Stenging av Phuket?

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Hva skal egentlig til for å forbedre Phuket som turistdestinasjon?

På Fillippinene er Boracay stengt for å få ryddet opp i ting.

Phuket har mange utfordringer rundt miljø, kloakkhåndtering, taxi-"mafia", korrupsjon, trafikale problemer, immigrasjon med mere.

The Thaiger har i dag en fiktiv nyhetsartikkel omkring løsning på dette, stenge Phuket i 6 måneder. Det kunne nok vært bra for Phuket på lengre sikt hvis noe slikt skjedde. Det ville krevet særdeles tøffe grep fra regjeringen. Og 6 måneder hadde neppe vært nok.

Realistisk; dessverre nei til det!

Ganske bra skrevet synes jeg. Det er mye som bør gjøres på Phuket for å rydde opp. Hva og hvordan er en annen sak. Det er sterke økonomiske interesser som styrer og nok også legger demper på hva som blir gjort.

Boracay. Maya Bay. Phuket?
Could the Thai Government actually close down the resort island of Phuket?

Today the Thai Government has announced a six month closure of the island of Phuket. The shutdown will commence on May 1, 2019 and reopen on October 31, 2019.

PM Gen Prayut Chan-o-cha spoke to a meeting of Thailand’s peak tourism and business groups saying the drastic closure is necessary to ‘get Phuket’s house in order’ citing environmental degradation, raw sewage flowing into the sea, taxi ‘mafias’, a ‘corrupt element’ running the popular resort town of Patong and systemic Immigration problems for tourists and the island’s expat community.

“Taking our lead from the Philippine President Duterte, when he closed Boracay, we decided that we had to make the difficult decision to close down the popular island resort of Phuket. The closure is an important step to allow the island to catch up on vital infrastructure projects and sort out many long-term hazards that threaten Phuket’s most valuable resource, it’s beaches,” said the PM.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami

Jeg tror nok styresmaktene og de lokale trenger utdannelse først og fremst...Men når man har med juntaer, party rich etc og andre plyndere så blir ikke thaier generelt den skarpeste kniven i skuffen..

Men jeg ser utopien i Thailand. Thailand kunne vært asias svar på Italia.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»