700 millioner for en gravferd?

Thaibreak

sikry skrev: 01 nov 2017, 08:11 Min kone mener at mye av dette var gitt i tambon ( eller hvordan det skrives )
Unnskyld min uvitenhet også, men dette virker vel litt rart, slik tambon fungerer i Thailand? Tambon er en form for lokal styring. Det er vel ca. 7500 tambon'er i Thailand, som blir som et slags distriktsstyre, eller subdistrict, som kanskje er den beste oversettelsen.

Jeg skulle tro at pengene kom fra regjeringen selv, slik at distriktene lider minst mulig. Men jeg tar kanskje feil her.
Mulig kongehuset også tar en del av kaka, men jeg vil tro at den slipper.
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Thaibreak skrev: 01 nov 2017, 16:45 Unnskyld min uvitenhet også, men dette virker vel litt rart, slik tambon fungerer i Thailand? Tambon er en form for lokal styring. Det er vel ca. 7500 tambon'er i Thailand, som blir som et slags distriktsstyre, eller subdistrict, som kanskje er den beste oversettelsen.

Jeg skulle tro at pengene kom fra regjeringen selv, slik at distriktene lider minst mulig. Men jeg tar kanskje feil her.
Mulig kongehuset også tar en del av kaka, men jeg vil tro at den slipper.
Dette burde du vite ;-) tambon betyr noe annet også: THAM BUN" - ทำบุญ På engelsk kalles det gjerne make merit.

Feks donasjoner til templet, munker eller for å hjelpe syke familiemedlemmer osv...Listen er lang ;)
www.thailandtur.no
Thaibreak

Nomade skrev: 01 nov 2017, 19:56 Dette burde du vite ;-) tambon betyr noe annet også: THAM BUN" - ทำบุญ På engelsk kalles det gjerne make merit.

Feks donasjoner til templet, munker eller for å hjelpe syke familiemedlemmer osv...Listen er lang ;)
Ah, selvsagt! Tham bun er jo å gi, eller donere, gjerne i religiøs forstand.
Jeg synes det var litt rart å blande in tambon her serru.
Da er jeg på nett :)
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»