Norsk krone mot Thailandske baht.

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Bank til bank Bangkok bank
13:40
1 nok = 3,34 thb

Skal overføre 300k baht iløpet av måneden, så håper kursen bedrer seg litt. Blir fort mye peng om den faller ytterligere.
🌞
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 09 jan 2023, 11:45 De klarte jo å omstille seg rimelig bra under pandemi så bath holdt kursen.
Matpriser øker globalt samtidig som Th vistnok er i ferd med å komme seg oppover på lista over riseksporterende land igjen. (Nærmet seg andreplass sist jeg så)Kineserene som åpner opp har vel over 90 prosent av sine turister til Asiaregionen., land som vel også er mye handelspartnere med TH . Mulig Bath kan styrke seg bra fremover . Kinesere som lokomotiv i Asia med russerolje til 50 $ ,turister,osv.
Krona var jo helt oppe i 3.9 på overføring i mars ifjor, så litt vemodig med fallet nå igjen.
🌞
Wood1958

Får jo håpe det beste. Så ellers i Bkp i går at Indias Modi og TH skal ha samtaler . Da om langt mere enn turisme.(De har vel også 50 dollarsolje)
Nå skal vi øke med olje. Men vi har vel pt kanskje politisk styring hvor Norske arbeidsplasser også betyr noe. Da skal vel krona holdes ned så eksportarbeidsplasser sikres og vi kan konkurrere om turister
Håper du får bra kurs.
Kolami

Hva er det som skjer med NOK?
Brukeravatar
jern45

Stemmer det at det er lenge siden Arild har skrevet her på forumet? Synd isåfall, han som tidligere var så aktiv. Håper alt er bra med han.
LoYou

jern45 skrev: 21 jan 2023, 08:20 Stemmer det at det er lenge siden Arild har skrevet her på forumet? Synd isåfall, han som tidligere var så aktiv. Håper alt er bra med han.
Arild har nå sine valuttakurser på Thainytt
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Wood1958

Jeg synes det tegnes et rosenrødt bilde pt.
Det skrives om at IMF spår vekst på 1 til 2 prosent globalt.
Det er jo flott,men da kunne en også tatt med at de spår vekst på 4 til 6 prosent i Asiaregionen som har over 50 prosent av verdenshandelen .Så det må være flere som tenker tallene ned.
Likeså ser jeg at det fortelles at det går bedre enn forventet i Europa. Det blir vekst på 0.8 prosent istedenfor resesjon
Lyder flott men når jeg så at de kom til slikt ved å regne gjennomsnitt ble jeg tvilende.
Irland gikk best ut 4.5 prosent vekst. Men kan en ta 0.6 prosent av lille Irlands økonomi å flytte til Tysklands 0,2 prosent. ? Mulig det går bra på kalkulator men i praksis tviler jeg.
Dollar har falt mot euro.. For litt siden lå den over euro
Nå er det En krone i forskjell i Euroens favør.
Vi følger vel dollar og jeg synes det blir mørke skyer på utviklingen .
Selv om vi har en liten valuta(krone) er det nå politiske grep som står for retningen krona tar.
Brukeravatar
Phay

Bank til bank overføring idag dette blir en tøff sommer for svært mange. Godt å være i Norge og få jobbet litt. Tenker på de som har familie de ikke har sett på en lang stund, som skal reise nedover, hvor flybilletter har steget til prehistoriske priser og Thailands valuta har doblet seg i forhold til krona.

Dagens kurs bank til bank overføring
3.16500
🌞
Brukeravatar
jern45

Phay skrev: 28 apr 2023, 10:40 Bank til bank overføring idag dette blir en tøff sommer for svært mange. Godt å være i Norge og få jobbet litt. Tenker på de som har familie de ikke har sett på en lang stund, som skal reise nedover, hvor flybilletter har steget til prehistoriske priser og Thailands valuta har doblet seg i forhold til krona.

Dagens kurs bank til bank overføring
3.16500
Det er tungt for kona , det å innse at ho ikke har råd til å reise nedover dette året heller. Det er ikke værdt det for oss å feriere noe annet sted enn i Norge og Sverige dette året. I tillegg til det du nevner her har utgiftene her hjemme skutt i taket, og det har vel vært en grei prisstigning i Thailand også siden vi var der sist året før pandemien. Slik det ser ut nå blir det ikke noen tur på meg til Thailand før ungene har blitt store om 10 år, men håper å få sendt ungene og kona nedover neste sommer, mens jeg holder fortet her hjemme.
gunners

Det verste i dette er at det virker som om at det er slik regjeringen ønsker ønsker utviklingen.

Det er nok ganske mange familier som må droppe utenlandsferiene nå.
1 USD koster nå NOK 10,74. Ikke så forferdelig lenge siden den lå på 5- tallet.
1 EURO koster NOK 11,79.

Selv om Norge går med enormt overskudd på grunn av olje, gass, vannkraft og sjømat er den norske valutaen i ferd med å
ende opp som en søppel valuta.
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»