Nick..... มังคุด

Brukeravatar
PiTa

มังคุด skrev: 11 feb 2018, 18:24 Så fordi noen andre ikke tolererer nicket mitt så har du endret reglene? Det var virkelig voksent gjort av deg. Fortsett å stå opp for valgfriheten du....

Ørten brukere har engelske nick og noen har thailandske nick skrevet med vestlige bokstaver. Er dette «norsk tegnsett»?
Du burde ha klart å forstå det her nå - har ingen ting med at noen ikke tolererer nicket ditt å gjøre, men at du skriver det med thai bokstaver. Hvor mange ganger må en gjenta det - du er da en intelligent fyr.? Og reglene er ikke endret. En regnet bare ikke med at det ville ende slik.
Det er snakk om latinske bokstaver med æ, ø og å, som det er mulig for en nordmann å lese og forstå.
Er det så vanskelig å akseptere at nordmenn flest ikke klarer å lese og forstå det thailandske skriftspråk, da burde du finne deg en hobby som får tankene over på noe annet.

Du kan da godt bruke nicket mangkhot her på forumet - dine thaivenner uttaler det vel på thai.
Mangkhot.
Dessuten kan betydningen tolkes positivt, som mange thaier gjør; å være som en mangkhot - om du er mørk/sort utenpå er du hvit og ren inni. :) Noe thaier tolker som et kompliment.
sattphalat

tdr skrev: 11 feb 2018, 18:44 Skjult innlegg som går på moderasjonen, dette skal i henhold til reglene ikke tas i tråder, men eventuelt som PM

Når det gjelder hvorfor endringen ble lagt til er det ganske så tydelig forklart hvorfor.

Som eier av Asianet er det min rett til å gjøre endringer som jeg mener vil gjøre bruken bedre, og det å ikke tillatte flere brukere som benytter tegnsett med bokstaver de færreste kan lese er en av metodene til forenkle ting for fremtiden. Dette er nå innført og slik vil det bli fremover. Dette endrer fortsatt ikke noe i forhold til tidligere registrerte navn!
Håper du ikke tar vekk muligheten til å bruke andre tegnsett i språkforumet. Da blir i såfall det sterkt amputert.
Mvh
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

sattphalat skrev: 11 feb 2018, 19:21 Håper du ikke tar vekk muligheten til å bruke andre tegnsett i språkforumet. Da blir i såfall det sterkt amputert.
Mvh
Vil ikke endre mulighet for andre tegnsett i forumet, endringen vil kun gjelde ved nyregistrering av bruker.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak

มังคุด skrev: 11 feb 2018, 18:24 Ørten brukere har engelske nick og noen har thailandske nick skrevet med vestlige bokstaver. Er dette «norsk tegnsett»?
Det vesentlige her må jo være å unngå transkripsjon av fremmede alfabet som nesten ingen av oss forstår.
Gresk, arabisk, kyrillisk, kinesisk, japansk, koreansk, mongolsk, thai eller annet.
Det er jo ingen her som har problemer med vestlige alfabet.

Men da skulle ballen være lagt død der. Ingen mister nickene sine selvsagt, ei heller du. Vi får ta med oss det ;)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Kontakt:

Noen innlegg som ikke er noe positive bidrag i tråden her er skjult. Hold dere til tema, et tema som for såvidt kan legges dødt da endringer er gjort i forhold til registrering av fremtidige brukere.

Det er også skjult et innlegg med feil informasjon: Inntil i kveld var det ikke restriksjoner i forumsreglene om å kunne registrere seg med andre og for de fleste uleselige tegnsett. Således har tidligere registrering ikke vært brudd på regler.

Det er heller ikke nødvendig å informere i tråden om eventuelle innlegg som rapporteres. Slikt skjules også.
pimpen

Nå var det nicknames som var utgangspunktet i denne tråden - at det ikke skulle skrives med thai bokstaver, så ikke hele forumet gikk av hengslene om alt for mange skulle velge en slik løsning.
Jeg fastholder fortsatt at det må bli slutt på det, som også er i tråd med forumreglene.

En annen ting som gjør meg litt usikker er om dette forbudet også kommer til å gjelde litt thai tekst som blir brukt i innlegg i tråder osv. - noe jeg mener bør være lovlig og gå an.
Det kan være mange plausible grunner til at det blir gjort - det kan være thaier som vil understreke noe, ha noe oversatt, bruke ord som eksempel osv. Eller kan like gjerne være faranger som har en like god grunn til å bruke ord og uttrykk skrevet på thai, som blir oversatt osv.
Kan være språktråder og mye annet der det er greie og logiske grunner til å bruke thaiord, enten skrevet med thaialfabet, eller skrevet med latinske bokstaver - eller begge.
Så å totalforby thaiskrift synes jeg kun burde gjelde til bruk i nicknames.
Vi bruker jo ord i vildens sky i våre dager, fra forskjellige deler av verden, som vi må ta høyde for - men bør være i en logisk sammenheng, og oversettes, iallfall om folk ikke forstår og spør etter det.
Er forskjell på å kalle nicket sitt f.eks รู้สึกจิงจังมาก eller ti rak, eller noe annet en kan få en forklaring på, f.eks i en tråd der en tar opp språk og uttrykk. Håper forskjellen i bruk av ord og uttrykk er åpenbar og enkel å forstå.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Kontakt:

Hvis du leser svaret gitt til sattphalat tidligere i tråden så ser du at det ikke vil bli restriksjoner på bruk av andre tegnsett, f.eks. thai i selve trådene.

Det er ingen grunn til å være usikker. Å kunne benytte thai tekst er en nødvendighet for blant annet språktråder.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

มังคุด skrev: 11 feb 2018, 14:30 Men det er vel innlegget en evt svarer på, ikke nicket og hvorvidt en forstår nicket vel?

Hva i all verden betyr forresten Phay??!
Selvfølgelig så er det innholdet man svarer på, men det er kjekt å vite hvem man svarer også.

Phay er forkortelsen på Phayam nicket jeg hadde på AF tidligere. Koh Phayam er en eller var en en famtastisk øy på vestkysten av Thailand.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Phay skrev: 11 feb 2018, 23:36 Selvfølgelig så er det innholdet man svarer på, men det er kjekt å vite hvem man svarer også.

Phay er forkortelsen på Phayam nicket jeg hadde på AF tidligere. Koh Phayam er en eller var en en famtastisk øy på vestkysten av Thailand.
Det er også en innsjø i nordøst
Vedlegg
AC4C5C7F-96C9-45B4-BF91-503D9050FCD4.jpeg
AC4C5C7F-96C9-45B4-BF91-503D9050FCD4.jpeg (4.93 kiB) Vist 3706 ganger
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»