Min desiderte favoritt på Business Class er Qatar Airways. Både opplevelsen og servicen i lufta sammen med "Dine on demand" er med på å plassere de i toppklassen. Qatar Airways har jo også flere ganger vært kåret til verdens beste flyselskap ikke helt uten grunn.
For optimal "utnyttelse" av returen fra Bangkok så fly gjerne med avgangen som går på kvelden, eks avgang kl 20.25. Da får man virkelig middagsopplevelsen. Det blir noen timer i loungen i Qatar, men den synes jeg absolutt er verdt det. Noen timer i loungen med fasilitetene der er i verdensklasse.
Flyr man den typiske vanlige avgangen om natten går man glipp av det beste med serveringen.
Qatar sitt produkt QSuite er også blant de absolutt beste Business Class produktene. Vær oppmerksom på at QSuite ikke er tilgjengelig på alle fly og avganger ennå.

- Bilder: Creative Commons fra Wikimedia.
Alternativene ellers på Business er mange; Emirates, Turkish, Lufthansa, Swiss, Austrian, KLM og Finnair som det kanskje som er mest gunstig med tanke på mellomlandinger og videre reise til Norge.
Emirates kommer høyt blant disse og kan anbefales. Turkish skulle jeg gjerne prøvd ut; får spesielt gode anmeldelser for høy kvalitet på servering. Lufthansa, Swiss og Austrian ser alle bra ut, KLM og Finnair flyr gjerne dag fra BKK som jeg styrer unna selv.