Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

RobertX's STORE slanketråd!

Arild Holtet
x 415

15 des 2017, 06:43

Noodle skrev:
02 nov 2017, 08:25
Jepp. Klar urin er en fin indikator på at det står greit til.

Jeg tror jeg ligger på 3+ liter vann om dagen i Norge. Mer i Thailand. Har nesten alltid et glass vann ved siden av meg.
Helt klar urin er ikke det beste men en lys gul urin. Kan lese litt på linken under, om hva forskjellig farge på urin sier oss..

https://veientilhelse.no/8-ulike-typer- ... elsen-din/

A.H.
1 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 272

20 des 2017, 09:35

I dag begynte vekta å bevege seg i rett retning igjen :-) 104,8 kg. Føles og vises veldig godt nå :D

Fokuset mitt når jeg kommer meg over til Thailand for 3-måneders turen min blir å stramme opp magemuskulaturen og få trent overkroppen så godt det lar seg gjøre. Beina og ryggen er egentlig godt trent av å slepe rundt på all den ekstra vekten :lol:

En ting som er litt snedig er at jeg er blitt dårligere i ryggen de siste ukene. Men jeg lurer på om det er en sammenheng med kroppsfasongen og at jeg nå kan strekke/bøye meg mer enn på lenge. Når jeg legger meg flatt på ryggen og trekker opp beina så er det som om noen knuser et knekkebrød :D Har også fått mer stråling ned igjenom skinka på venstre siden. Og dette er altså uten trening!

Forrige gang jeg klarte å komme meg ned i dette vekt-sjiktet så røyk jeg jo på en solid karamell med nettopp ryggen. Men den gang trente jeg. Akkurat nå er jeg glad jeg tar dette med ro og lar kroppen jobbe selv uten for mye tøy, bøy og bevegelse. Den biten får jeg komme igang med når jeg har nådd den vekta som jeg føler passer min kropp.

Ut fra beinbygningen min etter alle årene med tunge løft og trening så vil jeg tro den ligger på ca 90-95 kg. Noe under det tror jeg ikke er lurt.
2 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
RobertX
x 272

29 des 2017, 16:43

Nyttårsaften nærmer seg og romjula nærmer seg slutten.

Julegrøt på lille juleaften, ribbe på juleaften og masse god mat. Men holdt meg til middager og kjørte shakes om morgen og før leggetid.

Lille juleaften veide jeg inn til 104,6 kg på morgenen. I dag veide jeg inn til 104,7 kg. Så litt normal kost har liten betydning. Her handler det om hva man spiser, hvor mye og at man holder seg innenfor kalori-budsjettet man har behov for (stort sett).

Juleaften sprengte jeg sikkert kalori-budsjettet mitt med det dobbelte. Det ble smaking på alle julekaker, julemarsipan og godis. Det ble rett og slett så mye at jeg ikke fikk sove for kroppen var jo full i sukker og pumpa gikk i høyt tempo. Roet seg først utpå morrakvisten. Så det ble første og eneste dag med godis utenom middagen. Og har vært helt fin siden.

I dag er det da 5 dager til avreise Thailand og jeg er spent på hvordan jeg klarer å sette sammen kostholdet der. Skal prøve litt frukt og grønt i større grad enn hva jeg har hatt her i Norge. Kommer fortsatt til å jobbe mot 95 kg matchvekt og så begynne å shine opp litt muskulatur når jeg kommer dit. Så nye kostholds-endringer må til, men der må jeg prøve meg litt fram igjen. Jeg ser mest på det som litt spennende kropps-forskning enn noe problem. Føler at jeg har "knekkt" kostholdskoden nå i forhold til kroppsvekta.
0 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
RobertX
x 272

07 jan 2018, 10:07

Tror jeg har bommet litt på elektrolytt balansen under prosjektet mitt så i dag var jeg innom 7-11 en tur. Fant nemlig ut at de selger et pulver som skal være kurrant.

Testet 1 pose blandet i 5 dl vann. Koster 5 baht (1,25 Kr) pr dose/pose. Helt grei smak og ikke spesielt søtt. Skal drikkes 1 om dagen.
20180107_122740.jpg
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 415

07 jan 2018, 13:08

RobertX skrev:
07 jan 2018, 10:07
Tror jeg har bommet litt på elektrolytt balansen under prosjektet mitt så i dag var jeg innom 7-11 en tur. Fant nemlig ut at de selger et pulver som skal være kurrant.

Testet 1 pose blandet i 5 dl vann. Koster 5 baht (1,25 Kr) pr dose/pose. Helt grei smak og ikke spesielt søtt. Skal drikkes 1 om dagen.

20180107_122740.jpg
Reine « stridsrasjon» ☮️✌️
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Brukeravatar
riflefish
x 415

07 jan 2018, 13:11

Du må unne deg litt

Kjør lavkarbo heller

Og stevia!
1 x
besøker........
Brukeravatar
RobertX
x 272

07 jan 2018, 18:59

riflefish skrev:
07 jan 2018, 13:11
Du må unne deg litt

Kjør lavkarbo heller

Og stevia!
Been there done that :-) Men ikke med stevia. Det var endel skriverier om at menn kunne bli sterile av for mye stevia og det "freaket" meg ut litt.
0 x
Brukeravatar
riflefish
x 415

08 jan 2018, 08:19

RobertX skrev:
07 jan 2018, 18:59
Been there done that :-) Men ikke med stevia. Det var endel skriverier om at menn kunne bli sterile av for mye stevia og det "freaket" meg ut litt.
Bulshit!

Stevia må tåle mye dritt og planta usaklighter fra den mektige

Sukker mafian,,,

Stevia kan du bruke men bruk « dong» åkke

Som,,

😂👌

I usa på cafe r får man stevia, ..

Det er mektige kapital interesser som

Forsøker og sverte stevia!

Men glukose eller sukker er vel

Det stoffet som koster mest i veden

Pga av fedme og diabetes! ..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stevia
Vedlegg
785F74C7-97AA-4F10-BDBD-F5515688BF9D.jpeg
0 x
besøker........
Brukeravatar
RobertX
x 272

08 jan 2018, 09:40

Hmmmm.... men fødselstallene i Japan er jo VELDIG lave da.......

:P :P :P :P :P

Prøver helst å unngå søte eller salte ting. Bror min sverget til finsk Xylitol basert på bjørketre.

I Norge er stevia omtrent borte igjen. Men det flyyyyyter med aspartam.

Vekta er stabilt på ca 105 akkurat nå men litt omstilling med mat til lunsj/middag.

Vet ikke om det er fargestoffer i den elektrolytt drikken som gjør det, men urin ble nesten umiddelbart mye gulere. Og jeg får i meg nok vann. Så noe skjedde innvendig når jeg startet med det.
1 x
Arild Holtet
x 415

13 feb 2018, 10:58

Min treningsrunde i dag var 15 minutters trening på crosstrainer, og etter det 37 minutters trening på tredemølla er ok etter hofteoperasjonen Da holder jeg en jevn gange på 120 skritt i minuttet. Det siste minuttet på crosstraineren øker jeg tempoet kraftig. Jeg forbrenner ikke så mye kalorier hvis tredemølle måler riktig. Litt over 350 kalorier og litt over 3 kilometers gange på tredemølla med 120 skritt i jevn skritthastighet, men om den målinga er riktig på tredemølla sin kaloriteller vet jeg ikke. Men crosstraineren og litt styrketrening kommer i tillegg.

Etter kondisjonstreninga da er det litt styrketrening, som også forbrenner litt kalorier. Så min BMI den er konstant på 24 til 24,22, og det i seg selv er jeg ganske fornøyd med. For kroppen er fast og faste trente muskler veier mer enn fett.

Nå trener jeg vel 50 til 60 minutter 5 dager i uka, og har to dager med hvile uten trening. Men når jeg får den siste Powertec Multitreningsmaskinen som kun er for styrketrening, da blir det nok ca. 1,5 timers trening 5 dager i uka. Så 7,5 timers trening etter jeg har kommet meg opp i over 72 år, det er vel bra vedlikehold av en gammal kropp med desverre litt for mye gamle skader.

Gleder meg til trimrommet er helt ferdig, og den store styrketreningsmaskinen er på plass.

A.H.
1 x
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»