Så: Det et ikke det at det ikke er der. Det er bare det at de som ikke er typen aldri ser eller hører at det er der.
Edit: et lite unntak for langerne som åpenlyst selger dop på Lamai Beach. De kommer hver eneste ettermiddag, og spør oss selv om vi ligger på stranda med flere barn rundt oss. Disse folka er fascinerende skamløse i forhold til hvem de spør. Jeg må derfor også trekke tilbake det jeg skrev over om at jeg ikke har sett noe til dop i Thailand på fem år. Jeg fortrengte åpenbart Samui, som uten sammenligning er det stedet i Thailand hvor jeg har blitt tilbudt mest dop. Der kommer tilbudene hver eneste ettermiddag på stranda. Det er også det eneste stedet hvor folk har blitt drept i nærheten av meg. To ganger på fire turer. En gang rett nedenfor bungalowen min (kvinnen vi godt visste hvem var ble gravd opp i sanda 20 meter fra strandstolen min, da vi var til lunsj), og engang i det som var stambaren, rett etter stengetid (thai, og i følge de som arbeidet i baren var det en av langerne på stranda). Følger en samui-side på FB, og det virker som om det er veldig mye lumske greier i området. For ikke lenge siden kverka jetskigutta hverandre med pistoler på stranda midt på dagen blant turister.
(Det er også driten med all denne jævla dopen: Der det er dop er det våpen, mafia og drap).