første tilfeelet av mutantvirus pga ukjent smitte. Nå lærer de også om betydning av oppskalering i Lier komune.
Ukjent smittevei der også. I Oslo vle idag over,200 busser innstilt. En kan undres om det snart stilles spørsmål om det finnes måter til å unngå at det fortsetter .
https://www.dagbladet.no/nyheter/uovers ... n/73373305
2021-02-05 12.38.31.png
Arild Holtet

Jeg er spent på når vi kan få en god og sikker vaksine for covid-19 i Thailand. Jeg spurte på det store sykehuset jeg har brukt i over 10 år og tar helsesjekk jevnlig, men legen kunne ikke gi noe svar på når en vaksine som var godkjent kom. Så vi får bare vise forsiktighet og ikke omgås en masse mennesker.

A.H.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

En oppdatering fra Thai Government. I tillegg til covid oppdatering hadde han også en oppdatering om bilsertifikat , jeg har mange fartsbøter må nok ta det mer piano heretter.

Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»