Tore Bustad skrev: ↑15 sep 2020, 20:59
Hvis de åpner opp for ukontrollert turisme blir lokal smitte unngåelig. Det vet vi fra samtlige land som har forsøkt å åpne opp med ulike restriksjoner de siste månedene. Det kommer ikke til å tillates i Thailand. Resultatet blir derfor at en eventuell åpning vil bli etterfulgt av full nedstenging igjen, med drastiske tiltak for å få kontroll over smitten.
På toppen av en befolkning som blir økonomisk lidende, står faranger i fare for å få skylda for smitten.
Uansett hva de gjør blir det feil. Det er ingen tvil om at mange thaier kommer til å bli økonomisk lidende, men det spørs om det å slippe inn oss vil gjøre ting bedre. Slipper de inn oss blir de i tillegg syke. Det er også tvilsomt at særlig mange vil reise nå. Jeg kjenner ingen som ville tatt turen nå.
Må bare krysse fingra og håpe verden får kontroll på driten. Vaksine, påfølgende massevaksinasjon og høy grad av immunitet, er eneste mulighet.
(Men enig: langtidsturister vil ikke hjelpe særlig mange andre enn de som eier karantenehotellene, og de eies ikke av Noi fra Isaan).
Jeg tror det allerede er høy immunitet blant thaier. Derfor har de lite smitte. Døra sto på vid gap der nede til uti mars.fult av kinesere og folk fra hele verden. Hvorfor har ikke de smitte???
Og noe smitte må de belage seg på. Skal de holde landet lukket frem til en sikker vaksine som ingen vet når kommer, (foreløpig bare spekulasjoner) så kommer ringvirkningene til å overgå covid.
Nei, jeg hadde heller ikke reist nå, kjenner ingen som skal det heller.
Men i jan/feb så tipper jeg det åpner seg muligheter. Men ikke fri flyt.
Kontroll på covid får vi ikke før om mange år. Mest sannsynleg så må vi ta vaksinen i 2 omganger. 14 mililiarder vaksiner har ingen kapasitet til nå. Hørt snakk om 2024 muligens.
Vi må bare leve med det, selv thaiene.
Ja, de kommer til å skylde på oss, og det er noe gouvermet og media har hauset opp.
De smykker seg nå med tittelen som et av verdens beste land. Selv ett av verdens beste helsevesen skal de visstnok også ha.