Viktige ting ved flytting utenlands

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Ett dilemma når man har søkt om utflytting, så er man plutselig i ingenmannsland når man ikke har fått svar enda. Norsk reiseforsikring gjelder ikke lenger når man er utflyttet og man får ikke forsikring i world nomads når man har residens i Thailand, og Thailandske helseforsikringer krever at man bor der mer enn 180 dager i året, så nå leter jeg etteer en midlertidig forsikring i mellomtiden til jeg får bekreftelsen på utflyttingen. Noen forslag
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Phay skrev: 15 mar 2018, 05:43 Ett dilemma når man har søkt om utflytting, så er man plutselig i ingenmannsland når man ikke har fått svar enda. Norsk reiseforsikring gjelder ikke lenger når man er utflyttet og man får ikke forsikring i world nomads når man har residens i Thailand, og Thailandske helseforsikringer krever at man bor der mer enn 180 dager i året, så nå leter jeg etteer en midlertidig forsikring i mellomtiden til jeg får bekreftelsen på utflyttingen. Noen forslag
Ikke vet jeg..men det er diskutert andre forsikringsselskaper her i forum..jeg vet ikke det passer under det du skriver..det finnes flust av selskaper som tilbyr forsikringer..

..eller så kan du kanskje høre med sykehusene..de selger jo slike helsepakker som inkluderer om noe skjer..jeg husker ikke hvem som tilby hva..men man betaler ett slags medlemskap og det er en slags forsikring..hvort dyrt eller billig husker jeg heller ikke..men det jeg husker var at jeg vurderte det en gang..men reiseforsikring dekker så mye mer..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

Kolami, du må lese hve jeg skriver
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#14

Phay skrev: 15 mar 2018, 09:30 Kolami, du må lese hve jeg skriver
Du er i thailand? for å sikre liv og lemmer så kan du ha en slikt medlskap hos ett eller annet sykehus i påvente til å få en mer rundere forskikring som reiseforsikring senere-Det var ett forslag bare..

https://www.samitivejhospitals.com/pati ... ance-list/

https://www.samitivejhospitals.com/pati ... ance-list/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Jeg er ikke utflyttet eller innflyttet men utflyttet og innflyttet. Altså ingenmannsland inntil jeg får bekreftet at jeg er utflyttet fra Norge! Derfor komplisert med forsikring da jeg er hverken her eller der! Noen andre som kan hjelpe?
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Dere som bor i Thailand, hvordan har dere ordnet hjemtransport mulighet med ambulansefly om nødvendig? Er det noe tilleggsforsikring, eller hva har dere tenkt?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Phay skrev: 22 mar 2018, 11:52 Dere som bor i Thailand, hvordan har dere ordnet hjemtransport mulighet med ambulansefly om nødvendig? Er det noe tilleggsforsikring, eller hva har dere tenkt?
Penger på bok!

Ca 70000 m ambulanse fly ( kr),+ minius
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#18

Jeg vil tro det lureste er å ordne en konto i Norge som slekt man stoler på har tilgang til. Så om man ligger i koma i Thailand kan de arrangere og betale ambulanseflyet.

Sikkert lurt å lage en oppskrift for de også. Er jo en egenorganisert forsikring dette :)
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#19

RobertX skrev: 22 mar 2018, 12:53 Jeg vil tro det lureste er å ordne en konto i Norge som slekt man stoler på har tilgang til. Så om man ligger i koma i Thailand kan de arrangere og betale ambulanseflyet.

Sikkert lurt å lage en oppskrift for de også. Er jo en egenorganisert forsikring dette :)
Da er det jo bare å fortelle de at en har satt av penger til det, så ordner de garanti. Ikke værre enn det får en håpe. Stiftelsen Luftambulansen har lagt ned sitt utenlandstilbud. Men er det andre dere vet om?
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#20

Fikk avslag på utflytting fra Norge pga har leilighet, og skal fortsatt jobbe periodevis der. Uansett så har jeg gjort plikta mi, meldt ifra og søkt om utflytting. Så da er jeg bosatt i utlandet med norsk adresse, og kan ha norsk reiseforsikring og helseforsikring. Eller?
🌞
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»