1 year extension, kan samme papirer bli brukt hvert eneste år?

Brukeravatar
PiTa

Forstår ikke hva som er problemet - myndighetene flyr jo og leter etter 7 000 utlendinger på overstay, eller er det enda flere?
Er det rart at de vil vite hvor de har alle utlendingene hen? Det er mange grunner til det, jeg ikke skal ramse opp, men som en godt kan tenke seg - med så mange som bare gir blaffen i å gjøre rede for seg.
Sånn er det ofte i Thailand, andre idiotiske faranger gjør det vanskeligere og strengere for andre som følger loven til punkt og prikke.
Kolami

PiTa skrev: 14 feb 2018, 16:17 Forstår ikke hva som er problemet - myndighetene flyr jo og leter etter 7 000 utlendinger på overstay, eller er det enda flere?
Er det rart at de vil vite hvor de har alle utlendingene hen? Det er mange grunner til det, jeg ikke skal ramse opp, men som en godt kan tenke seg - med så mange som bare gir blaffen i å gjøre rede for seg.
Sånn er det ofte i Thailand, andre idiotiske faranger gjør det vanskeligere og strengere for andre som følger loven til punkt og prikke.
Jeg forstår hvor du vil, men det er ikke nødvendig med enorm dokumentasjon hvert år pga overstay, proforma etc..Hva er poenget med å gi ett slikt visum i utgangspunktet hvis man ikke vil ha oss i Thailand..Jeg tenker at det mest realistiske er kinesere som beskytter seg selv med sine egne lover og regler..Det er jo de som styrer landet...at de tar til seg thainavn hjelper ikke så mye..selv som 3de eller 4de genrasjon..kinesere skal fortsatt gifte seg med kinesere i mange kretser..

Det sies at thailand aldri har vært okkupert..men jeg sier nå at de vel har vært kolonisert i ett par hundre år allerede.pluss ett godt samarbeidsklima med Japan..
Brukeravatar
PiTa

Kolami skrev: 15 feb 2018, 05:57 Jeg forstår hvor du vil, men det er ikke nødvendig med enorm dokumentasjon hvert år pga overstay, proforma etc..Hva er poenget med å gi ett slikt visum i utgangspunktet hvis man ikke vil ha oss i Thailand..Jeg tenker at det mest realistiske er kinesere som beskytter seg selv med sine egne lover og regler..Det er jo de som styrer landet...at de tar til seg thainavn hjelper ikke så mye..selv som 3de eller 4de genrasjon..kinesere skal fortsatt gifte seg med kinesere i mange kretser..

Det sies at thailand aldri har vært okkupert..men jeg sier nå at de vel har vært kolonisert i ett par hundre år allerede.pluss ett godt samarbeidsklima med Japan..
Thailand er det landet i verden med flest kinesere med bakgrunn fra Kina som ikke bor der lenger - ikke rart med utvandring og besettelse av landområder i områdene utenfor et så stort og folkerikt land som Kina. Et ganske vanlig fenomen - bodde ikke nordmenn i Norge for 10 000 år siden heller, men dette har ingen ting med temaet her å gjøre. Urthaier med afrikansk avstamning lever fortsatt i mindre samfunn sør i landet rundt Satun.

Hva som er et problem en gang i året får være opp til den enkelte - for meg er det det ikke; å ta et bilde av familien, boligen og et par kopier av dokumenter. Så er innvandringsmyndighetene fornøyd.
Det ville være enda mer pussig om en kunne oppholde seg på bakgrunn av de samme papirene en leverte for 10 år siden.
Kolami

PiTa skrev: 15 feb 2018, 17:17 Thailand er det landet i verden med flest kinesere med bakgrunn fra Kina som ikke bor der lenger - ikke rart med utvandring og besettelse av landområder i områdene utenfor et så stort og folkerikt land som Kina. Et ganske vanlig fenomen - bodde ikke nordmenn i Norge for 10 000 år siden heller, men dette har ingen ting med temaet her å gjøre. Urthaier med afrikansk avstamning lever fortsatt i mindre samfunn sør i landet rundt Satun.

Hva som er et problem en gang i året får være opp til den enkelte - for meg er det det ikke; å ta et bilde av familien, boligen og et par kopier av dokumenter. Så er innvandringsmyndighetene fornøyd.
Det ville være enda mer pussig om en kunne oppholde seg på bakgrunn av de samme papirene en leverte for 10 år siden.
Hvis du tar utgangspunktet i bilder så forstår jeg at det er pussig med 10 års mellomrom..men nå er det slik at de fleste papirene trenger man ikke å gjøre noe med sålenge det ikke foreligger noen forandringer i utgangspunktet..

Og jeg snakker om at man må gjennomføre samme fulle dokumentasjon igjen og igjen for allt og evig..

Det må vel gå ann å forenkle en prosess uten å gjøre en typisk idiotisk oppgave om igjen i sin helhet..det er så typisk thailand at man ikke klarer å gjøre det bra første gang, 2ndre gang og 3de gang..det handler om å være profesjonell i det man driver med..

Dette dreier seg om noe helt annet enn at vi skal gjøre den dritten 1 gang i året..det dreier seg om at vi ikke får tilgang..enkelt og greit..

Når det er sagt så finnes det knapt en gjenlevende malay igjen i Malaysia også..hvor det er flest kinesere, og flere indere som blir presset ut av områder hvor nye kinesere bosetter seg og i flotte condoer..slik kan vi holde på..

Hva det angår Thailand så har de gjort det slik at ingen andre enn kinesere skal bosette seg i Thailand og med de mulighetene som finnes..

Jeg tror mer og mer på de som sier at de vil ikke ha utlendinger, faranger og andre som ikke er kinesere i Thailand..det gir en bedre mening enn det meningsløse tullet med visa hvert eneste med full dokumentasjon.

Åja..jeg har lagt merke til flere som som snakker kun kinesiskt i Thailand det siste året..Unge som voksne..de jobber i nesten alle service yrker..når jeg snakker thai, så forstår de ikke..jeg trodde at jeg snakket uklart..men de kunne visstnok ikke thai..selv min kone opplever det til tider også..merk, til tider..så det er en hvis hyppighet i dette...og ingen synes det er merkelig? bare jeg?
Laffen

Hva ned 1, 2, 4 eller 6 år...osv?
I løpet av de siste 3-4 årene har jeg flyttet så mange ganger at det har gått mindre enn 1 år i mellom - og ellers så mange ganger at jeg nesten ikke husker.
Det er mitt ansvar å gi beskjed om adresseforandring, og blir jeg stadig tatt i å ikke gjøre det kan det få konsekvenser.
Det er alltid en grunn til at myndighetene ønsker å ha regler uansett hva det er for - derfor er det bare å følge dem. Egentlig ikke så mye mer å si om saken.

At du driver og analyserer forskjellige lands etniske befolkning virker bare avsporende, og er ikke sikker på om du har rett i alt du skriver heller.
Er du sikker på at du er nordmann, forresten?
Jeg er født i Norge, men er ikke sikker på om jeg er nordmann, og føler meg ikke helt sånn iallfall. Kanskje fordi jeg er usikker på akkurat hvordan det skal føles som.
Laffen

Det er jo kinesisk nyttårsfeiring akkurat nå, og vi kan feire det.
Ble kjent med ei voksen thaidame som hadde bodd mesteparten av sitt voksne liv i Bangkok, uten å vite at hovedstaden gikk under det navnet og ikke Krung Thep.
Kolami

Laffen skrev: 18 feb 2018, 20:20 Hva ned 1, 2, 4 eller 6 år...osv?
I løpet av de siste 3-4 årene har jeg flyttet så mange ganger at det har gått mindre enn 1 år i mellom - og ellers så mange ganger at jeg nesten ikke husker.
Det er mitt ansvar å gi beskjed om adresseforandring, og blir jeg stadig tatt i å ikke gjøre det kan det få konsekvenser.
Det er alltid en grunn til at myndighetene ønsker å ha regler uansett hva det er for - derfor er det bare å følge dem. Egentlig ikke så mye mer å si om saken.

At du driver og analyserer forskjellige lands etniske befolkning virker bare avsporende, og er ikke sikker på om du har rett i alt du skriver heller.
Er du sikker på at du er nordmann, forresten?
Jeg er født i Norge, men er ikke sikker på om jeg er nordmann, og føler meg ikke helt sånn iallfall. Kanskje fordi jeg er usikker på akkurat hvordan det skal føles som.
Okai..ser ut som jeg er i mindretall når det kommer til overvektig mye dokumentasjon hvert eneste år..om man flytter på seg eller ei...

At du nevner overanalysering og om jeg er nordmann i samme setning sier vel det meste om meg? :lol: men noen har vel kanskje aldri vært nordmann men bor i utlandet med norsk pensjon eller ei og bryr seg tvert :lol: Som regel er det mye enklere enn det ser ut som..Men jeg forstår ikke den enorme dokumentasjonen som kreves selv om det gjort unna på 15 minutter med å kopiere ut med bilder etc..pluss ett par timer tur retur på immigrasjonen..men steinen i skoen forsvinner ikke av den grunn..og jeg er imponert over de som har bodd lenge i Thailand med non immg btw..Meget imponert ettersom jeg hører folk flytter tilbake til hjemlandet eller de gnåler til sin thainabo om dette non img problemet med dokumentasjon..Når det er sagt..så gnåler jeg kun i fora :roll:
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»