Coronavirus 2020

Wood1958

Beskjed om de som er registret i app for expat men ennå ikke fått tid i denne.,( de sier det kommer.)

https://youtu.be/fA96la82EKQ
anmeno

Phay skrev: 11 aug 2021, 12:01 Tallene ligger oppunder 1% døde av registrerte covid tilfeller, så jeg tror ikke det er grunn til å tro at det er skjulte døddsfall @Arild Holtet

Går det rykter om noe annet der du bor?
Tror du at alle som har covid har testet seg?

Så en plass for en stund sidene at de trodde at i India så var tallet døde 10 ganger så høyt som det som var registrert. Tror ikke det er så gæli i Thailand, men jeg tipper at det er endel som har symptomer som ikke tester seg da konsekvensen av en positiv test er at du må i karantene fengsel.
anmeno

Wood1958 skrev: 11 aug 2021, 05:32 Å innføre tiltak mot viruset er nok ikke for sent, slikt blir en vel nødt til om tallene blir for høye.Det har blitt gjort flere ganger og,flere steder med langt høyere tall. Det gjøres også nå rundt omkring desverre for sent for mange.
Prisen bllr høyere , men vi burde ha råd til å gjøre før utbrudd er en realitet.
Jeg snakket ikke om et tog , men å gå så da sier jeg som de i WHO sier om andre som endret stratgi og som vi har et ordtak om.
Det er aldri for sent å snu. Denne kontrollstrategien har nok ikke de i WHO noensinne bifalt som annet en en midlertidig løsning.
Om Deltaen sier de om igjen og omigjen at om vi ikke slår ned vil det ubønnhørllig spre seg,bla.
Det vi ser har vi sett før, Tallene stiger og hva de må gjøre for å snu utviklingen har blitt sagt før. At det ikke lyttes ennå en gang å lytte er tragisk.
Folk som ikke lytter,om tiltak før virus sprer seg. Reiser rundt , ingen masker, ingen distansering, ingen karantener,ja de ting som noen på et podiet her har prentet inn i folk at er et negativ i sin dagligdag.
Forstår folk hørte på Trump, vi ligger jo på samme linje i holdning omtrent. Mener at det ikke kan gjøres noe med. Til tross for at en skryter av å ha gjort det som verdensmestere før.
Men at selv om over 200 000 000 er smittet,så forstår ennå ikke folk at tiltak må til før og ikke etter viruset har spredt seg og smittet er meg en gåte.
Fra meteren.
2021-08-11 05.38.00.png
Snakker du om Norge, Thailand eller hele verden nå?

Hvis du snakker om hele verden så kan du slutte å drømme det er for mange Orange Klovner der til at det er mulig å få til noen tiltak som vil virke.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

anmeno skrev: 11 aug 2021, 13:07 Tror du at alle som har covid har testet seg?

Så en plass for en stund sidene at de trodde at i India så var tallet døde 10 ganger så høyt som det som var registrert. Tror ikke det er så gæli i Thailand, men jeg tipper at det er endel som har symptomer som ikke tester seg da konsekvensen av en positiv test er at du må i karantene fengsel.
Derfor jeg skrev av registrerte smittetilfeller, noe som indikerer at jeg tror dødsfallene er mer riktig eller nøyaktig enn antallet med covid smitte.
🌞
Wood1958

Mye blir registrert tror jeg, også mye sporing på gang. Men med mye nye daglige tilfeller så viser nå muligens de dystre tall at 47% Kommer fra "acquaintances"Noe som kan bli litt perifiert og kanskje uoversiktelig med uregistrerte tilfeller.
Fra Bkp og google
http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... -new-cases
2021-08-11 15.35.28.png
2021-08-11 15.34.44.png
Wood1958

Solidarity pluss er navnet på et nytt medisinprosjekt i refi av WHO.
Litt om tidligere medisinprosjekter startende medisinprosjekter med nye mediainer. Litt om vaksiner som er i sluttfasen .Også litt om det utbruddet Gunners nevnte.Det snakkes også om manglende beskyttelse mot spredning med vaksinerte personer.
https://youtu.be/RgaFCK_GXQY
Wood1958

anmeno skrev: 11 aug 2021, 13:18 Snakker du om Norge, Thailand eller hele verden nå?

Hvis du snakker om hele verden så kan du slutte å drømme det er for mange Orange Klovner der til at det er mulig å få til noen tiltak som vil virke.
Mulig både Norge og Thailand er del av den samme verden. Men TH følger vel litt mere av WHO sine retningslinjer mot global løsning en vi i Norge klarer å lytte til
Her ser en på tiltak som begrensinig av frihet.Men politikerene la ut kursen selv.
Men ser du mener vi gjør det bra.Resultatet av å ikke delta globalt synes nok mange steder.
Wood1958

På tross av tidligere solid Norsk forskning ser det ut til at en tar forbehold om smitte i fremtiden alikevel
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn
SomLao

Jeg hadde håpet på at det så lysere ut nå ut i august enn det vitterlig gjør. Å dra til Thailand neste sommer, er jeg stygt redd vi kan se langt etter. Men håper jeg tar feil. Går antall døde og innlagte opp i den nye bølgen, er det grunn til å tro at vi må belage oss på nye restriksjoner og begrensninger i livsutfoldelsen. Og som ikke det var ille nok, mener jeg å kunne se at det ene fjolset etter det andre, kommer ut av skapet som anti-vaksere, fornektere og konspi-nek.
Men igjen: Håper jeg tar feil. Men tror vel egentlig ikke at jeg gjør det. :(
Wood1958

SomLao skrev: 11 aug 2021, 19:02 Jeg hadde håpet på at det så lysere ut nå ut i august enn det vitterlig gjør. Å dra til Thailand neste sommer, er jeg stygt redd vi kan se langt etter. Men håper jeg tar feil. Går antall døde og innlagte opp i den nye bølgen, er det grunn til å tro at vi må belage oss på nye restriksjoner og begrensninger i livsutfoldelsen. Og som ikke det var ille nok, mener jeg å kunne se at det ene fjolset etter det andre, kommer ut av skapet som anti-vaksere, fornektere og konspi-nek.
Men igjen: Håper jeg tar feil. Men tror vel egentlig ikke at jeg gjør det. :(
Mulig at selv om bølgen ser ut til å flate litt ut , så ser en nå konsekvensene av å ikke ha strenge tiltak. Ikke mye jeg har til overs for den styrende.
Men han sa nå engang tidlig at det var noe vi måtte lære i vesten i forbidelse med åpning og eventuelle reiser i fjor vår.
Så om vi skal ha instilling om å la viruset flakse rundt, og kanskje mutere så ser det mørkt ut , med å planlegge tur.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»