Coronavirus 2020

torbus

CAT skrev: 15 sep 2020, 15:02 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... barn-dager

Har ombestemt meg. nå strammes covid regelen inn og bra er det. skulle vi være et rødt land til jul/nyttår og ikke blir invitert til Thailand i vinter så kommer jeg til å få en psykisk reaksjon 😩😩😩
Det er aldri feil å forberede seg på det verste. Derfor er nok mitt noe pessimistiske håp om tidligst 2022 langt sunnere for den mentale balansen enn hele tiden å risikere nye skuffelser. Føler selv at jeg er godt rustet til 2 år i Norge nå, men det gjenstår å se om jeg er like blid når høstværet setter inn og jeg normalt har pleid å forberede årets november-tur.

Det er noe dritt, men det er ikke så mye å gjøre med det.

Edit: + siste fra Barrows (men disse planene ser ut til å endres flere ganger om dagen).

Wood1958

Det ble på dagens pressekonferanse litt skerpings i karanteneregler så de skal bli "enklere og ikke så,mange unntak"
Senere leser jeg dagbladet om denne filminnspillingen som pågår.

https://www.dagbladet.no/kultur/om-vi-l ... e/72847390
2020-09-15 18.58.34.png
CAT

Wood1958 skrev: 15 sep 2020, 19:00 Det ble på dagens pressekonferanse litt skerpings i karanteneregler så de skal bli "enklere og ikke så,mange unntak"
Senere leser jeg dagbladet om denne filminnspillingen som pågår.

https://www.dagbladet.no/kultur/om-vi-l ... e/72847390

2020-09-15 18.58.34.png
Slapp av, denne hysteriske oppblåste pandemien kan da ikke ramme Tom cruise og filmteamet hans.
Gjelde bare for sånne som deg og meg😷. 😷. 😷
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT

Tore Bustad skrev: 15 sep 2020, 16:19 Det er aldri feil å forberede seg på det verste. Derfor er nok mitt noe pessimistiske håp om tidligst 2022 langt sunnere for den mentale balansen enn hele tiden å risikere nye skuffelser. Føler selv at jeg er godt rustet til 2 år i Norge nå, men det gjenstår å se om jeg er like blid når høstværet setter inn og jeg normalt har pleid å forberede årets november-tur.

Det er noe dritt, men det er ikke så mye å gjøre med det.

Edit: + siste fra Barrows (men disse planene ser ut til å endres flere ganger om dagen).

Jeg skal ikke nekte på det du sier, men blir overrasket om Thailand greier å holde lukene stengt så lenge. At de slipper inn en og annen på lagtidsvisum gjør ikke noe til eller fra på bunnlinja.
De må bare ta en sjanse. Men sef bruke noe lettere verktøy fra kassa.
Nå har jeg kun vært borte en helg i år. (Hemsedal) ellers stort sett vært hjemme el på jobb.
Føler at det bør skje noe snart😫😫😫😫😫😫
Wood1958

CAT skrev: 15 sep 2020, 19:25 Slapp av, denne hysteriske oppblåste pandemien kan da ikke ramme Tom cruise og filmteamet hans.
Gjelde bare for sånne som deg og meg😷. 😷. 😷
Ja og de i Myanmar , der passerte de 300 i dag ifølge metern.
Pluss noen som hadde stikki til Kina så,de har lockdown på en liten grenseby .
Får jo håpe de klarer å stoppe de,som kommer over grensa til TH.

https://www.worldometers.info/coronavir ... y/myanmar/
Screenshot_2020-09-15-19-32-46.png
torbus

CAT skrev: 15 sep 2020, 19:32 Jeg skal ikke nekte på det du sier, men blir overrasket om Thailand greier å holde lukene stengt så lenge. At de slipper inn en og annen på lagtidsvisum gjør ikke noe til eller fra på bunnlinja.
De må bare ta en sjanse. Men sef bruke noe lettere verktøy fra kassa.
Nå har jeg kun vært borte en helg i år. (Hemsedal) ellers stort sett vært hjemme el på jobb.
Føler at det bør skje noe snart😫😫😫😫😫😫
Hvis de åpner opp for ukontrollert turisme blir lokal smitte unngåelig. Det vet vi fra samtlige land som har forsøkt å åpne opp med ulike restriksjoner de siste månedene. Det kommer ikke til å tillates i Thailand. Resultatet blir derfor at en eventuell åpning vil bli etterfulgt av full nedstenging igjen, med drastiske tiltak for å få kontroll over smitten.

På toppen av en befolkning som blir økonomisk lidende, står faranger i fare for å få skylda for smitten.

Uansett hva de gjør blir det feil. Det er ingen tvil om at mange thaier kommer til å bli økonomisk lidende, men det spørs om det å slippe inn oss vil gjøre ting bedre. Slipper de inn oss blir de i tillegg syke. Det er også tvilsomt at særlig mange vil reise nå. Jeg kjenner ingen som ville tatt turen nå.

Må bare krysse fingra og håpe verden får kontroll på driten. Vaksine, påfølgende massevaksinasjon og høy grad av immunitet, er eneste mulighet.

(Men enig: langtidsturister vil ikke hjelpe særlig mange andre enn de som eier karantenehotellene, og de eies ikke av Noi fra Isaan).
CAT

Tore Bustad skrev: 15 sep 2020, 20:59 Hvis de åpner opp for ukontrollert turisme blir lokal smitte unngåelig. Det vet vi fra samtlige land som har forsøkt å åpne opp med ulike restriksjoner de siste månedene. Det kommer ikke til å tillates i Thailand. Resultatet blir derfor at en eventuell åpning vil bli etterfulgt av full nedstenging igjen, med drastiske tiltak for å få kontroll over smitten.

På toppen av en befolkning som blir økonomisk lidende, står faranger i fare for å få skylda for smitten.

Uansett hva de gjør blir det feil. Det er ingen tvil om at mange thaier kommer til å bli økonomisk lidende, men det spørs om det å slippe inn oss vil gjøre ting bedre. Slipper de inn oss blir de i tillegg syke. Det er også tvilsomt at særlig mange vil reise nå. Jeg kjenner ingen som ville tatt turen nå.

Må bare krysse fingra og håpe verden får kontroll på driten. Vaksine, påfølgende massevaksinasjon og høy grad av immunitet, er eneste mulighet.

(Men enig: langtidsturister vil ikke hjelpe særlig mange andre enn de som eier karantenehotellene, og de eies ikke av Noi fra Isaan).
Jeg tror det allerede er høy immunitet blant thaier. Derfor har de lite smitte. Døra sto på vid gap der nede til uti mars.fult av kinesere og folk fra hele verden. Hvorfor har ikke de smitte???
Og noe smitte må de belage seg på. Skal de holde landet lukket frem til en sikker vaksine som ingen vet når kommer, (foreløpig bare spekulasjoner) så kommer ringvirkningene til å overgå covid.
Nei, jeg hadde heller ikke reist nå, kjenner ingen som skal det heller.
Men i jan/feb så tipper jeg det åpner seg muligheter. Men ikke fri flyt.
Kontroll på covid får vi ikke før om mange år. Mest sannsynleg så må vi ta vaksinen i 2 omganger. 14 mililiarder vaksiner har ingen kapasitet til nå. Hørt snakk om 2024 muligens.
Vi må bare leve med det, selv thaiene.
Ja, de kommer til å skylde på oss, og det er noe gouvermet og media har hauset opp.
De smykker seg nå med tittelen som et av verdens beste land. Selv ett av verdens beste helsevesen skal de visstnok også ha.😂😂😂😷😷
Wood1958

Selv ett av verdens beste helsevesen skal de visstnok også ha.😂😂😂😷😷
De manglet 40 000 sykepleiere ved kuppets tid.i det offentlige.
Men samtidig så skal det ikke undervurderes at de har en sektor som er privat.
Og det er vel en sektor som er relativ stor på internasjonal helseturisme.
Så det kan være de er resurssterke allikevel.
Mange thaiere evakuerer hjem også.
Kan jo kanskje være en og annen helsearbeider som returnerer der også.
Vesten støvsugde østen for helsearbeidere og sparte utdannelse i mange år.
Men tenker også på køen utenfor det lokale sykehus i Pa mok hver dag før de åpner.
Om det kommer covidutbrudd i tilegg bllir det kaos .for mange som har lange dager i forveien.
Sist redigert av Wood1958 den 15 sep 2020, 22:42, redigert 1 gang totalt.
torbus

Ja, vi må leve med viruset lenge, men det er nettopp det vi forsøker å gjøre når vi innfører ulike restriksjoner.

Ferier, i hvert fall som tidligere, er nok noe av det vi må se lenge etter i lang tid framover.

Jeg har ikke sett noen med et minimum av vitenskapelig kunnskap om viruset som vil slippe det løs, så det kommer ikke til å skje, ikke nå og ikke om 2 år dersom vi fortsatt ikke har noen vaksine innen den tid (med mindre det muterer til noe snillere, noe som også kan skje). Så ja, mitt håp om 2022 kan også vise seg å være for optimistisk. Det er ikke usannsynlig, da mitt håp er basert på at absolutt alt klaffer med rask vaksine, produksjon og distribusjon av denne. Uten den, og uten at tilstrekkelig mange i verden velger å ta den, vil det ta mye lengre tid.

Uansett tror jeg det lønner seg å være litt pessimistisk. Det er i hvert fall min metode for ikke å bli for skuffa. :)
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Ikke til å underslå at man blir litt betenkt når man ser slike videoer som det her, som ganske så godt greier å lage en informativ, saklig og velbegrunnet Intervju med en ung doktor, som ikke har sett mer enn 3 covid tilfeller derav en falsk

Denne må da gå hjem for alle skeptikere til covid og vaksiner.

https://youtu.be/BegGXhBD4Lc
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»