Dagens nyheter!

Thaibreak

Phay skrev: 02 mar 2018, 13:19 Noen som har opplevd eller hørt om lignende?

Denne var drøy. Kan han ha hatt ei dame som har fått all infoen hans og har rensket kontoen da? Det høres altfor enkelt ut å opprette en nettbank på hans konto, og tømme kontoen. Merkelig sak om han ikke har noen mistenkte blant sine nærmeste.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Det er vel slik at man aldri må gå fra kvitteringer fra uttak i ATM.

Kan noen ha plukket opp en slipp og brukt den for å lure en bankfunksjonær til å koble seg til kontoen?
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami

Det var dårlig informasjon der..noen brukte telefonapp til overføring..og enden på visa er det ikke var han eller noen andre som har benyttet kontoen..man trenger idnummer og 4 nummer...ikke all verden sikkerhet hva det angår internbanking his Bangkok Bank..jeg skal bytte bank til Krungsri..Bangkok Bank virker så gammeldags og utdatert..
Kolami

RobertX skrev: 03 mar 2018, 01:14 Det er vel slik at man aldri må gå fra kvitteringer fra uttak i ATM.

Kan noen ha plukket opp en slipp og brukt den for å lure en bankfunksjonær til å koble seg til kontoen?
Hehe..tja..nå fikk du meg til å spinne litt her :roll:

Det er umulig....men i Thailand..så gjelder vel "only in Thailand" fortsatt :)

Det er ingen bankfunksjonær som blir "lurt"..det er mer som en svindel kan det tenkes..ELLER, når en asiater som heter Kurt Olson dukker opp på skjermen og funksjonæren ikke reagerer, er en mulighet i Thailand. Thaier slutter aldri å overraske i Thailand, bortsett fra de scorer lavest av alle immigranter i Norge på utdannelse....hazy thais :roll:
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Mitt BK kort/konto/app har en 6-sifret innloggingskode. Når man etablerer kintoen får man bankbok og et brev med pin-koden. Denne brukes npr du setter din pin.

Mulig han bare kasta denne lapoen sammen med annen info så noen plukket det ut av søppla.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami

RobertX skrev: 03 mar 2018, 13:30 Mitt BK kort/konto/app har en 6-sifret innloggingskode. Når man etablerer kintoen får man bankbok og et brev med pin-koden. Denne brukes npr du setter din pin.

Mulig han bare kasta denne lapoen sammen med annen info så noen plukket det ut av søppla.
De ba meg taste 4 siffer kode og ikke 6 siffer for nettbank som jeg synes var rart..6 siffer har jeg kun på minibankkortet.

Vel..jeg kaster ingen papirer enda..i condoen jeg bor går de igjennom søppla..kildesortering..yep de gjør faktisk det..plast og papp..de går igjennom alt..så aldri om jeg kaster noe sensitivt..og ikke engang selskapet til min kjære har makuleringsmaskin..og der er det mye informasjon som kan være av stor viktighet for konkurrenter...eller jeg kan gjøre som en i condoen, stå og brenne papirene i en beholder på parkeringsplassen..
sattphalat

Tråden heter dagens nyheter.
Dette er vel en sak som har gått lenge. Eliten gjør som de vil. Å når domstolene gjør hva de vil. Vel. Greit å ha anstendige steder å ha feriehus.

http://englishnews.thaipbs.or.th/chief- ... hiang-mai/

Å ta seg til rette i nasjonalparkene er tydlighvis en greie for de privilegerte i Thailand.
มังคุด
Sted: Planet Earth

sattphalat skrev: 03 mar 2018, 22:36 Tråden heter dagens nyheter.
Dette er vel en sak som har gått lenge. Eliten gjør som de vil. Å når domstolene gjør hva de vil. Vel. Greit å ha anstendige steder å ha feriehus.

http://englishnews.thaipbs.or.th/chief- ... hiang-mai/

Å ta seg til rette i nasjonalparkene er tydlighvis en greie for de privilegerte i Thailand.
Ja desverre, det er sånn det fungerer i Thailand, de rike gjør som de vil og finner veier rundt lover og reguleringer som vanlige folk ikke kan. Jeg nevnte skuddpremie i en annen tråd om en riking som hadde begått grove lovbrudd, tror det kunne vært passende her også...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Noe og dele med din kjære 8 mars

Bestill køen er laaaaaang

https://thewhiskylady.net/2018/01/22/ja ... -bad-idea/
Vedlegg
EE641925-07FC-4A01-B521-4EDE5130DC6E.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami

https://e24.no/makro-og-politikk/innova ... g/24276349

En stor nyhet da denne dama mente at immgranter som er analfabeter. islam og multukulturisme totalt sett er bra for Norge. Den kanskje mest sjokkerende uttalelsen var kanskje da hun sa at immigrantene de siste årene vil være den nye Steve Jobs for Norge. Man kan like godt ansette Prinsesse Martha og hennes følgere hvis man skal prate om engler.

Jeg lurer på om Norge er manko på lederskap om dagen..også i Høyre
Svar

Gå tilbake til «Generelt»