Ser du skriver "kan like godt"vet ikke om jeg misforstår . Men jeg forstår det slik at vaksinen gir beskyttelse selv om det er uenigheter om i hvilken grad.Men jeg synes nå fks han i WHO som sier at det er menneskene som selv med sin adferd velger virusets eksistensvilkår lyder fornuftig.Og da mener nå jeg at,det bør elimineres i mest mulig grad.Du som er vaksinert kan like godt smitte dem som er vaksinert og dem som er uvaksinert. Du er ikke smittefri selv om du er vaksinert
Ser også at det diskuteres fremdeles om både hvor farlig et virus fra en vaksinert person er og i hvilken grad og hvor lenge vedkommende kan smitte videre.
Det Amerikanske CDC har lagt denne undersøkelsen til grunn for sine råd.
Nå er denne artikkel fra August og det kan self ha kommet ny kunnskap senere.New data was released by the CDC showing that vaccinated people infected with the delta variant can carry detectable viral loads similar to those of people who are unvaccinated, though in the vaccinated, these levels rapidly diminish. There is also some question about how cultivatable—or viable—this virus retrieved from vaccinated people actually is.
https://publichealth.jhu.edu/2021/new-d ... ndividuals