Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

To norske jenter arrestert på Phuket kjøp av jaba

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 1477

16 apr 2018, 14:29

Svigerbror fra mitt tidligere ekteskap ble arrestert for 9 yaba tabletter, og han ble også satt opp i en felle av politiet vistnok, og politiet skulle ha 200 000,- som økte til 250 000,- når jeg nektet å betale. 9 måneder etterpå slapp han ut til 25 000,- i advokatutgifter.

Dere kan tro jeg var forbannet over å bli presset på den måten, og i tillegg måtte vurdere om dette var en reell scam eller om familien prøvde å vri ut noen kroner av meg. Vel, familien sendte han rett ut som som en monk, så jeg tror det var en aktuell case, men det var ikke akkurat noen god stimuli for ekteskapet, og derifra og ut så gikk det bare nedover med det.

Så om aldri jenta er så snill og god, så skal man ta med familien i betraktningen før en går hele veien. Gammelt jungelord.
6 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

16 apr 2018, 19:59

sikry skrev:
16 apr 2018, 12:03
Er du full eller bare kverulerende.Du skriver 40000 nok.for å få utlevert passene.I linken står det 40000 i bot og ytterlige 120000 for utlevering av pass. ;)
Ja, jeg skrev feil - det forstår du nok som har oversikt over min edruelighet.....men skal ikke se bort fra at jeg kverulerer, også.
1 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

16 apr 2018, 20:03

Phay skrev:
Svigerbror fra mitt tidligere ekteskap ble arrestert for 9 yaba tabletter, og han ble også satt opp i en felle av politiet vistnok, og politiet skulle ha 200 000,- som økte til 250 000,- når jeg nektet å betale. 9 måneder etterpå slapp han ut til 25 000,- i advokatutgifter.

Dere kan tro jeg var forbannet over å bli presset på den måten, og i tillegg måtte vurdere om dette var en reell scam eller om familien prøvde å vri ut noen kroner av meg. Vel, familien sendte han rett ut som som en monk, så jeg tror det var en aktuell case, men det var ikke akkurat noen god stimuli for ekteskapet, og derifra og ut så gikk det bare nedover med det.

Så om aldri jenta er så snill og god, så skal man ta med familien i betraktningen før en går hele veien. Gammelt jungelord.
Det er forskjell på hva retten kommer frem til, som oftere kan være et langt høyere beløp for det samme - noen kan også bli dømt til resten i samfunnstjeneste.
0 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

16 apr 2018, 20:10

Phay skrev:

Personlig hadde jeg nektet å betale noe som helst - det går rundt folk og tilbyr familien lånebeløp - så det mener jeg de burde ordne opp i selv. Har vært i tilsvarende situasjon selv, men hadde heller ikke penger, og hadde uansett gitt blaffen og latt dem ordne opp selv - som de gjorde.
0 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

16 apr 2018, 20:33

RobertX skrev:
16 apr 2018, 14:08
Haha! Nei det kan jeg jaggu love deg at Yaba (amfetamin/metamfetamin) rører jeg ikke med klypetang. Har aldri hatt noe drag til rus men har sondert litt omkring hasj/marihuana omkring smertelindring på grunn av ryggproblemene mine. For min del kan de gjerne putte alle som lager/smugler/selger Yaba i Monkeyhouse og kaste nøkkelen. Brukerne synes jeg mer synd på sånn generelt sett. Ofte har denne typen rus med sammensatte årsaker/problemer. Så der er jeg nok mer for å sette de i lenke-gjenger til å rydde strendene eller utbedre veiene :lol:
Jeg er for "legalisering" av unge småbrukere av yaba - eller finne på noe mer fornuftig enn å overfylle for små celler med slike brukere der de ikke lærer noen ting, og knapt kan bevege seg, men ofte utvikler seg i negativ retnning.

Selv er jeg plaget av de samme problemene, og har hatt positiv nytte av Ganja.

Skjult deler som vi unngår offentlig på forumet.
Har ingen problem med om samme formidles i PM.
Sist redigert av tdr den 16 apr 2018, 21:21, redigert 1 gang totalt.
0 x
Brukeravatar
Phay
x 1477

28 apr 2018, 07:17

Hva skjer i saken?
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 975

28 apr 2018, 07:38

RobertX skrev:
15 apr 2018, 16:44
Hmmm....om de ble lurt så er det jo synd på dem. Men om de bevisst prøvde å kjøpe narkotika i Thailand så...tough luck! Helt umulig å si noe om det ut fra det som er skrevet så langt.

Jeg hadde en episode i Hua Hin som jeg syntes virket litt spesiell. Det er mulig det var helt uskyldig men jeg ble med en gang på vakt og gikk bare videre. Det som skjedde var rett bortenfor språkskolen langs hovedgaten, så satt det en kar i 30 åra vil jeg tippe (thai). I vanlig sivilt antrekk. Men 2 meter bortenfor ham på bakken så lå den liten ziplock pose med 3-4 tabletter av forskjellige farger. Den lå veldig åpent på gaten. Mitt første infall var at jeg burde plukke det opp og kaste det. Men det virket litt spesielt at det satt en kar og svettet 2 meter unna. Jeg tenkte jo mest om det var noen unger som så de og trodde det var godteri. Et halvt millisekund etter innfallstanken så følte jeg at dette stinket. Så jeg gikk bare videre og kjøpte en flaske vann som jeg hadde planlagt. Nølte ikke i steget engang. Tankeprosessen tok vel 1 sekund :-)

Har hørt litt for mye historier om falske politifolk og narko.

Så man bør være jækla forsiktig med hva man gjør. Å prøve å kjøpe narko i Thailand er jo å be om å bli putta i Monkeyhouse.
Jaba er jo samme « grad» som heroin

Normalt skulle disse sitter inne

Har man kan kjøpe seg ut

Før rettsak ?

Hvem har sakt dette

Hvor kommer beløpne fra

I såfall har de vert heldige

Vel man får nødpass på en time

Ved ammbasden

Vis alt stemmer er nok

Jentne hjemme!

40000 noks

Hva kan tryllefram raskt dette!?

Kan man bare dra et kort!?

Det er dårlig med referanser i saken.

De må jo ha godtatt en eventuell

Bot i forhørsrett!

?

Synes hele saken er noe merklig,, ..
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
fotomannen
x 102

28 apr 2018, 08:41

Dette kan jo for alt vi vet være bare tull. Alle vet at sånt som dette kan forekomme, men summene er helt hinsides. Nettavisa som først refererte til dette, må vel i det minste ha blandet baht og kroner? VG har åpenbart sett ryktene og ringt ambassaden, og der fått bekreftet at to jenter ble arrestert på Phuket, men ambassaden røper selvsagt ingenting om hva som har skjedd. Det nettavisa skriver er dermed udokumentert, og det som framkommer hos Thainytt er rene rykter.

At ambassaden bekrefter at to jenter ble arrestert på Phuket beviser ingenting av det som hevdes i linken over, og samtlige av detaljene som har framkommet i mediene er basert på ryktene hos Thanytt (dette framkommer tydelig).

Dersom jentene er lurt i en scam, er det vel også svært lite hensiktsmessig at avisene begynner å skrive om det - i hvert fall før jentene er trygt hjemme, så det å publisere et udokumentert rykte som Thainytt her gjorde, framstår uforsvarlig.

Noen tips for å vurdere en nyhet fra alternative medier som dette:

1. Har journalisten et navn? (I så fall: Ikke dumt å google ham/henne).
2. Finnes det kilder som bekrefter nyheten? F.eks. I VG framkommer det at ambassaden bekrefter at en arrestasjon har funnet sted. I Thainytt bekreftes ingenting. Nyheten, slik den framkommer hos Thainytt, er altså helt verdiløs.
3. Gjør et søk på det alternative mediet. Forholder denne seg til journalistiske spilleregler? Thainytt gjør åpenbart ikke det.
0 x
Brukeravatar
Phay
x 1477

28 apr 2018, 09:16

Det var det jeg lurte på om hvor lurt dette var om det var tilfelle at de hadde blitt tatt, og blitt tilbudt løsepenger. For om de måtte avslutte dealingen, så blir det en offentlig sak ut av det, og da kommer de ikke hjem på en stund for å si det mildt. Det kan gå mange måneder og til og med år, før det er hjemme med passet i hånda.
0 x
fotomannen
x 102

28 apr 2018, 09:35

Det er det jeg også tenker. VG burde derfor vært ytterst varsomme før de fant ryktet og gjorde det til en sak. Nå vet vi jo lite, men la oss si at to jenter har råkt ut for noen som har planta dop på dem. Dersom dette blir en mediesak vil pengeoverføringen vanskeliggjøres, og thaipolitiet vil aldri innrømme at noen i deres rekker var med på noe galt.

Da kan fort jentene enda opp i alvorlig trøbbel. Jaba er vel så vidt jeg vet også klassifisert som et verstingdop (i motsetning til f.eks. marihuana, som ikke anses som like alvorlig i Thailand), så her snakker vi potensielt om mange år i fengsel, selv for små doser.
0 x
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»