En ting jeg lurer på som jeg ofte leser eller skriver til meg på meldinger som er bekjente og venner (heldigvis ikke så mange), hva er det dere har forstått i forhold til viruset som ikke vi andre forstår? Vi står midt i en pandemi med ett smittsomt virus der folk smittes effektivt om vi opprettholder ett dagligdags liv, der vi omgåes hverandre på ett normalt vis, og resultatet er fulle sykehus, og da snakker vi ikke om folk som bare hoster litt, og får litt feber, men alvorlig syke der de trenger omfattende behandling.
Dette viruset muteres til mange varianter som kan gi mer effektive virusvarianter vi ikke er klare til å hanskes med pr dags dato.
Det begynner å stilne av hos enkelte men andre fortsetter å riste på hodet av hvor dumme alle andre er som tar dette viruset på alvor, og kommer gjerne med slengbemerkninger på toppen av det hele.
Vel det er lov å ha meninger, men når samtlige oppegående forskere, leger og folk som skal vite hva de snakker om, tar dette alvorlig, og oppfører seg deretter. En kan alltid finne en forsker og vitenskapsmann tror de vet bedre, men svært få av de er spesialister på virus!