Fotball VM 2018

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
Låst

Hvem vinner VM 2018?

Argentina
2
13%
Brasil
5
33%
Belgia
1
7%
Danmark
0
Ingen stemmer
Frankrike
1
7%
Tyskland
2
13%
Spania
0
Ingen stemmer
Portugal
1
7%
Island
1
7%
Andre
2
13%

Stemmer totalt: 15
Brukeravatar
e-golf

Når en ser på de innledende kamper i de forskjellige grupper så har russland unektelig gjort det bra. Gir sikkert bra utbetaling om man vedder på russland som vinner av vm. Det blir som da hellas vant em. Det er mange lag som kan vinne, men kan ikke avsløre mitt favorittlag etter jeg har stemt på "andre" :):)
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

I og for seg ikke så høye odds i den andre gruppa da, da den liksom ikke teller, men mer som en lukket gruppe for spesiellt interesserte :D

Mexico og Russland er kanskje de som har imponert mest, men fortsatt kun få kamper inn i gruppespillet, så mye kan skje enda. Ballen er fortsatt rund, og cup er cup!
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Hva kan man si om status så langt?

Flere av de "store" lagene har vunnet kamper uten i det hele tatt noe overbevisende spill.

I går:
Uruguay - Saudi-Arabia 1-0
Store forventninger til Uruguay, men Saudi-Arabia var virkelig med hele veien i den kampen.
Araberne gjorde seg langt fra bort og trusler om konsekvenser for spillerne hvis de ikke leverte bør kanselleres.
De spilte mye god fotball. Uruguay var skuffende til tross resultatet.

Portugal - Marokko 1-0
Ikke spesielt god fotball fra Portugal og Marokko hadde virkelig fortjent et mål.
Foruten målet var Ronaldo helt borte.

Iran - Spania 0-1
Enda en kamp hvor favoritten kun leverte seier. Spillet var igjen skuffende.
Iran spilte med hjerte og kunne godt ha fått et mål eller to.

I dag:
Danmark - Australia 1-1
Fikk ikke sett kampen, men et resultat som forventet.
Tror ikke Danmark kommer veldig langt selv om de skulle ta seg videre.

Frankrike - Peru 1-0
Favoritten innfrir med resultat, men ikke med spill.
Peru hadde nesten 57% ballbesittelse og hadde fortjent bedre.

Argentina - Kroatia 0-3
Igjen en favoritt som virkelig skuffer.
Jeg sa dette før VM startet:
Argentina: Mye gode spillere og hvis de har fått samkjørt laget er de å regne med.
Igjen ser vi dessverre et Argentina som ikke klarer få stjernene til å spille bra fotball sammen.
Kroatia var effektive i forsvarsarbeidet, nesten litt kjedelig å se at de la seg så lavt i perioder.
I tillegg en del "skader" og uthaling av tid. Antifotball.
Grusom keepertabbe og gode mål som følge av det. Også de siste målene.
Totalt sett fortjent seier til tross for at Argentina hadde ballen desidert mest.

Så får vi se hva morgendagen bringer av fotballglede og -sorger.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay

Jeg kan ikke få uttrykt meg sterkt nok, men Costa Rica fikk som fortjent!

Irriterende spennende kamp.

Heia Island :)

Tdr det er fotball, må få bruke slegga litt ;-)
🌞
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Ajajaj! Exit Island! Der røyk mine spådommer ja. Bomme på straffe når de er under 2 mål, da er det kjørt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Dagens oppsummering sett med mine øyne:

Brasil - Costa Rica 2-0
Fortjent seier til Brasil. Et til tider stygtspillende Costa Rica gjorde mye for å ødelegge denne kampen.
Kan si Neymar er dramatisk når han blir felt, men han blir da sparket ned alt for mye. I første omgang telte jeg 4 angrep på rad hvor han ble sparket ned. Litt kjedelig å se Neymar overspille i situasjonen som førte til at idømt straffe ble kansellert.
Brasil slet i første omgang og startet nok med feil lag. Endringer gjorde at laget fikk mer fart og ble mer farlig.
Godt å se at Costa Rica fikk sene mål i mot seg etter sin provoserende uthaling av tid.

Island - Nigeria 0-2
Vikingene fra Island startet bra, men gikk tomme etterhvert mot et Nigeria som satte opp tempo i andre omgang.
Selv om Island fortsatt kom til sjanser viste de seg ikke er dyktig nok mot et Nigeria som var mye bedre med ballen.
Gruppen er fortsatt åpen med tanke på hvem som går videre. Kroatia er klar til å gå videre med to seire. Nigeria 3 poeng. Island og Argentina 1 poeng hver.
Argentina møter Nigeria i en kamp som kan avgjøre om de går videre. Island kan i beste fall gå videre med seier over Kroatia som er kvalifisert og muligens vil spare noen av de beste spillerne. Dette blir spennende.
Personlig håper jeg fortsatt at Argentina klarer hente inn godformen, deres toppnivå skal normalt gjøre de best rustet til å nå lengst av de i gruppen.

Serbia - Sveits 1-2
En kamp hvor Serbia så ut til å ha kontroll men slapp Sveits inn i kampen, selv om Sveits hadde hatt noen sjanser så burde Serbia kontrollert dette. Forferdelig dømming da Mitrovic ble dratt ned av ikke en, men to stykker i straffefeltet. Repriser viser tydelig at dommeren ikke fikk med seg starten av situasjonen og dømte helt feil. At ikke videodømming blir brukt her gjør at VAR virker for tilfeldig. Store protester gjør at dommer bør sjekke video og i tillegg burde videodommere tatt tak i dette.
Samme skjedde siste kamp til England hvor Kane tydelig ble dratt ned i feltet uten av dommer reagerte eller VAR ble brukt.
VAR må bli mer konsekvent for at seere/publikum skal finne det troverdig.

Screenshot fra VG.no
Screenshot fra VG.no
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Sted: Bangkok

1 kamp easy game belg forsteer dem samme som denne kampen vinner dem alt lol
Brukeravatar
Phay

Jeg tipper Belgia i Finalen i det minste !
🌞
chelsea
Sted: Bangkok

dette var den beste kampen jeg har sett av dk å fra på 100 år :geek:
Thaibreak

chelsea skrev: 26 jun 2018, 17:58 dette var den beste kampen jeg har sett av dk å fra på 100 år :geek:
Begge videre med 0-0, og da går det gjerne slik.. Den første 0-0-kampen i VM-sluttspill på nesten 40 kamper..

Mye mer action i gruppa som avgjøres i skrivende stund. Ved pause kan tre lag ta andreplassen i gruppa. Island trenger ett mål, og Nigeria trenger ett mål. Argentina videre pr. nå med 1-0. Kroatia videre før dagens kamper.
Sånn skal det være! Er derfor vi er fotballidioter :)
Låst

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»