Norwegian

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Thaibreak

Phay skrev: 29 jun 2018, 17:48 Da sier jeg takk og forvel for meg til Norwegian, og begynner ett nytt kundeforhold ved neste tur, som sannsyneligvis blir Emirates slik som det ser ut med skymiles og gjennomsnittspriser igjennom året, og i høysesongen. Skal tåle en mellomlanding, og med tanke på flyparken, så blir man ikke kjosfast når en minst trenger det. Har fortsatt nok til en billett eller to i cashpoints, så jeg må nok bruke de på noen superbillige billetter når jeg kan få bruk for det, men de må jo brukes før året er omme. Alltid vært fornøyd med Norwegian til mitt bruk, men nå må jeg ha sikkerhet med at jeg kommer meg hjem til fastsatt tid, og da kan jeg ikke risikere en vesentlig forsinkelse fra BKK og hjem. I tillegg så mister man jo en del fordeler nå vedrørende flex billetter og i tillegg de har økt prisene på Premium betraktelig. Så vinninga går opp i spinninga føler jeg.

https://www.abcnyheter.no/penger/privat ... -fordelene
Da vil jeg i så fall anbefale Finnair. De har lave priser, god service og behagelige fly. Og så er det en fordel å ha mellomlandingen så tidlig som mulig etter Oslo-avgangen, uten en omvei. Da slipper man å være i ørska når mellomlandingen finner sted. Disse mellomlandingene i arabiske land har jeg ingen gode erfaringer med.
Anurak

Jeg bruker MC fra Sas for eurobonusopptjening 8-)
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Thaibreak skrev: 29 jun 2018, 18:40 Da vil jeg i så fall anbefale Finnair. De har lave priser, god service og behagelige fly. Og så er det en fordel å ha mellomlandingen så tidlig som mulig etter Oslo-avgangen, uten en omvei. Da slipper man å være i ørska når mellomlandingen finner sted. Disse mellomlandingene i arabiske land har jeg ingen gode erfaringer med.
Jeg har sett på Finnair også, men bonusprogrammet til Emirates, samt mulighet for endringer underveis, og billettpriser i vår del av verden i høysesongen har gjort at valget ble Emirates.

Emirates får jeg nå til 35 000,- med endringsmuligheter på hjemturen uten gebyrer. Med Finnair må jeg ut med 60 000, under valgte datoer nå for å få samme rettigheter, og mindre bonus poeng/skymiles.

Og rimeligste alternativet med Emirates basic billett er 28 000,- mot 48 000,- Finnair. Så da er spørsmålet om hvor mye bedre er Finnair enn Emirates?
🌞
Brukeravatar
Phay

Nå kom jeg faktisk ned i under 29 500,- med flex billett hos Emirates tidsrommet 4 juli - 8 august BKK - Oslo. Men må betale 2 000,- baht ved forandring innenfor samme prisklasse, eller jeg må i tillegg betale mellomlegget, men det vil i så fall være utenfor høysesongen i Norge, så jeg tror det blir maks 2 000,- ved eventuelle forandringer.

Så 7 340,- nok totalt med en flex billett!
🌞
INKOGNITO

Betalte nettopp under 2000, Nok med Norwegian, med mat og bagasje, for en vei til høsten. :D
Brukeravatar
Phay

INKOGNITO skrev: 30 jun 2018, 10:16 Betalte nettopp under 2000, Nok med Norwegian, med mat og bagasje, for en vei til høsten. :D
Finner kun noen dager i november til 2000,- nå ink mat og baggasje utreise Oslo.
🌞
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Kjedelig med Norwegian sin devaluering av kredittkortet/rewardopptjening. I tillegg så har min arbeidsgiver fjernet muligheten for å legge inn privat kredittkort i reisebestillingsportalen vår. Så for min del minsker min opptjening ganske mye vil jeg tro. Men kommer fortsatt til å bruke kortet aktivt resten av året ihvertfall å se hvordan jeg kommer ut rewardmessig.
www.thailandtur.no
INKOGNITO

Phay skrev: 30 jun 2018, 11:34 Finner kun noen dager i november til 2000,- nå ink mat og baggasje utreise Oslo.
Ja, det har vært billigere tidligere når de senket prisene i perioder på noen dager, 1400+ servicepakken.
Da handet jeg på pris, og ser ikke utelukkende på hvilke prosenter jeg får i rabatt.
Og direkte er nå en gang direkte. :D
Svar

Gå tilbake til «I lufta»