Vollvik satser på nytt i Thailand!

Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#11

Denne karen gir aldri opp, og starter gang på gang med nye prosjekter. Men å satse tungt på en enkelt-app, vel, vel, håper han har gjort grundige markedsundersøkelser:) Apper kommer fort, og går like fort.
Sist redigert av Anurak den 04 jul 2018, 09:53, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Når det kommer til å satse tøft, så er det ofte new and upcoming syndrom. Man har så sterk tru på det man holder på med at man ikke evner å høre sunn fornuft! Trodde Vollvik hadde nok ballast nå, men slik jeg ser det, så gjør han samme feil en gang til! Håper jeg tar feil, men han er og blir en lettvekter i Thai sammenheng. Ikke så usammenlignbart med oss, men vi bare i mindre skala, men dog det handler om det samme. Våre midler og betalings evne, ehm errr, han vollvik har nok tatt nok en innsamlingsrunde med lovnader om stor profitt, noe vi ikke gjør! Dagens ord folkens, ikke invester mer enn magefølelsen orker eller tåler. Liten bekk blir fort til en stor Å!
Sist redigert av Phay den 04 jul 2018, 09:09, redigert 2 ganger totalt.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

Phay skrev: 04 jul 2018, 08:04 @RobertX

Vi kan alle trenge noen runder med Chablis og personelig oveføring av erfaringer av og til, og være lydhøre for hva andre har å si! Med alle så er det inkludert meg, da jeg har moderert meg kraftig fra start til nå! Og forhåpentligvis lander noen år frem i tid! Det er akkurat det det handler om, landingen! Den skal være så smooth som overhode mulig når vi snakker om 2. Og 3. Forsøk! Ikke like lett den første noe som Vollvik har erfart!
Så lenge han har sluttet å reise med privatfly til Las Vegas og gamble bort millioner så bør det være muligheter. Fyren er jo skarp på markedsføring og å drive forretning.

Det gamle ordtaket "skomaker, bli ved din lest" har mye sannhet i seg. Det er lurt å fokusere på det man er beviselig flink til, og å styre unna det man beviselig IKKE er flink til :D Håper han sluttet med daytrading også.

Nå er nok du i en HELT annen kategori når det gjelder å ta risiko i forhold til investeringer. Vollvik har jo balansert på knivseggen mange ganger nå finansielt. At du har planer/ønsker/prosjekter for framtiden er jo noe å sysselsette sinnet med. Man tenker og vurderer lenge i forveien. Og det er jo den fornuftige måten å gjøre det på. Å "hoppe i det" slik jeg har gjort et par ganger er ikke noen god levemåte på sikt. Man gjør seg noen erfaringer og lærer at dette var ikke lurt :lol: Men det er slikt man må lære seg å le litt av i ettertid så lenge man kom seg ut med skinnet i behold.

Får håpe Vollvik klarer å holde tunga beint i munnen om han skal drive forretninger i Thailand. Tviler på at han vil trives noe særlig i Monkey House om han legger seg ut med feil folk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#14

Phay skrev: 04 jul 2018, 09:03 Når det kommer til å satse tøft, så er det ofte new and upcoming syndrom. Man har så sterk tru på det man holder på med at man ikke evner å høre sunn fornuft! Trodde Vollvik hadde nok ballast nå, men slik jeg ser det, så gjør han samme feil en gang til! Håper jeg tar feil, men han er oblir en lettvekter i Thai sammenheng. Ikke så usammenlignbart med oss, men bare i mindre skal, men dog det handler om det samme. Våre midler og betalings evne, ehm han vollvik har nok tatt nok en innsamlingsrunde med lovnader om stor profitt, noe vi ikke gjør! Dagen ord folken, ikke invester mer enn magefølelsen orker eller tåler. Liten bekk blir fort til en stor Å!
Men det er jo litt det som er Vollvik's greie...å markedsføre ting. I de siste årene markedsføring av seg selv og sine ideer. Men nå har jo ikke det akkurat vært noen braksuksess. Han må passe seg litt så han ikke ender opp som en karikatur av seg selv. Det er vel og bra å ha innsatsvilje og ståpåhumør. Men med andres penger i ryggen må det være sunn fornuft og god forretningsdrift. Da holder det ikke å komme med "Jeg er jo en gründer, ikke en økonom!" slik Kalle gjorde når ting gikk på ræva i Pattaya. Da sitter man etterhvert på en bar med ei lunken ølflaske og prøver å dra med noen svire-brødre på siste prosjekt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

En ting er ganske så sikkert! Kalle sitter ikke på Bar og snakker om hva han har gjort, han snakker om hva han skal gjøre! Han er ihvertfall ikke bankrott, selv om mange tapte peng i dragsuget hans!
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#16

Hehe! Neida, jeg bare syntes kommentaren hans om at han var gründer og ikke økonom var helt strålende! Slike folk trenger bare noen som holder dem innenfor portene i livets slalom-kjøring.

Kjenner ikke Kalle eller vet hva han driver med, men var en artig type ut fra NRK programmet fra en tid tilbake. Problemet er jo bare de som stoler blindt på slike karer og setter sparepengene der. Men det er jo også klart, at man skal aldri investere mer enn man tåler i tape...i NOEN sammenheng. Ordtaket er vel å ikke legge alle eggene i samme kurv.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#17

Har ikke noe formening om dette blir suksess for Volleviken, men ser han har fått med seg en solid partner 😉

"B C Tero" selskapet er ikke noen hvem som helst i Thailand.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#18

Lastet ned Geddit appen. Får den ikke til å funke, finner ikke GPS signaler står det. Tror jeg avinstallerer den igjen.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»