Thailand setter inn nye tiltak for å booste turismen!

มังคุด
Sted: Planet Earth

Kolami skrev: 05 feb 2018, 14:32 Okai..hvis du påregner en kjøreradius på på 45 min hvor du har Pitanoluk som midtpunkt...hva har du da? Etter min mening så er det nada bortsett fra old city..
Tja i Sukhothai har en jo i tillegg til de gamle templene i Historical Park også et lignende anlegg litt lengre nord i Si Satchanalai. Sikkert mye annet interessant også men avhenger jo hva en er interessert i selvsagt.

Phitsanulok er jeg ikke så kjent men ser ut til å være mangt å meget å utforske der:

https://www.tripadvisor.com/Attractions ... vince.html
https://www.lonelyplanet.com/thailand/p ... poi/357756
https://www.travelfish.org/sights/thail ... hitsanulok
http://thailand.sawadee.com/phitsanulok ... tions.html
https://trip101.com/article/things-to-do-phitsanulok

Men igjen, det kommer jo an på hva en er ute etter og hva en fnner interessant.
No one here gets out alive...
Thaibreak

Nå synes jeg personlig at visumreglene i Thailand egentlig er greie nok. Det er et visum for de aller fleste, og noen krav må jo settes. At det settes tildels strenge krav rundt enkelte visum, er vel noe Thailand har sett seg nødt til å gjøre. Dette er en litt vanskelig balansegang.

Man kan tenke seg en situasjon hvor man i større grad åpner for flere "subber" å komme til Thailand, eller enda flere på helårsbasis som ikke kvalifiserer til dagens visum. Flere kriminelle som slår seg ned, og flere som ikke bidrar på noen som helst positiv måte for landet. Jeg tror vi ville ha snakket om en stor økning av langtidsboende utlendinger i Thailand. Kanskje altfor stor, og det ville fort blitt et problem med flere uteliggere, fylliker etc., som bare vil ha det varmt, med billig øl, vin og sprit. Lokalbefolkningen og samfunnet har en smertegrense, og det bør den også ha.

Thailand har faktisk et ganske liberalt visumsystem, sett i forhold til land i andre deler av verden. Oss selv for eksempel. Nå er det i enkelte naboland til Thailand lettere å bo eller oppholde seg over lengre tid, men jeg tror ikke det er veien å gå for Thailand. Det er tross alt de korttidsbesøkende Thailand helst vil ha av turister, ikke de som trenger visum i hytt og gevær ellers.

Ellers synes jeg man har gjort et godt grep i det siste, med røykeforbudene på strender, og nå også de fleste andre steder. Godt for familier med barn, som evt. plages av dette. Og andre også selvfølgelig, som meg selv ;)

Trafikkopplæring, og spesielt trafikksikkerhet i skolene, burde prioriteres mer. Det er ille å se etter skoleslutt, hvor de aller, aller fleste på hjemveien setter seg på en moped med flere på, og ingen av dem bruker hjelm. Respekten for at det faktisk er en begrensning av antall tillatte på en moped, er heller ikke stor.. Opplæringen begynner i skolene, så får foreldrene ta et større ansvar i tillegg.

Men såklart, av personlige ting jeg skulle ha ønsket meg, så står det å eie landet du evt. har et hus på, ganske høyt oppe på en slik liste. Det er mange eksempler på leasingkontrakter som har utgått, og hvor eieren inndrar det som står bygget på en eiendom. Jeg ville nok ha ønsket meg et system hvor man i mindre grad er avhengig av sin kone, og hvor mange setter huset på henne..
Eller bare det å kunne kjøpe et lite stykke land, og bygge din egen bolig, uten å frykte at man en dag mister det hele.

Bedre rettssikkerhet for utlendinger er nevnt, noe man selvsagt må være enig i. Kunne også ha tenkt meg at myndighetene fikk litt kontroll på lokal korrupsjon, men det er et julenisseønske, og vil aldri skje.

Flere promillekontroller vil jeg gjerne ta med. Jeg har vel aldri opplevd et land hvor det å kjøre hjem etter en drikkerunde på byen, er mer vanlig enn her. Ulykkesstatistikken ville ha gått ganske mye ned om man bare satt av noen kroner til slikt, og tok lappen fra dem som lå over en viss promille. De samme kontrollene kunne ha tatt seg av de som kjører uten lappen, som det er en stor andel av.

En annen nyttig ting for turistene, hadde vært å få fjernet "mafiaen" på de største strendene for turister. Altså de som står for den mye omtalte scam`en hva angår utleie av jetski og slike ting. Det har vært en skamplett for Thailand i etpar tiår, men heldigvis gjøres det endel for å få bukt med dette.

Og da er det lett å ta med i samme slengen utnyttelsen av turister innen taxi/tuktuk-bransjen. De som kjører turistene omveier til utsalgssteder for smykker etc., de som står utenfor f.eks. Grand Palace og opplyser om at det er stengt, men "jeg kan ta dere med til et annet sted" etc. Det foregår litt av hvert rundt om.

Kriminaliteten vil jeg også nevne, noe det selvsagt er vanskelig å gjøre noe med. Men tenk om man kunne ha fått en holdningsendring i Thailand, hvor "alle" var ærlige og kunne stoles på, hvor så og si ingen stjeler fra deg så fort man snur ryggen til, eller lurer deg på andre måter. I dag skal man alltid være på vakt, og det i litt større grad enn det som er godt for landets rykte utad.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

To skritt frem og ett tilbake, eller kanskje ett skritt frem og så to skritt tilbake. Thailand er og blir ett ubegripelig land.

Thailand og kanskje spesiellt Pattaya i disse saken der de slo ned på Bridge for noen år siden, og nå sist og ikke misnt Dart!

Nå har de bestemt at barene som har dart spill, skal ha lisens nå, og det er sikkert ett gammelt ikke praktiserende vedtak, som har ligget og støvet ned i mange ti år allerede, men nå er det effektivisert.

Les mer i Daily Mail, eller for de som ikke får opp den, kan gå på thai visa

Expats are caught up in another Thai police crackdown... after officers raid bars to confiscate DART BOARDS
Police visited bars around the Soi 6 strip in the beach resort of Pattaya last week
They suspended Pattaya’s amateur darts league - frequented by the city's expats
The bars had been allowing patrons to play illegally, police told them, as the city's current entertainment license does not cover darts

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z56HPGCsm9
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
🌞
มังคุด
Sted: Planet Earth

Phay skrev: 06 feb 2018, 00:36 To skritt frem og ett tilbake, eller kanskje ett skritt frem og så to skritt tilbake. Thailand er og blir ett ubegripelig land.

Thailand og kanskje spesiellt Pattaya i disse saken der de slo ned på Bridge for noen år siden, og nå sist og ikke misnt Dart!

Nå har de bestemt at barene som har dart spill, skal ha lisens nå, og det er sikkert ett gammelt ikke praktiserende vedtak, som har ligget og støvet ned i mange ti år allerede, men nå er det effektivisert.

Les mer i Daily Mail, eller for de som ikke får opp den, kan gå på thai visa

Expats are caught up in another Thai police crackdown... after officers raid bars to confiscate DART BOARDS
Police visited bars around the Soi 6 strip in the beach resort of Pattaya last week
They suspended Pattaya’s amateur darts league - frequented by the city's expats
The bars had been allowing patrons to play illegally, police told them, as the city's current entertainment license does not cover darts

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z56HPGCsm9
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Ja ikke sant?! Idiotregler og håndheving av disse, det er noe som skremmer potensielle turister fra Thailand. Hakke hørt maken til premieidioti!! Kunne ikke lov og ordens håndheverne brukt tid og energi på noe som er er til nytte og gagn for folket de er satt til å tjene? Som å passe litt bedre på i trafikken? Ta mafien som regjerer rundt på turistområdene feks taxi, vannscooter ol?
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay

🌞
Brukeravatar
PiTa

I tillegg til du som har et thai-nick jeg synes du skulle forandre til noe folk flest forstår - synes jeg at forslaget til å fordoble turismen til Thailand er både tragisk og fullstendig uakseptabelt.
Turistsstedene er ødelagt nok som de er.
F.eks er Phuket på veg til å bli fullstendig ødelagt - utbyggingen har flyttet seg også over på østsiden, der en ser noen "skjeletter" av bygninger, som viser at alle med penger har ikke lykkedes til å få det som de vil - og heldigvis.
Men kan hende er det noen med penger de ikke helt har fått valutta for som presser på for å få valutta for pengene.
Iallfall er det tragisk om Thailand er så avhengig av turismen at de må doble en allerede stor industri for å overleve. Det tror jeg ikke noe på.
Tror heller det er andre konstellasjoner med penger som presser på.
Om det gjøres uten at en foretar en fullstendig konsekvensutredning tror jeg noe sånt kommer til å ødelegge Thailand på bekostning av pengepugere som gir blaffen, men kun tenker fortjeneste.
Brukeravatar
Phay

Under Thaksin så ble det jo forespeilet en mer lukrativ turisme, og den bomsen som var og snyltet på thailand skulle bort, men nå er det jo billig volume turisme som skal igang i stor skala?
🌞
Bill

De har jo aksjonert mot dette de kaller zero dollar turister fra kina, som overfylte steder med turister som ikke brukte penger, og så ha de gjort det vanskelig for kinesiske bilturister til Thailand.
Å si at Thailand ønsker eller må doble turismen vet jeg ikke hvor kommer fra, de får sikkert forventede tall fra feks iata som de må forholde seg til, og de har nok antydet at i løpet av 20 år må thailand forberede seg på kanskje en fordobling av flytrafikken, her har TAT vært ute å promotert andre deler av Thailand, for å minske presset på de største turiststedene

At det er billig volumturister de satser på skjønner jeg heller hvor kommer fra.
Men så er det vel slik at dem kan styre hvilke turister som kommer og hvor de drar bare til en viss grad.

http://www.thaitravelblogs.com/2018/01/ ... n-vietnam/
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»