Viktig å registrere hvor en oppholder seg!

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

🌞
มังคุด
Sted: Planet Earth

Som alt annet av lover og regler blir dette med registrering av «aliens» helt totalt forskjellig praktisert rundt om i landet. I Chiang Mai så de bare rart på en om en kom og skulle registrere en venn på besøk, i naboprovinsen Lampang ble det 2000 i bot prompte da en kom en dag for seint med registreringen.

Dessuten - jeg farter mye rundt i Thailand og overnatter ofte på ganske avsidesliggende steder og overnatter på rimelige overnattingssteder og jeg anslår at ca halvparten av disse stedene tar kopi av passet mitt og «registrerer» meg. Den andre halvparten gjør det ikke.
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Her i Hua Hin, så går jeg og melder meg på kontoret til Condoèt hver gang jeg har overnattet borte, og gir de beskjed om å registrere meg. De har ikke sjanse til å hvite hvem som har vært borte eller ikke, da securytien her er ikke eksisterende. Joda, de registerer inn og ut, men det tror jeg er alt også.
🌞
Kolami

"Its up to the officeeer"
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Phay skrev: 28 jan 2018, 00:34 Her i Hua Hin, så går jeg og melder meg på kontoret til Condoèt hver gang jeg har overnattet borte, og gir de beskjed om å registrere meg. De har ikke sjanse til å hvite hvem som har vært borte eller ikke, da securytien her er ikke eksisterende. Joda, de registerer inn og ut, men det tror jeg er alt også.
Det er nok helt bortkastet energi ;)
www.thailandtur.no
มังคุด
Sted: Planet Earth

Kolami skrev: 28 jan 2018, 09:11 "Its up to the officeeer"
Ja som så mangt annet i Thailand er det helt opp til enhver offentlig ansatt som ikke rent sjelden har betalt seg inn i stillingen om han/hun i det hele tatt kjenner til loven, praktiseringen av denne og håndhevelsen av denne - å avgjøre dette spørsmålet. Bingolotto mao.... :roll:
No one here gets out alive...
Kolami

มังคุด skrev: 28 jan 2018, 23:11 Ja som så mangt annet i Thailand er det helt opp til enhver offentlig ansatt som ikke rent sjelden har betalt seg inn i stillingen om han/hun i det hele tatt kjenner til loven, praktiseringen av denne og håndhevelsen av denne - å avgjøre dette spørsmålet. Bingolotto mao.... :roll:
Jeg har aldri klart å få det til å synke inn at man betaler seg inn i det offentlige i THailand..det høres så utrolig ut at man tror nesten ikke det er sant..
Selv nå sitter jeg og dveler på det..
Helmax
Sted: Hua Hin

Kolami skrev: 29 jan 2018, 01:01 Jeg har aldri klart å få det til å synke inn at man betaler seg inn i det offentlige i THailand..det høres så utrolig ut at man tror nesten ikke det er sant..
Selv nå sitter jeg og dveler på det..
Det er nok fint mulig dessverre, å betale seg til en god stilling her. For oss høres det jo uhørt ut at en som ikke har noen som helst grunnlag for den stillingen, kan kjøpe seg til en stilling, framfor en som er mer enn godt nok kvalifisert til den, men ja, dessverre så skjer det.
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»