Netflix - noen kjekke tips!

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Sikkert ikke bare meg som liker å ha Netflix og andre film/tv-serier tilgjengelig når vi reiser, så jeg tenkte å dele et tips her som jeg nettopp har funnet ut av.

Som enkelte sikkert vet så har Netflix endel såkalte "hemmelige" kategorikoder som ikke kommer opp på vanlig vis.

Liste finnes her;
https://netflixcodes.me/

Disse fungerer altså KUN i en web-browser på en PC. Så man kan ikke gå inn og justere kategori-koder i appen. Greit nok. So far so good. Men her kommer det artige ninjatrikset for den som bruker apper. Søk via web-browser. Når du finner noe du ønsker å se, så trykk på "+" knappen for å legge til i favoritt-listen din. Da får du den nemlig også opp i appen på favorittene dine :D easypeasy
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Jeg sjekket bare kjapt og så ikke noe nytt? Gjorde et par søk på filmer som tidligere lå på Netflix, men fant heller ikke dem?

Hva har jeg misforstått? For ja takk til flere filmer!
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Har en liste her også: http://ogres-crypt.com/public/NetFlix-S ... nres2.html

Men det er kanskje samme kategorier som i linken i første post her?
www.thailandtur.no
RobertX

Mener du kan bruke VPN og endre sted så du får tilgang til andre ting enn det norske :-)

Skal teste litt mer selv ogs (ExpressVPN lar deg velge server i et valgfritt land).
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Sted: Bangkok

RobertX skrev: 31 okt 2017, 18:15 Mener du kan bruke VPN og endre sted så du får tilgang til andre ting enn det norske :-)

Skal teste litt mer selv ogs (ExpressVPN lar deg velge server i et valgfritt land).
det er riktig med vpn så for du tillgang på alle andre ink usa å som er mye bedre en den norske
RobertX

https://www.expressvpn.com/no/vpn-service/netflix-vpn

Uten å mene å reklamere for denne løsningen så skal det tydeligvis virke å forandre med VPN for å få tilgang på annet materiale.
chelsea

RobertX skrev: 31 okt 2017, 18:26 https://www.expressvpn.com/no/vpn-service/netflix-vpn

Uten å mene å reklamere for denne løsningen så skal det tydeligvis virke å forandre med VPN for å få tilgang på annet materiale.
du må ha vpn i det landet du skal se netflix
RobertX

Stemmer. Jeg satt og lekte meg litt her nå med den kategori-listen jeg postet først.

Med ExpressVPN setter du selv hvilket land du skal koble mot. Satte den til New York, og listen endret seg betydelig. Mye mer Disney for eksempel og masse TV serier. Ble overrasket over å se enkelte HBO serier der også.

Så, for morro skyld, switchet jeg over til Japan og Anime kategoriene nærmest eksploderte :D

Jeg har gående ExpressVPN abonement som jeg synes er veldig bra. God overføringshastighet sammenlignet med andre jeg har prøvd tidligere.

Så Netflix kan gi masse mer underholdning enn bare det vi får med norsk IP adresse :lol:
chelsea

RobertX skrev: 31 okt 2017, 20:00 Stemmer. Jeg satt og lekte meg litt her nå med den kategori-listen jeg postet først.

Med ExpressVPN setter du selv hvilket land du skal koble mot. Satte den til New York, og listen endret seg betydelig. Mye mer Disney for eksempel og masse TV serier. Ble overrasket over å se enkelte HBO serier der også.

Så, for morro skyld, switchet jeg over til Japan og Anime kategoriene nærmest eksploderte :D

Jeg har gående ExpressVPN abonement som jeg synes er veldig bra. God overføringshastighet sammenlignet med andre jeg har prøvd tidligere.

Så Netflix kan gi masse mer underholdning enn bare det vi får med norsk IP adresse :lol:
Var det ikke ei kokk som sa nå har vi jukset ltt lol grei måte bruke på du kan jo bruke hulu også mange andre som er bra
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

RobertX skrev: 30 okt 2017, 17:50 Sikkert ikke bare meg som liker å ha Netflix og andre film/tv-serier tilgjengelig når vi reiser, så jeg tenkte å dele et tips her som jeg nettopp har funnet ut av.

Som enkelte sikkert vet så har Netflix endel såkalte "hemmelige" kategorikoder som ikke kommer opp på vanlig vis.

Liste finnes her;
https://netflixcodes.me/

Disse fungerer altså KUN i en web-browser på en PC. Så man kan ikke gå inn og justere kategori-koder i appen. Greit nok. So far so good. Men her kommer det artige ninjatrikset for den som bruker apper. Søk via web-browser. Når du finner noe du ønsker å se, så trykk på "+" knappen for å legge til i favoritt-listen din. Da får du den nemlig også opp i appen på favorittene dine :D easypeasy
høres spennende ut!

vil dette virke med smart tv

og fibernett? (true!,)

må forsøke!

erjo et hav av filmer
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»