Phuket rental companies to be fined if found renting to unlicenced
De kunne jo starte med å se på hvordan opplæringen og kjøremønster er blant thaiene. Mange som ikke burde være på veiene. Har selv en thai venninne på Phuket som "ikke hadde tid" til å ta førerkortet, men betalte under bordet for å få det. Kan ikke si jeg følte meg spesielt trygg når hun kjørte i sin nye og allerede godt bulkete bil i løpet av et par måneder. Først etter hun kjørte fortalte hun meg om hvordan hun fikk førerkortet. Er nok flere her som mangler gyldig førerkort enn turister så vi får håpe de også gjør noe med sine egne.Gov Norraphat added, “I have ordered the relevant agencies to be strict on the vehicle rental operators, especially rental motorcycle operators, because nowadays foreign tourists prefer to rent motorcycles to travel.
“I have asked to have measures put in place to educate these vehicle rental operators about road laws and regulation,” he added.
“As the number of tourists who rent vehicles and have accidents has increased, we must be more strict in order to reduce road accidents. Then tourist will be secure to be in Phuket,” he said.
Skal bli interessant å se hvordan dette løses blant utleierne, å legge på leieprisen litt dekker vel opp for kostnaden rundt eventuelle bøter.