Beste flyselskap!

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Hvilket flyselskap er best fra Bangkok og hjem til Norge? Jeg har kommet i den situasjonen der jeg plutselig må reise på kort varsel, og eller må gjøre forandringer. Så jeg trenger ett fleksibelt selskap, og kanskje det viktigste ett selskap som har back up ressurser til å kunne få oss avgårde i tide.

Så spørsmålet er hvilket selskap og hvilken billettype bør jeg bruke, og selvfølgelig pris er vesentlig. Ukrainsk selskap er utelukkende og skeptisk til Aeroflot, men hører gjerne fra de som har litt pendler erfaring hva de har å si. Aeroflot er ikke utelukket bare for å ha sagt det.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Når det gjelder kapasitet fra Bangkok er vel Emirates den du lettest kan finne ledig på kort varsel antar jeg etter det jeg har sett.

Ruten Bangkok-Dubai har vel 6 daglige avganger og kapasitet på nærmere 3000 mennesker hver vei, tur/retur. DXB-OSL ser det også ut som ikke alltid er helt full slik at hele turen BKK-DXB-OSL med Emirates vil være et greit valg. Når det gjelder fleksibilitet er det med de som andre flyselskap at man betaler litt ekstra for dette. I tillegg er opptjening av eventuelle bonuspoeng bedre når man betaler litt ekstra. Ofte skal det ikke mye ekstra til for bedre fleksibilitet og opptjening.

Qatar Airways har også mange daglige ruter mellom Bangkok og Doha, 5 avganger som gjør at de nok også er et godt valg. Economy Value billett gir ofte mye for pengene i så måte hos Qatar. Flexi er ofte noe for dyr i forhold til merverdi denne gir synes jeg.
Har enda ikke opplevd helt fullt på ruten DOH-OSL eller motsatt så der finnes muligheter antar jeg.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay

Etter å ha studert mulighetene opp mot hverandre, havner jeg på Emirates. Ser ut som de har stabile priser gjevnt over, og selv om jeg skulle booke om kun få dager, så er det tilnærmet samme pris under 20 000,- baht for flex billett, som gir 7000,- skyward miles. De er også med i Star alliance, og ser ut til å ha greie ordninger med hotel og servering om det skulle bli opphold under mellomlandingen. Man reiser sent på natten, men har da muligheten til å reise fra Hua hin på ettermiddagen, for å nå flyet, og deretter sove seg igjennom natten og morgenen thai tid før mellomlandingen. Noen timer blir det nok. Med ett par dager i hver ende som buffer tror jeg dette blir det beste alternativet, Når Thai Air ikke passer med direkte rutene sine, eller de er priset for dyrt.

2000,- baht for å forandre datoer helt opp til avreise er også en fordel, men må betale mellomlegget om billetten er dyrere enn billetten en forandre, noe som er normalt for Norwegian også.
🌞
Brukeravatar
Phay

Ser ut som jeg har misforstått i forhold til opptjening.

Generating Miles wealth couldn't be simpler, and the more Miles you earn, the more rewards and benefits you can enjoy.
There are two types of Miles in the Emirates Skywards programme, which are valuable in different ways.
Skywards Miles can be redeemed for a variety of rewards and can be earned through flights, promotions and partner offers.
Tier Miles are collected only when you fly with Emirates and help you reach the next tier of membership to enter a wider world of benefits.

Skywards Miles

Every time you fly with Emirates you earn Skywards Miles, even on a special fare.

The Skywards Miles you earn when flying Emirates are calculated using four basic inputs: route, fare type, class and tier. So you can maximise your Miles income depending on what fare you choose and what class you fly in. Once you reach the Silver tier you also begin to collect additional Miles based on your tier status. Skyward miles og tires miles er litt uklart for meg, men det kommer nok inn. Alt en skal gjøre er en ny jungel å explore.

https://www.emirates.com/english/skywar ... miles.aspx

08B83255-1467-4A37-847F-F6A3F8A3E6E8.jpeg
🌞
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Phay skrev: 05 jun 2018, 07:49 Etter å ha studert mulighetene opp mot hverandre, havner jeg på Emirates. Ser ut som de har stabile priser gjevnt over, og selv om jeg skulle booke om kun få dager, så er det tilnærmet samme pris under 20 000,- baht for flex billett, som gir 7000,- skyward miles. De er også med i Star alliance, og ser ut til å ha greie ordninger med hotel og servering om det skulle bli opphold under mellomlandingen. Man reiser sent på natten, men har da muligheten til å reise fra Hua hin på ettermiddagen, for å nå flyet, og deretter sove seg igjennom natten og morgenen thai tid før mellomlandingen. Noen timer blir det nok. Med ett par dager i hver ende som buffer tror jeg dette blir det beste alternativet, Når Thai Air ikke passer med direkte rutene sine, eller de er priset for dyrt.

2000,- baht for å forandre datoer helt opp til avreise er også en fordel, men må betale mellomlegget om billetten er dyrere enn billetten en forandre, noe som er normalt for Norwegian også.
Jeg tror neppe de er med i Star Alliance.
Jeg fløy med Emirates i ca.5 år da jeg pendlet mellom Bangkok/Dubai/Rio de Janeiro hver 5.uke.
Fikk raskt sølv kort og deretter gull .Da jeg hadde gullkort ble jeg oppgradert til Business så å si hver gang.Sølv gir mere miles og gull enda mer.
Tror at dette med Tier miles trer i kraft med sølv og gull. På det meste hadde jeg over 300000 miles.

https://www.emirates.com/english/skywar ... tners.aspx
Brukeravatar
Phay

Google er synderen, og jeg tok det for gitt når det søkevalget kom opp og jeg trykket meg inn på Star alliance, og så sammarbeidspartnerene uten å sjekke at Emirates faktisk var der :D :?

8B4A4496-0EDD-4C37-85DC-0DF9E987C0FF.png
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

En bra ting med både Emirates og Qatar er at nå får man gjennomgående billett med de. Gjør søkene direkte fra din lokale flyplass i Norge, for min del Evenes. De har samarbeide med SAS for den norske delen av flyturen.
Dette har de kommet med relativt nylig, oppdaget dette for første gang tidlig på fjoråret. Morsomt er det at jeg faktisk flere ganger har sett billigere billetter med Qatar ved søk EVE-BKK enn OSL-BKK, til tross for ekstra flyturer med SAS i Norge inkludert.

Ved gjennomgående billett med disse er man også bedre stilt i forhold til selskapets ansvar ved forsinkelser og man får også sjekket inn bagasje helt frem. Må dog som vanlig hente den ut på OSL når man kommer fra Thailand, men hvis man har sjekket inn helt frem så slipper man unna med bagasjedrop og slipper full innsjekk.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay

Quatar gikk av med seieren i år som verdens beste fyselskap. Norwegian på 12, og Turkish på 15, og Emirates på 16. KLM tok en hederlig 15. Plass, så det er jo positivt for de av dere som har mulighet å reise fra henholdsvis Stavanger og Bergen?

FB

ABC Nyheter
https://www.abcnyheter.no/reise/reiseny ... r-er-karet

AirHelp Verdens beste flyselskaper og flyselskapsrangeringhttps
https://www.airhelp.com/nb/airhelp-scor ... rangering/
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»