Coronavirus 2020

Wood1958

Mange steder må vaksinerte testes og i karantene da en ikke vet hvor mye de kan smitte.
Flere undersøkelser tyder på at de smitter, det taes jo smittede i tester jevnt og trutt.
Men om nå dette nye forskningsmatriellet blir annerkjent world wide så gjenstår det å se om vi blir like standhaftige som med luftsmitte.
Men kanskje vi kan lage Norske undersøkelser som indikerer men ikke beviser. Og i utgangspunktet vil vi ikke tro på luftsmitte så,kanskje vi kan si atmdet,skjer ikke her og gjelder ikke oss
Ny forskning slår fast at også vaksinerte kan spre coronaviruset. CDC viser til upubliserte data og studier som konkluderer med at vaksinerte personer som er smittet med deltavarianten, kan overfører covid-19 like lett som uvaksinerte

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ew ... yndigheter
Kolami

Vi kjenner noen som tar kun parasett mot litt feber for covid..de er under 40 år visstnok..

Ganske artig historie

De begge fikk litt feber og ble testet for covid.

Ettersom offentlig sykehus i Bangkok er smekkfult, og covidtesting er umulig å gjennomføre, tok de turen til en privat klinikk hvor de fikk påvist covid...

De tok kontakt med sykehuset i hjembyen i nord de er fra og der hadde de ledig sengeplass. Ja, de trodde at de skulle havne i koma med pustemaskin etc..

Men med ett par år med "fearmonger" skremmer jo livskiten ut av de aller fleste helt klart..

Etter 3 dager på sykehuset blant ekstremt dårlig pasienter med covid bar turen tilbake til Bangkok med 14 dagers karantene med fortsettelsen ved å ta parasett i noen dager til...

Ett annet par vi kjenner har gått frivillig i karantene fordi broren til en av dem fikk påvisst covid. Om de også har fått påvist covid? nei..14 dagers frivillig karantene..dette er nok typisk hva jeg vil kalle sykelig opptatt av covid..

Det skal sies at man skal ikke sette seg for mye inn i disse tingene da det kommer mer skade til nytte..det gjelder mye annet også..er folk blitt hypokonder mon tro..hva det angår covid? litt hosting, litt snufsing, litt snysing av og til COOOOOOOVID ;)

Såklart må de av dere som har kommet i høy alder ta vare på dere selv og påse at dere holder dere friske og ikke minst sunne. I Norge er det flere kjente som er runde og gode i høy alder...mye usunn mat spiser de også dessverre...lite trening for veldig mange av disse..jeg tror nok dere i Thailand er mer bevisste sådan..
Wood1958

[mention]Kolami[/mention]
Vedrørende alder, de du skrev om (40) de daglige oversikter i Bkp viser i høyeste grad at de er i segmentet som nok kan komme i feil statistikk.
Men ser ikke vekk ifra at gjenomsnittsalder kan stige av flere årsaker.
At de endte på sykehus med folk som var ekstremt dårlig burde tyde på at de var i mindretall Eller at de ikke har fått bygd ut godt nok i distrikter.til å separere milde og alvorlig syke.
Men jeg tror ikke de ekstremt dårlig blir miksa med flertallet.
En gang syntes jeg våre ledere var ansvarsfraskrivende når de sa at det var vår egen skyld om vi ble smittet.
Men jeg ser i ettertid at det faktisk også kan være mye sannhet i det.Selv om jeg ikke mener at noen har rett til å smitte andre.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

takket være gavmilde nordmenn

kan hans nå dele ut sitt måltid nummer 5000

stakkars folk , mange har det svært svært

vansklighttps://youtu.be/7x3a8n6s9LQ
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

Vet ikke om hvordan det gikk med vurdering om å be om hjelp fra her om dagen 18 mnd i pandemi og leser fremdeles om problemer med tlf til test ved utbrudd?. Men trist å se vaksiner som går ut på dato.
Nå er det vistnok brukt så mye vaksiner i vestlige rike verden at om det var gitt til verdens helsearbeidere og de mest sårbare så kunne en ha vaksinert alle sammen 2 ganger.
Men samtidig så har en funnet ut at kapasitetsproblemer på,Gardemonen bør løses.
Undres på når det er meldt økt trafikk i helgen på grensa pga nye karanteneregler om de har,fått,trommet sammen nok betjenter til å vinke folk frem så,det ikke blirm bilkøer i disse ferietider.
Fra Nyhetsdøgnet VG
http://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ ... _row8_pos1
2021-07-30 19.08.41.png
2021-07-30 19.08.11.png
2021-07-30 19.17.01.png
Sist redigert av Wood1958 den 30 jul 2021, 20:39, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

Stykket i BKP hadde dystre utsikter de neste 2 mnd men under leserinlegg sto denne om Khoen Kaen men som kanskje ikke er lett å verifisere , om en er på de kanter.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform
2021-07-30 20.21.46.png
Wood1958

Litt mere om linken noen la ut annet sted her., men som det står er det ikke varelagere som er ubegrensede, og prioriteringer følges kanskje.

http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... ens-sunday

No details were available on the timeline for appointments or what vaccines would be available. The free vaccines provided by the government so far have been from Sinovac and AstraZeneca.
However, authorities have been ordering other vaccines for delivery later this year and into next year. In the near term, 150,000 out of the 1.5 million Pfizer vaccine doses donated this week by the United States would be reserved for expats who are elderly or are suffering from one of seven underlying conditions, along with pregnant women, and Thai nationals planning to go abroad such as students.
Screenshot_2021-07-31-17-55-38.png
Wood1958

Så nåes de tragiske konsekvenser av liten kapasitet og mange sliter nok når valg skal taes.
Små lokale sykehus, mange kjenner pårørende og,vedkommende.
For noen er sikkert slik fearmongering , jeg tviler sterkt på det.
Hva som ligger i ordene "certain other condition "er ikke spesifisert , men det ligger en link i stykket med litt opplysninger.
http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... dy-storage

Hospitals in Bangkok and surrounding provinces are running out of capacity because of the surge in infections.
Thammasat University Hospital recently issued a directive saying that doctors must consider withholding intubation for patients who are over 75; have serious diseases such as late-stage cancer or certain other conditions
Wood1958

Wood1958 skrev: 30 jul 2021, 20:24 Stykket i BKP hadde dystre utsikter de neste 2 mnd men under leserinlegg sto denne om Khoen Kaen men som kanskje ikke er lett å verifisere , om en er på de kanter.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform

2021-07-30 20.21.46.png
La inn feil link på stykket med leserinlegg overfor men ser at nå gies det råd som ikke er rettet til Thaiere, men generelt.
“However, public cooperation is the key,” he said. “Please refrain from unnecessary activities and stay home as much as you can. Wear face masks. Observe social distancing
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... -under-200
Wood1958

Fearmongering, nei real of life også fra et covidsykehus hvor jeg bor når jeg er i TH.
En ring rund blokka jeg bor i og en rundt covidblokka på sykehuset
Men ikke så morsomme chatter og historier som noen mener slikt er. Bilder fra google street,wiev
Ikke så mange ambulanser heller.
Etter positiv test, hjemmeisolasjon eller feltsykehus kommer en kanskje hit eller tilsvarende. Har en ikke blitt kastet av bussen enda som
de fleste heldigvis blir er det en holdeplass til.
Det er mere intensivpleie, der jobber,søstera til min kjære. Begge i 50årene og hele yrkeslivet i helsesektoren
Så jeg holder meg orientert på min måte.
En skrev en gang,Stay the f***at home og jeg er enig.
Selv om folk,gjør hva de vil og tror på hva de,vil
2021-07-31 21.50.37.png
2021-07-31 22.11.33.png
2021-07-31 21.54.29.png
Screenshot_2021-07-31-22-06-24.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»