U-tapao skal også få forbindelse med hurtigtog mellom Don-Mueang og Suvarnabhumi.
http://pattayadailynews.com/u-tapao-air ... -visitors/
U-tapao Airport oppgraderes.
Det er allerede en fungerende (nuvel - en kan alltids diskutere hvor godt fungerende) jernbanesystem i Thailand. Jeg tok feks tog fra Chiang Mai til BKK i fjor høst og toget var bortimot fullt det. Selve togsettet var ganske moderne, ok cafevogn, sovekupeer osv, skjermer her og der som viste posisjon og fart, neste stasjon osv. Men farta var sørgelig lav. Mye av turen i nord gikk mellom 30 og 60 km/t, først når en kom ned på slettene ved Kampheng Phet og sørover gikk farta opp til 80-90 km/t. Så det er nok skinnegang og slike forhold som må forbedres. Om en hadde kunnet holdt ei gjennomsnittsfart på 100 km/t hadde turen tatt ca 7 timer i stedet for 12. Det hadde vært en forbedring det. For ikke å snakke om 150 km/t
Ellers er det jo slik at forandring tar tid, spesielt den forandringen som kreves i folks holdninger og tanker. Bil er jo til en viss grad status i Thailand og mange folk sitter vel gjerne i kø i en bil/taxi i stedet for å reise med buss/tog/bane.
No one here gets out alive...
Der er du nok inne på noe...skinnegangene..มังคุด skrev: ↑30 mar 2018, 19:24 Det er allerede en fungerende (nuvel - en kan alltids diskutere hvor godt fungerende) jernbanesystem i Thailand. Jeg tok feks tog fra Chiang Mai til BKK i fjor høst og toget var bortimot fullt det. Selve togsettet var ganske moderne, ok cafevogn, sovekupeer osv, skjermer her og der som viste posisjon og fart, neste stasjon osv. Men farta var sørgelig lav. Mye av turen i nord gikk mellom 30 og 60 km/t, først når en kom ned på slettene ved Kampheng Phet og sørover gikk farta opp til 80-90 km/t. Så det er nok skinnegang og slike forhold som må forbedres. Om en hadde kunnet holdt ei gjennomsnittsfart på 100 km/t hadde turen tatt ca 7 timer i stedet for 12. Det hadde vært en forbedring det. For ikke å snakke om 150 km/t
Ellers er det jo slik at forandring tar tid, spesielt den forandringen som kreves i folks holdninger og tanker. Bil er jo til en viss grad status i Thailand og mange folk sitter vel gjerne i kø i en bil/taxi i stedet for å reise med buss/tog/bane.
Jeg har ikke tatt toget enda..det frister ikke..fly er enkelt..bestiller jeg i god tid så blir det ikke så dyrt hvis jeg skulle bestilt nærmere avreise..
Jeg kunne godt tenkt meg å ta buss jeg..men bussen har jeg vel knapt sett de siste 3 årene hehe..her jeg bor,,
Jeg tok bussen til Pattaya fra Ekkemai en gang..Hvis den bussen bråbremmset vil jeg ikke hatt noen føtter igjen..det er var en jerngjenstand som stakk rett over skinneleggene-(nei det er ikke til å ha føttene på) som ville kuttet tvert av..så jeg satt å skrever hele veien ned hehe Minivan er jo Mad Max..Så, jeg beveger meg ikke uten bil