Komplett kommer ofte best ut i tester, og nå har de nettopp utvidet fri EU-roaming til å gjelde blant annet Thailand og USA.
Alle turister som vil slippe å bytte SIM-kort i Thailand, kan derfor med fordel bytte til Komplett. Den forholdsvis nye operatøren benytter seg av Telenors nett. Prisen for 6 GB data er 299 kroner i måneden. Det er såvidt jeg vet best i Norge.
(Fikk nettopp SIM-kort, og har ikke prøvd dem ennå, men satser på at Telenors nett funker bra i Thailand også).
Komplett mobil
Det Er jo Dtac det som er Telenor sitt selskap i Thailand. Så jo på det, og her bruker jeg nå wifi hjemme, og 1kb fri nedlasting og internet på tlf til 300 bath i måneden. Har One call til bankid og slikt, og slipper å bruke roaming tjenesten der. Så foreløpig så går det bra med det jeg har, og skifter ikke enda. Regner med at alle andre følger etter snart.fotomannen skrev: ↑25 apr 2018, 14:38 Komplett kommer ofte best ut i tester, og nå har de nettopp utvidet fri EU-roaming til å gjelde blant annet Thailand og USA.
Alle turister som vil slippe å bytte SIM-kort i Thailand, kan derfor med fordel bytte til Komplett. Den forholdsvis nye operatøren benytter seg av Telenors nett. Prisen for 6 GB data er 299 kroner i måneden. Det er såvidt jeg vet best i Norge.
(Fikk nettopp SIM-kort, og har ikke prøvd dem ennå, men satser på at Telenors nett funker bra i Thailand også).
Sist redigert av Phay den 25 apr 2018, 14:47, redigert 1 gang totalt.
Høres ut som jeg skal bytte også!
Chess er jo spist og fordøyd av svenskene nå!
Hadde vært greit å kunne bruke norsk mobilnr normalt i Thailand.
Chess er jo spist og fordøyd av svenskene nå!
Hadde vært greit å kunne bruke norsk mobilnr normalt i Thailand.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
For min del er det ikke så veldig viktig å være tilgjengelig på et norsk telefonnummer i Thailand. Bruker stort sett bare min "norske" mobil til nettbank og BankID.
De jeg stort sett er i kontakt med er på thai nummer, og har observert at terskelen for å få en thai til å ringe opp mitt norske nummer er høy. Det er veldig lettvint å ha thai nummer når man skal gjøre avtaler lokalt.
Har foretrukket egen "ThaiPhone", men flere og mer krevende apper har gjort at tanken om å benytte mobil med dual sim er der.
Har også sett på det som en fordel å ikke benytte min norske mobil der nede, men ha den liggende i safen slik at den finnes selv om jeg evt skulle miste eller bli frastjålet mobilen jeg bruker daglig der.
De som trenger å nå meg hjemmefra har både mitt thai nummer som jeg har beholdt i ca 9 år og mulighet til å kontakte meg via sosiale medier. Vi ringes stort sett der og selv min 73 år gamle mor brukere Messenger daglig.
Når det gjelder Telenors nett i Thailand, DTAC, så betyr det ikke nødvendigvis at man roamer i det nettet. Telenor har peeringavtaler med flere nettoperatører og mobilen kan like gjerne velge eks AIS.
De jeg stort sett er i kontakt med er på thai nummer, og har observert at terskelen for å få en thai til å ringe opp mitt norske nummer er høy. Det er veldig lettvint å ha thai nummer når man skal gjøre avtaler lokalt.
Har foretrukket egen "ThaiPhone", men flere og mer krevende apper har gjort at tanken om å benytte mobil med dual sim er der.
Har også sett på det som en fordel å ikke benytte min norske mobil der nede, men ha den liggende i safen slik at den finnes selv om jeg evt skulle miste eller bli frastjålet mobilen jeg bruker daglig der.
De som trenger å nå meg hjemmefra har både mitt thai nummer som jeg har beholdt i ca 9 år og mulighet til å kontakte meg via sosiale medier. Vi ringes stort sett der og selv min 73 år gamle mor brukere Messenger daglig.
Når det gjelder Telenors nett i Thailand, DTAC, så betyr det ikke nødvendigvis at man roamer i det nettet. Telenor har peeringavtaler med flere nettoperatører og mobilen kan like gjerne velge eks AIS.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
-
fotomannen
Mitt eneste problem med lokalt sim-kort er nettopp bank ID på mobil. Det trenger jeg å bruke med jevne mellomrom, og det er så mye styr med SIM-kort-bytte. Jeg ringer aldri til thainumre, og ingen med thainumre ringer til meg, så det er ikke noe problem. Skifta derfor til Komplett, men sannsynligvis kommer de andre etter i løpet av året.
Tilbudet deres er også bedre enn det jeg har nå. Får 4gb av Get for 269, men det er sjelden nok, så ofte kjøper jeg mer GB. 6 bør derimot holde inntil vanene mine fortsetter å kreve mer, men det er nok bare et tidsspørsmål før GB blir betydelig billigete. Vi er så vidt jeg vet blant de soleklart dyreste i Europa.
Tilbudet deres er også bedre enn det jeg har nå. Får 4gb av Get for 269, men det er sjelden nok, så ofte kjøper jeg mer GB. 6 bør derimot holde inntil vanene mine fortsetter å kreve mer, men det er nok bare et tidsspørsmål før GB blir betydelig billigete. Vi er så vidt jeg vet blant de soleklart dyreste i Europa.
Min løsning, så lenge det har vært på markedet, er å bruke duo-SIM. Ett thai simkort, og ett norsk. Slipper bytter av sim-kort, og jeg er alltid tilgjengelig. Ikke at det alltid er en fordelfotomannen skrev: ↑25 apr 2018, 16:20 Mitt eneste problem med lokalt sim-kort er nettopp bank ID på mobil. Det trenger jeg å bruke med jevne mellomrom, og det er så mye styr med SIM-kort-bytte. Jeg ringer aldri til thainumre, og ingen med thainumre ringer til meg, så det er ikke noe problem. Skifta derfor til Komplett, men sannsynligvis kommer de andre etter i løpet av året.
Hva abonnement angår, bruker jeg DTAC i Thailand, med et slags all inclusive abb. Internett og ganske mye ringetid og sms-bruk for en billig penge. Ikke noe turist-greier, som er dyrere. Man får pakkene i flere varianter fra 299 bath pr. mnd. og oppover.
Via Norge bruker jeg Telenor, og bruker mobilbank ID derfra. Kunne sikkert vært en billigere løsning på det siste.
-
fotomannen
Jeg har brukt AIS i Thailand. Når jeg er alene bruker jeg enorme mengder data på tur. Bruker telefon hver gang jeg har en ledig stund. Typisk syndrom av nåtiden.
De ukene jeg ikke er alene bruker jeg mye mindre.
Får ikke noe Dual Sim med Apple - noe jeg har savna, men skal vi tro Apple, og det skal vi vel gjerne, forsvinner nok SIM-korta etter hvert også.
Får ikke noe Dual Sim med Apple - noe jeg har savna, men skal vi tro Apple, og det skal vi vel gjerne, forsvinner nok SIM-korta etter hvert også.
jeg har to tlf som TDR, så har jeg en i reserve, og har alltid hatt en ny og en gammel tlf med på tur. Jobber jo sporadisk så må ha tlf norsk nr, men det er noe dritt med alle tekstmeldinger om det ene og det andre, så har brukt litt tid på å blokkkere selgere og diverse informasjon fra altinn, og andre varslinger som en har fått etablert opp igjennom tidene.
-
fotomannen
Jeg blir bombardert med sms i Thailand når jeg har thainummer. Det ser ut som reklame på thai, og er irriterende. Antar jeg slipper dette nå.
Dessuten blir man ikke overvåket i samme grad. Har lagt merke til flere på nettet som skriver at de drar på en strand - og vips - der kom smsen om at det ikke er lov til å røyke på stranda. Richard Barrow reagerte på denne åpenbare overvåkinga over hvor folk er forleden. Selv fikk jeg sms-en da jeg gikk ned på stranda på Koh Lanta i høst. Kompisen, med norsk telefon, fikk den ikke.
Storebror ser deg.
Men dette med fingeravtrykk ble ikke noe av? Det skulle jo innføres i desember.
Dessuten blir man ikke overvåket i samme grad. Har lagt merke til flere på nettet som skriver at de drar på en strand - og vips - der kom smsen om at det ikke er lov til å røyke på stranda. Richard Barrow reagerte på denne åpenbare overvåkinga over hvor folk er forleden. Selv fikk jeg sms-en da jeg gikk ned på stranda på Koh Lanta i høst. Kompisen, med norsk telefon, fikk den ikke.
Storebror ser deg.
Men dette med fingeravtrykk ble ikke noe av? Det skulle jo innføres i desember.