Hvem har erfaring med å få sertifikat på bil i Thailand?

Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Nomade skrev: 21 feb 2024, 15:48 Mitt 5-års førerkort gikk ut i fjor høst, men det er noe usikkert når neste tur til Thailand blir....

Er det noe problem å få residence certificate på immigrasjon på et 90 dagers non immigrant visum fra ambassaden i Oslo?
På tide å oppdatere denne 8-)

Jeg fikset dette i fjor høst, ikke noe problem å få residence certificate. Fikk også fornyet mine førerkort med nye 5 år +10 mnd til min bursdag. I og med at de var utgått med mer enn 1 år så måtte jeg ta teoriprøver både på bil og mc, ellers vanlig fremgangsmåte.
www.thailandtur.no
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Nomade skrev: 24 aug 2025, 01:11 På tide å oppdatere denne 8-)

Jeg fikset dette i fjor høst, ikke noe problem å få residence certificate. Fikk også fornyet mine førerkort med nye 5 år +10 mnd til min bursdag. I og med at de var utgått med mer enn 1 år så måtte jeg ta teoriprøver både på bil og mc, ellers vanlig fremgangsmåte.
Alle må gå igjennom teori og teori prøve på nett nå, kona gjorde det samme i våres.
🌞
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Phay skrev: 29 aug 2025, 13:05 Alle må gå igjennom teori og teori prøve på nett nå, kona gjorde det samme i våres.
Ja, alle må se video og svare på spørsmål, så får man en QR-kode som må fremvises på DLT. En for bil og en for MC 8-)

Teoriprøvene jeg snakker om er de vanlige som man må ta om man ikke har førerkort fra før av. https://thailandtur.no/slik-fornyer-du- ... i-thailand
www.thailandtur.no
Svar

Gå tilbake til «Generelt»