Førstehjelp i Thailand

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Siden hele abc og litt til er nedskrevet her, så kan jeg legge til på den siste oppdateringen jeg hadde i sommmer, var at det var bedre å starte og utføre kun hjertekompresjoner om en vegret seg for munn til munn. Starte Sirkulasjonen er det viktigste inntil det kommer noen og tar over.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

en hjerte starter koster vel

en slik bør vel alle ha

i førstehjelpskrinet

?😳☮️

http://www.hjertestarteren.no/
Vedlegg
ACDA58AE-427A-48A4-9A00-7333B31C3FBB.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
olek

En slik tracker må monteres på hjertestarter og er ment for eier/bruker/ansvarlig for det spesifikt apparatet. Det samme er for full fart inn i el-verktøyindustrien. En chip i maskinen kommuniserer over blåtann med en standardisert app på din mobiltelefon, og posisjon lastes opp i skyen. Blir den stjålet kan du legge det i systemet, og om din maskin senere kommer i kontakt med en hvilken om helst telefon hvor som helst i verden med tilsvarende app-tjeneste så meldes det via denne opp i skya og du varsles med posisjon om hvor ditt bortkomne verktøy befinner seg. I tillegg kan man fra verkstedets side ved for eksempel reklamasjonssaker ved hjelp av dette systemet logge seg inn på maskinen og lese av bruksmønster for å avdekke om defekten er forårsaket av produksjonsfeil eller potensielt brukerfeil (overbelastning etc). Beklager avsporingen, spennende teknologi :)
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Redningspersonell i Thailand skal skoleres bedre

http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... l/30333257
www.thailandtur.no
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Men det er altså ingen som kjenner til konkrete eksempler på skrekkhistoriene dere også sikkert har hørt om?

Kanskje det bare er vandrehistorier. Litt skumle vandrehistorier, i så fall, da frykten mange utlendinger har pga historiene kan koste liv.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Ville allikevel være forsiktig å hoppe inn i uoversiktlige situasjoner. For det første er det ofte språkproblemer, og kan bli sterke følelser innvolvert om man begynner med livreddende tiltak som ser dramatisk ut for øynevitner. Jeg regner med at historiene som har blitt vandrehistorier, er folk som utfører hjertekompresjoner på døende folk, og det er virkelig brutalt for dexsom aldri har sett eller lært om det fra før.
🌞
olek

En bekjent endte på grunn av egen dumhet/snillisme opp i en situasjon han måtte ha hjelp av politiet (faktisk) til å komme seg ut av.
Han sto i bilkø i Pattaya og var vitne til en påkjørsel bil/motorsykkel 110, 125 kubikk etc slik de fleste syklene der er, som endte med at jenta på sykkelen endte på hodet i rennesteinene og videre på sykehus, ikke alvorlig skadet, men nok til at det ble noen dagers opphold. Han rotet seg inn i situasjonen på ulykkesstedet, og sørget også for å ta rede på hvilken sykehus jenta ble kjørt til hvor han faktisk besøkte henne, kjenner jeg ham rett ble det sikkert noen baht som byttet hender også. Det endte med at jenta og hennes søster hadde lagt en strategi for å snakke ham såpass inn i saken at han til slutt sto igjen som erstatningsansvarlig. Han måtte ha hjelp av politiet som var på stedet til å stedfeste at han ikke hadde vært innblandet i selve uhellet. Jeg kjenner ingen detaljer utover dette og han var ikke veldig taletrengt om den saken i etterkant, så noe kan det vel være at han lærte. Sånn går det når man er snill, naiv og skal redde hele verden.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Noodle skrev: 06 des 2017, 07:11 Men det er altså ingen som kjenner til konkrete eksempler på skrekkhistoriene dere også sikkert har hørt om?

Kanskje det bare er vandrehistorier. Litt skumle vandrehistorier, i så fall, da frykten mange utlendinger har pga historiene kan koste liv.

dette er " vandrehistorier",,

klart førstehjelpern må vurdere det hele!

som phay skriver hjerte komresjon

på forulykka , volsomt!

men ligger det en og rister på bakken

og har fått fark,!

vel ,,

jeg har ikke trent på dette på veldi lenge...,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Nap

Kan vel ikke si "snakker om sola"? men i morgen skal kona på førstehjelpskurs, varer hele dagen. Det er hos Røde Kors her hvor hun er medlem, hjelper mye til ved blodgivning.
(Hver uke besøker et team bedrifter, skoler, hoteller, kjøpesentere osv med tappeutstyret. At behovet for blod er stort i Thailand, er ikke til å tvile på. (Noen i teamet verver donorer.))

Det var slik at jeg spurte henne om det var tilbud om førstehjelpskurs, men det var det ikke. Hun tok spørsmålet til en eller annen sjef der, og i morgen kurs. Kanskje min kone blir alene ?- for alle de hun kjenner hadde unnskyldninger for ikke å delta.

Jeg satser på en liten oppdatering.
petty

Der kona jobber nå er det obligatorisk med blodgivning. Samme var det hvor hun jobbet før også. Eneste unskyldning er mensen.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»