มังคุด skrev: ↑30 apr 2018, 08:17
Er det virkelig så mange utlendinger som røyker en rev mens de er i Thailand? Jeg har rekt rundt i Thailand i opptil 6 månder av året siden 2002 og jeg har jaggu besøkt endel lugubre og tvilsomme steder, og kun to ganger har jeg opplevd at det er blitt røyka rev omkring meg. Begge gangene var på øyer i sør (selvsagt) Ellers ser det ut til at utlendingene har mer enn nok med alkoholen mens de er i Thailand.
Joda, det røykes åpentlyst på enkelte steder, som er gjennom kontrollerte, og man får beskjed om når neste bust skal være eller når de er på vei. Mye aktivitet når det skjer på noen timers varsel. Stort sett så går det greit, men noen skal taes, og det er som regel noen blåøyde mer eller mindre uskyldige stakkars, foruten de har kjøpt og så blitt tatt.
Men jeg kan nevne fra min første tur til Koh Tao, så fant vi en dykkeoperatør i nærheten av der vi bodde, som vi fikk en god pris på 40 dykk. Men første turen ut, så ble det delt ut jointer og røyket av samtlige, og det likte jeg svært dårlig, og krevde derfor tilbake mine forhåndsbetalte penger for meg og min kjæreste på den tiden. De tapte totalt 50 dykk hver av oss og ett rescue kurs på toppen av det. Jeg følte meg ikke komfortabel med det i det hele tatt for å si det mildt.
En annen tur på koh tao leide vi longtail båt igjennom en av lakeiene på hotellet, og de røkte på turen og drakk seg drita, og kunne nevnt mange flere episoder, men det er som regel når man bor lenger på ett og samme sted, man kommer inn i varmen og ser mer enn det som er på overflaten tydeligvis.
Var også på disco med jentene på gjestehuset i Pattaya, og der ble jeg plutselig dratt med ut og inn i drosja, da hun ene hadde noe ganja på seg, og det var storkontroll på gang. Ble jo forbannet over at jeg skulle dras med, men hun følte vel mindre sjanse for å bli tatt om hun dro med meg i hu og hast.