UleFone Power 5 - 13000 mAh mobiltelefon

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

RobertX skrev: 09 aug 2018, 16:12 Har nå brukt telefonen en stund og synes den er utrolig grei og god.

Mitt eneste ankepunkt er at bluetooth kan være noe vrien innimellom. Dette virker å være et Android system-problem som nok løses etterhvert. Det som skjer rent spesifikt er at gjenstander jeg har koblet til med bluetooth tidligere og satt opp som trygge enheter ikke altid kobler til automatisk når jeg velger de. Løsningen er som regel å starte opp dingsen som skal kobles til og så restarte telefonen. Allerede på oppstarten kobler den så til gjenstanden. Så dette er rett og slett et software problem som kan være litt irriterende.
Denne har vel Blåtann 4.1 som er nesten 5 år gammel teknologi? Ikke sikkert det bare er selve Androidsystemet å blaime her ;)
www.thailandtur.no
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Joda er nok software. Har sjekka mye på nettet. Både Android og OS til Apple har litt tøys med blåtann.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Har desverre ikke fått lastet opp noen bilder som eksempler enda. Årsaken er at bildene hadde alt for stor oppløsning og jeg har ikke fått rotet meg til å få de skalert.

Jeg fikk meg en støkk for en ukes tid siden da jeg oppdaget en "hairline fracture" i glasset på skjermen ca midt på. Da ble jeg oppriktig lei meg for jeg har aldri før ødelagt en mobil siden jeg begynte med de på 1990 tallet. Dette er jo en relativt ny mobil-modell og jeg fant ingen beskyttelsesglass til den her i Hua Hin.

Men jeg bestemte meg for å få satt på et selv om det ikke var perfekt til denne modellen, bare for å holde glasset sammen og unngå flere brudd. Jeg ble rimelig paff da dama som fikset det fortalte meg at det ikke var noe brudd i glasset. Det var bare en dyp skrape i en plastfilm som lå på glasset fra før :lol: :lol: :lol: Men mobilen fikk seg litt ekstra beskyttelse og fungerer som bare det.

Jeg bestemte meg likevel for at jeg ikke ønsket å bruke denne som hovedmobil. Jeg satser på å ha den som reisemobil til GPS på motorsykkel.

Så i går handlet jeg inn den nye Samsung Note 9 128GB utgaven til 32900 baht. Altså rett over 8000 kr, noe som ser ut for å være endel billigere enn den norske utgaven. Desverre hadde de ikke 8GB/512GB utgaven her i Thailand i det hele tatt. Var den jeg egentlig ville ha. Men det er uansett en stor oppgradering batterimessig fra Note 8 som hadde ca 2800 mAh. Note 9 har 4000 mAh. Så nå begynner det å ligne på noe. Og vekten er omtrent den samme.

Tror jeg vil "stemple" Ulefone Power 5 som en utpreget reisemobil på turer der man har behov for god batterikapasitet. Til mer urban hverdagsbruk er den nok overkill både i størrelse og batterikapasitet. Men man får god kvalitet for pengene og jeg har egentlig lite å utsette på den bortsett fra at stabilisatoren på kamera er for dårlig. Man får veldig gode bilder, men risikerer også oftere uklare bilder.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Arild Holtet

Kinesiske datamaskiner og mobiler blir bedre og bedre, og vil garantert overta mye av markedet.

Nå har Huawei gått forbi Apple sin iPhone, noe som også var ventet. Like god som iPhone og bedre på mange punkter, mens prisen er omtrent halvparten.

https://e24.no/digital/apple/huawei-fos ... e/24425967

A.H.

Kolami

Arild Holtet skrev: 03 sep 2018, 01:40 Kinesiske datamaskiner og mobiler blir bedre og bedre, og vil garantert overta mye av markedet.

Nå har Huawei gått forbi Apple sin iPhone, noe som også var ventet. Like god som iPhone og bedre på mange punkter, mens prisen er omtrent halvparten.

https://e24.no/digital/apple/huawei-fos ... e/24425967

A.H.

Spørsmålet er om jeg vil ha kinesiskt selv om mye blir produsert i Kina ;)
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»