Coronavirus 2020

Wood1958

Siste ukesrapport fra WHO, fra 19/10
Om [mention]SomLao[/mention] mente han som vanlig ikke helt forsto så tydet ellers svaret på en god intuisjon :D

https://www.who.int/docs/default-source ... nload=true
Wood1958

Det er jo trist med flybransjen som sliter, samtidig så var det vel kun 10 % av jordena befolkning som benyttet fly.
Merkelig om det da er denne bransje som skal høres på vedrørende smitteverntiltak som de vil ha fjernet.
Walsh called on governments to end entry restrictions and deliver on the risk-management towards international travelling restoration.
https://www.schengenvisainfo.com/news/i ... ravelling/
2021-10-25 18.04.55.png
Kolami

For å trene på gym er det nok med å viste til pcr test, som man tar selv, uansett om man er vaksinert eller ikke. :roll:
Wood1958

Den nye helseministeren hadde imdag sin første pressekonferanse, istedenfor som sin forgjenger hvor tiltak ble snakket ned ,sa hun at hun ville
sa hun at hun ville bruke de tiltakene som trengtes.Så får nå fremtiden cise hva hun legger i det.Mens det blir varslet en mulig vinterbølge med økt smitte.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... som-trengs.
2021-10-28 20.05.39.png

Bruntland var i sin tid med i WHO, der hadde hun med seg vår nye statsminister Støre. Så vi har nå en leder med litt innsikt i deres arbeide også.
På dagens pressekonferanse var han gjest fra Norge med noen ord som til såkalt tidligere koleger..
Det ble ikke penger for å bevise at tiltak virker, men ord om global kamp mot pandemien ,.G20 skal også denne uken ha møte mens den rike verden har gitt like mye boosterdoser som trengs for å nå WHO sine vaksinemål globalt dette året , IMF spår store tall og tap globalt de nestem5 år om en ikke får styr på pandemien. Litt om penger , kostnader i tap månedlig kontra å finansiere, litt om hva som produseres av vaksiner resten av året og hva WHO med,covax trenger av disse doser i dagens sending fra WHO's pressekonferanse.
https://youtu.be/kCzdIl6BAGo
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Minner om kilder, bruk av kilder og etterrettelighet vedrørende covid19 og medisiner til bruk ved forebyggelse og smitte.

Ser ut som dere har greid å diskutere dere igjennom tråden uten moderasjon, men gjerne minne dere på om at det har vært usedvanlig mye og sprikende informasjon ute som gang på gang er tilbakevist. Dessverre så er det mange som velger å tro på konspirasjonsteorier og svada som kvasi eksperter der de gjentar de samme usannheter i mange forskjellige varianter.

Når dere kommer med påstander, så vær vennlig å backe de opp med kilder.

Ha en god helg!
🌞
wiking

Phay skrev: 29 okt 2021, 06:05 Minner om kilder, bruk av kilder og etterrettelighet vedrørende covid19 og medisiner til bruk ved forebyggelse og smitte.

Ser ut som dere har greid å diskutere dere igjennom tråden uten moderasjon, men gjerne minne dere på om at det har vært usedvanlig mye og sprikende informasjon ute som gang på gang er tilbakevist. Dessverre så er det mange som velger å tro på konspirasjonsteorier og svada som kvasi eksperter der de gjentar de samme usannheter i mange forskjellige varianter.

Når dere kommer med påstander, så vær vennlig å backe de opp med kilder.

Ha en god helg!

Ha en god helg . muligens ikke så lurt å svare til en moderator. Men synes jo tråden har gått bra. Det kunne nok ha gått mye varmer - men vi har begrenset oss- Det jeg reagere litt på er dette med konspirasjonsteori.. du sier Dessverre så er det mange som velger å tro på konspirasjonsteorier og svada som kvasi eksperter der de gjentar de samme usannheter i mange forskjellige varianter. Jeg bruker å si slenger dem ut konspirasjonsteorier så har dem ikke noe argument. Mange eksperter og nobel priz vinnere har blitt hengt ut å fare med konspirasjonsteorier- da begynner man å lure. Ja hvor farlig er dette viruset- som dem ikke engang har isolert- her kommer konspirasjonsteorier. Du kan spørre Fhi i norge om dem kan legge fram bevis at viruset er isolert- det klarer dem ikke. Jeg har ikke ikke brydd meg å svare så mye på når dem slenger ut dette med konspirasjonsteorier. Men jeg har ikke lagt hele min tyngde av argumenter- i diskusjonen. Da ville det blitt mange sider. Men til syvende og sist er det slik at noen tror på noe og andre tror på noe annet. Leser vi og sjekker så lærer vi- og noe tror vi på. Men noe er det som ikke stemmer. Når dødsfallene bland vaksinert øker. Og effekten av vaksinen er på 40 tallet fra tall fra israel. Effekten av vaksinen har jo aldri vært god- kun 0.7 prosent absolutt smittereduksjon når dem snakket om en relativ smitte reduksjon på 95 prosent. absolut smitte reduksjon betyr at effekten er veldig lav- Og dette er tall fra pfizzer sin dobbel blind test som var testet i kort stund. Nå har jo Sverige testet også dette og funnet ut at effekten av vaksinen synker raskt- tilslutt vil jeg avsluttet med at covid er ikke farlig for de fleste av oss. Det er ikke noe farligere enn influense- Hvorfor tar du en vaksine nå - når du ikke har tatt influense vaksine før- covid er ikke noe farliger. Det dør mye flere av influense vanligvis i norge, :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

wiking skrev: 30 okt 2021, 00:27

Ett utdrag av dine påstander uten dokumentasjon eller linker, og jeg må spørre deg om du har kryssjekket påstandene og faktasjekket det du oppfatter som en sannhet? Vi har nå vært igjennom det samme under hele pandemien og jeg tror jeg har kryssjekket samtlige påstander, og funnet de som villedende informasjon og konspirasjon som går på tvers av fagmyndigheter og forskere som jobber med dette til daglig. Det er synd vi skal kjempe mot slik feilinformasjon i en tid vi burde visst bedre. Jeg har som sagt dobbelt sjekket alle dine fakta og kilde personer som nevnt, og det har blitt gjort flere ganger i denne tråden tidligere av meg og andre, men det fortsetter like herlig med gjevne mellomrom.

Dine påstander uten linker til verifiserte kilder

Smitte risiko vaksinert uvaksinert
ivermectin
Dødsfall øker selv med høy vaksinering
En provins i India
Vaksine effektgrad
Statistikk føring forfalsket
Vaksinen forverring av covid
Pcr testen ikke effektiv til klinisk testing? hva mener du her? Vet du hva du snakker om?
Pcr testing er kun brukbar til å fremtvinge frykt!
Covid viruset er ikke mer farlig enn influensa!
Det er ikke forskjell på vaksinerte og uvaksinerte vedrørende smitte!
Økt bivirkninger? Hva mener du? Økt antall meldinger om antatte bivirkninger eller bivirkninger er smittsomt?

Har du googlet personene og gjort faktasjekk på de? Om du har gjort det, så vet du at samtlige er under lupen for å spre konspirasjonsteorier.
"Dem slenger ut at dette er bare konsporisjons teori-dem hører på såkaldt seriøse kilder. Jeg vil jo si at han Maloon ,Luc Montagnier, Dr. Peter McCullough og Michael Yeadon"
🌞
SomLao

Litt merkelig det med koronafornektelse og andre konspirasjonsteorier. De privatpersonene som tror på dette og sprer slikt budskap er, av ganske åpenbare grunner, sort sett ute av stand til å uttrykke seg på en god og overbevisende måte. Og det er på sitt vis betryggende. Men de som er tilbøyelig til å tro på slike budskap, er kanskje ikke så nøye med hvordan budskapet er formulert. Og langt mindre er de kritiske til kildene. Men også andre står bak slik desinformasjon. Det kan være utenlandske trollfabrikker. Det kan være folk med paranoide vrangforestillinger. Og det kan være andre samfunnsfiendtlige -av ulike årsaker - og med ulike motiver. Og det er dessverre flere. Og blant den gjengen finnes det folk som kan uttrykke seg både godt og overbevisende.
Så kan vi i mellomtiden le av Charter-Svein og hans latterlige uttalelser. Hans årelange alkoholisme er viden kjent. Mindre kjent er det at han i følge egne utsagn også har misbrukt tyngre stoffer over lang tid. Hvordan det er med ham nå, vites ikke. Men han har faktisk blitt verre og verre i sine konspirasjonsfantasier. Jeg vil tro han snart har svart belte. Men helt ærlig: Noen særlig god og hjertelig latter blir det ikke. Til det er saken for alvorlig og ødeleggende. Og hans realitetsbrist for påtagelig.
MrDemongas

Her i huset i Norge så har kona og jeg fått to stikk. Først Pfizer og nr to det var Moderna. Vår sønn fikk tilbudet noe senere og han har fått ett stikk. Ingen bivirkninger :)
Jeg regner med at jeg får tilbud om nr 3 stikk. Jeg har kronisk lufveisinfeksjon i pusterøret og blir 61 år til neste høst.

Når vi satt der og venta på stikk nr to så var det en drosjesjåfør som var der for andre stikk. Hans første var Pfizer, men tilbudet han fikk nå det var Moderna. Han påsto at mange i hans familie har fått kompikasjoner av komboen Pfizer og Moderna og han ga meget klart uttrykk for at det ikke var aktuelt med et stikk fra Moderna. Så ha fløy på dør og melde fra i resepsjonen at han ikke skulle ha. :evil:
Vår datter på 12 skal få vaksinen på barneskolen.
wiking

Phay jeg kan svare på alle dine spørsmål. PCR testen kan ikke brukes til klinisk testing. Han Mullin skaperen av PCR testen har sagt at PCR testen er ikke brukbar til klinisk testing. En ekspert gruppe fant 10 feil med testen som gjør at det ikke er brukbar . De inter­­na­­tionale eks­perter for­tæller, at der er 10 fejl og mangler i testen. Mindst 97 % af dem, der testes positive, har slet ikke noget coronavirus. Forskerne mener, at PCR-testen er fuldstændig ubrugelig og bør trækkes tilbage.
http://himmelvejen.dk/coronavirus-pcr-testen/

Her har jeg startet å svare på dine spørsmål, Vi får se om jeg tar de andre etter hvert. :D
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»