iPad - Macbook Air versus Windows computer

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Tipper du vil ha mest nytte av en Macbook siden du er mest vant med Apple. Windows variantene får endel tyn pga lite apper. Teknologien er vel ikke helt på høyde med Apple heller. Mellom de 2 ville jeg lett valgt Apple sin.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Min blir ikke kokvarmt. Jeg har sittet med den i fanget og holdt på i et tekstbehandlingsprogram i mer eller mindre 5 timer nå. Den er ikke engang lunka. Jeg har gammel MacBook Pro fra 2013, som jeg bruker til bilder og den slags, og den blir mye varmere enn denne.

Jeg tror således ikke varmen skal være noe problem.
anmeno

Phay skrev: 01 nov 2017, 13:12 Har lest litt om 4k redigering, og det utgår. Kommer til å kjøre på lavere oppløsning og konvertere filene til rett format for opptimal nettkvalitet. Holdt på å bestille en iPad pro 10,5 med 256gb, men fant ikke tilfredstillende solid tastaturbokscover til å ha med seg overalt. Det jeg ser etter er å ha god støtte i fanget enten i sofaen, eller på solsenga. Derfor jeg spurte om den blir varm den mac'en noodle. De gamle blir jo kokvarme etter en stund.
Jeg har denne https://www.apple.com/no/shop/buy-mac/m ... ro/15-inch synes ikke den blir så veldig varm. Merk jeg har vært vant til å bruke ett stort dråg av en slepbar computer så jeg er nok ikke så godt vant :lol:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Jeg har hatt toppmodellen fra macbook pro fra 2008, og den holdt til i år, men nå er det uråd å bruke pga begrensninger på programvare, 2. batteriet er dødt, og 2. Ladekabel er kaputt, den er ikke verdt å putte mer kroner på. Tror den kostet 32 000 i sin tid, eller 28 000.

Nå ser jeg på Macbook air 2,2 GHz tokjerners Intel Core i7‑prosessor, Turbo Boost opptil 3,2 GHz
256gb

Og kjøper vel den om en times tid! Om ikke noen gode argumenter for noe annet kommer opp!
🌞
olek

Maskinen du beskriver der må vel holde til det du har tenkt å bruke den til? Godt å se gamlemaskinen fra 2008 har holdt koken frem til nå, dette er levetiden andre jeg kjenner også erfarer på de maskinene og om det er ca normen så betyr det at min har igjen omkring 5 år. Har en "early 2013" MacBook Pro Retina 15´16/512 som ikke har ett eneste feilslag siden ny. Bruker Windows 10-maskin på jobben og hjemme er akkurat det ikke noe alternativ, skulle MacBooken kvelde blir det en ny maken. Når det er sagt så har kona en 13 Air, vi har iPad og iPhone begge to i tillegg til Apple-TV. Vi er frivillige "fanget" på plattformen og kjøper jeg elektronikk av andre merker så passer jeg på at de kan hekte seg på systemet jeg kjører gjennom Airplay, Airprint osv.
Brukeravatar
jern45

Er det mulig å kjøpe et Thai tastatur og koble det til en laptop kjøpt i Norge? Kunne kjøpt ny laptop i Thailand, men vi bor i Norge og trenger garantien og sørvisavtale.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

jern45 skrev: 28 des 2017, 20:10 Er det mulig å kjøpe et Thai tastatur og koble det til en laptop kjøpt i Norge? Kunne kjøpt ny laptop i Thailand, men vi bor i Norge og trenger garantien og sørvisavtale.

Det er normalt ikke noe problem å koble til et thai tastatur til PC kjøpt her. I Windows finnes snarveier for å lett bytte språk for tastaturet som man ønsker bruke.
Har selv hatt thai tastatur i kofferten til noen venner som trengte det.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
sattphalat

jern45 skrev: 28 des 2017, 20:10 Er det mulig å kjøpe et Thai tastatur og koble det til en laptop kjøpt i Norge? Kunne kjøpt ny laptop i Thailand, men vi bor i Norge og trenger garantien og sørvisavtale.
Hei
Trenger du thaitastatur til å surfe og Facebook og slik er nettbrett tingen. Både på Samsung og eple kan du skifte tastatur med et tastetrykk. Bra stavekontroll/ ordforslag er det også.
อกกำ

Mvh
Vedlegg
B74E7AA3-C025-4481-B039-36DB5FFB7259.png
Brukeravatar
jern45

sattphalat skrev: 28 des 2017, 22:11 Hei
Trenger du thaitastatur til å surfe og Facebook og slik er nettbrett tingen. Både på Samsung og eple kan du skifte tastatur med et tastetrykk. Bra stavekontroll/ ordforslag er det også.
อกกำ

Mvh
Ho har appleproduktene på stell. Nå ønsker ho å lage en Youtube kanal og fikk videokamra til jul. Klippene må redigeres og lastes opp på youtube. Da blir det en nok windovspc med løst thaitastatur
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»