Forstår ikke helt de som mener de ikke kan finne ro og stillhet i den thailanske naturern!
Det erjo så mange mange steder og oppleve stillhet! Om en ønsker!
Hva savner du?
Absolutt stillhet i Thai natur er en sjelden opplevelse, for jungellyder er ganske så overdøvende til tider, og ute på landsbygda ute på markene, kan man oppleve det tidvis, men da skal man langt unna folk. Den roen og stillheten vi kan oppleve med å bare bevege oss i en eller annen retning avhengig av vindretning sted og tid, er unik for svært mange moderne samfunn.
Bo på landsbygda med all den gaukinga og motorkjøretøyer på fri eksos, hanegaling døgnet rundt, samt hundekor og kattekor? Ka farsken
Bo på landsbygda med all den gaukinga og motorkjøretøyer på fri eksos, hanegaling døgnet rundt, samt hundekor og kattekor? Ka farsken
Etter nå å ha tilbrakt snart to uker i Bangkok er jeg svært overrasket over hvor stille det er når man kommer et stykke inn i Sukhumvit Soi 8. Har bodd der før men egentlig ikke tenkt så mye på det da døgnrytmen min har vært annerledes på tidligere turer, dvs mindre sent natteliv nå.
På morgenen er stort sett det eneste jeg hører fugler og insekter, og de blir ikke så øredøvende som det kan bli ute på landsbygden. Selv rett utenfor hotellet er det så minimalt med trafikk at man blir nesten overrasket.
At Soi 8 har litt utvalg i restauranter gjør heller ikke noe og enkelte dager har jeg knapt beveget meg utenfor soien. Hotellet har de fasilitetene jeg trenger, et gym og svømmebasseng på toppen. Frokosten har stort sett bestått av frukt kjøpt inn kvelden før, melk og yoghurt. Da trenger jeg ikke så mye mer for å være fornøyd når det er mer stille her enn hjemme.
Første dagene av turen bodde jeg i Soi 13, mye mer støy til tross for at gata er stengt mot Sukhumvit grunnet legging av nye rør. Og Soi 11 som aldri er stille er nært så det ble ikke helt det samme.
Vel, nå venter Phuket i noen dager, regner med jeg får kurert stillheten der.
På morgenen er stort sett det eneste jeg hører fugler og insekter, og de blir ikke så øredøvende som det kan bli ute på landsbygden. Selv rett utenfor hotellet er det så minimalt med trafikk at man blir nesten overrasket.
At Soi 8 har litt utvalg i restauranter gjør heller ikke noe og enkelte dager har jeg knapt beveget meg utenfor soien. Hotellet har de fasilitetene jeg trenger, et gym og svømmebasseng på toppen. Frokosten har stort sett bestått av frukt kjøpt inn kvelden før, melk og yoghurt. Da trenger jeg ikke så mye mer for å være fornøyd når det er mer stille her enn hjemme.
Første dagene av turen bodde jeg i Soi 13, mye mer støy til tross for at gata er stengt mot Sukhumvit grunnet legging av nye rør. Og Soi 11 som aldri er stille er nært så det ble ikke helt det samme.
Vel, nå venter Phuket i noen dager, regner med jeg får kurert stillheten der.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Dette. Mørket faller fort på i Thailand, og det er vel noe av det jeg savner mest. Lengre lyst. Det er veldig varmt om morgenen og dagen, og det optimale hadde vel vært om man hadde etpar timer lengre lyst når temperaturen er mer levelig (selv om tiden etter solnedgang er en del av grunnen til bedre temperatur..).
Savner ellers brunost, grovbrød, norsk smør, norsk syltetøy og skikkelige vafler. De vaflene du får kjøpt i Thailand er skuffende saker, men det hjelper å lage sine egne. Brødet er altfor fint og gir ingen motstand, og jeg har ennå ikke funnet et godt smør eller syltetøy.
Ingenting jeg savner sånn ellers i hverdagen, bortsett fra litt bedre trafikkultur da. Men i Norge er man kanskje litt for stive der også. Jeg liker at man kan kjøre motorsykler i byer og tettsteder uten altfor mange regler sålenge fornuft følges, så det er pros and cons der også.