Korrupsjonen spiser Thailand innenfra

Svar
MrDemongas

Det er visestatsministeren som nå er tatt med buksa nede. Eller rettere sagt, svindyre klokker på handa.
https://www.dn.no/nyheter/2018/01/16/20 ... itaerjunta
มังคุด
Sted: Planet Earth

MrDemongas skrev: 17 jan 2018, 23:02 Det er visestatsministeren som nå er tatt med buksa nede. Eller rettere sagt, svindyre klokker på handa.
https://www.dn.no/nyheter/2018/01/16/20 ... itaerjunta
Dette viser jo hvor stor og omfattende korrupsjonen er. Altså - «visestatsministeren» i hermetegn fordi han slett ikke er valgt, men kuppet seg inn sammen med resten av generalene gidder ikke engang å ta seg bryet med å skjule formuene sine. Han til og med bærer dem sammen med sin uniform og formelig skryter av dem. Ikke har han gitt dem opp verdier som han skulle.

Antikorrupsjon my ass!
No one here gets out alive...
pimpen

Påstår noen at de vil jobbe for å få slutt på korrupsjonen i Thailand er de ikke troverdige.
Da må en isåfall gjennomgå en grunnleggende endring i hele samfunnsstrukturen, som har gjort seg avhengig av den for å fungere tilfredsstillende. En del av korrupsjonen er faktisk helt nødvendig for at systemet skal opprettholdes.
I forlengelsen av det er det ganske umulig å unngå at det oppstår en grådighetskultur, der de med makt og myndighet har ganske frie tøyler, men allikevel risikerer å bli tatt med buksene nede om de ikke sørger for å være så høyt på strå at de har en viss backing, og vet hvor grensen går.
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

DN sier det er snakk om 23 luksusklokker, men nyhetssaken er to dager gammel, og dermed like feil som den jeg la ut i går, og som sa at tallet var 24, for i går økte tallet til 25, og det er vel lite sannsynlig at det som for kort tid siden startet med 1 klokke, vil stoppe der.

Det eneste som er sikkert er at den mannen der er mer enn gjennomsnittlig glad i luksusklokker. :D
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Så lenge det er penger, og mennesker på

Kloden, vil folk stjele fra kollekten,

Korrupsjonen vil aldri forsvinne!

Ikke i noen land!,,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami

Jeg lurer på om de utstiller all de klokkene her http://www.anticorruption.in.th/2016/en/index.php..

Eller er det bare snakk om toleranse? hehe
Brukeravatar
Noodle

Svar på off topic er skjult

Sjefen selv er forresten også i trøbbel, da han tok imot hunder verdt mer enn summen han selv har satt som maksimal sum før det er korrupsjon, men siden det kun er snakk om noen titalls tusen bath, overskygges det av stadig flere klokker i millionklassen.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Fjernet off topic

Det jeg vet om Thailand og statsansatte er at svært mange betaler store summer for å få verv og stillinger, og for oppdrag så får man en kalkulert tilmålt sum etter hvilken posisjon og status man har utifra størrelsen på summen av oppdraget er kalkulert til. Ganske så finurlig slik sett, og alle er med på spillet som er satt opp som en pyramide, og alle skal ha. Da kan man tenke seg hvor mye som går bort i smøring og bonuser!
🌞
Brukeravatar
Noodle

Thailand har også klare regler på hva statsansatte kan ta imot - strammet inn av nettopp nåværende junta, og årsaken til at dette har blitt en så stor sak.

Summen står i noen av artiklene (orker ikke søke), og jeg mener å huske at grensen går ved verdier på rundt 3000 baht per stykk. Ergo ryker Prayuth selv på 3 hunder med totalverdi på mer enn 20000 baht, mens Prawit med sine klokker er så far out at andre ville blitt kasta i fengsel.

Litt mer her.

Det er sikkert ingen med kjennskap til Thailand som trodde denne juntaen virkelig ville bekjempe korrupsjon på ordentlig, men de skriker høyt om at de gjør det, og nå som nummer 2 i rekken selv er i alvorlig korrupsjonstrøbbel, er det ikke rart at lokal media kjører knallhardt og åpenbart vil at hoder skal rulle.

Edit: Orket å søke likevel. Her.
BANGKOK — Junta leader Gen. Prayuth Chan-ocha said Wednesday morning that he had yet to receive three controversial puppies for which he allegedly overpaid, leading an activist to accuse him of breaching anti-corruption laws.

Activist Srisuwan Janya on Tuesday accused Prayuth of breaching Article 103 of the Anti-Corruption Act – a law prohibiting government officials from giving or receiving gifts in excess of 3,000 baht – when he allegedly paid 7,000 baht above market price for three Bang Kaew puppies last December during a trip to Sukhothai.
Brukeravatar
Noodle

riflefish skrev: 18 jan 2018, 14:08 Hvorfor driver du og graver etter møkk

I thailand!,
Dette er da for helvete ikke å grave etter møkk om Thailand. Helt siden klokke nummer 1 ble oppdaget har dette vært en stor sak i thailandske aviser. Det blir skrevet side opp og side ned om det hver eneste dag. Det har sannsynligvis vært et tresifret antall artikler om dette totalt i The Nation, Bangkok Post og Khao Sod English bare den siste uka.

Men du mener altså at vi ikke skal "grave opp dritt om Thailand"?

Ja, korrupsjon er noe dritt, der er vi helt enige, men det er da for helvete ikke de som formidler nyhetene om korrupsjon eller andre samfunnsaktuelle forhold om et land som graver fram møkk. De som sørger for negative nyheter om Thailand er ikke journalistene eller formidlere av nyheter, ei helle forumbrukere her eller på Facebook, men de som bedriver korrupsjon, de som selv sørger for det du omtaler som "møkk", så hvis du skal angripe noen får du angripe de som begår udådene - og det er verken journalister eller noen på dette forumet, men tvert imot menneskene du av en eller annen grunn mener vi skal portrettere som helter.

Hvis du mener noen trenger å "grave" for å finne linkene jeg legger ut i forumet her, er du en ufattelig blind mann.

Dette er forsidestoff i Thailands største aviser, men jeg antar du ikke åpner dem, da de kan inneholde det du mener er "møkk".

Jeg vet at jeg ikke burde bry meg om dine Kim Jong-un-nykker, men du er hovedårsaken til at jeg knapt orker å dele nyheter lenger. Det er feil uansett, da det tross alt er i nyheters natur at de ikke driver unison hyllest av verken land, regjeringer eller mennesker, sånn du åpenbart helst ser det.

Den typen selvsensur dine "ikke sleng dritt om Thailand"-utbrudd resulterer i, fra langt flere enn meg, kan fort bli drepen på et forum du selv også liker, så du burde begynne å tenke deg om før du komme med dine kjente utbrudd, dersom du vil forumets beste, for jeg tror du er ganske alene om å ville ha et rent hyllestforum der alt som kan oppfattes som negativt må fjernes.
Sist redigert av Noodle den 18 jan 2018, 14:33, redigert 1 gang totalt.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»