En lekeplass for narkotikaproduksjon: Thailands avhengighetskrise

Thaibreak

Noodle skrev: 12 des 2017, 12:59 Det er også bemerkelsesverdig at han ene ble dømt til 3 månders fengsel for å hjelpe en morder ut landet. Tross dommen ble mannen som tilhører en av verdens mest kjente organiserte bander av kriminelle åpenbart ikke svartelista.

Men du kan vel ikke drive høyt på strå i Thailand uten at du vet hvordan du kommer deg rundt forbi ...

Vet ikke med disse folka, men de gangene jeg har møtt HA i Bangkok er de nøyaktig like gode til å gjemme seg som alle andre steder i verden. Jakker og tatoveringer overlater ikke akkurat hvem de er til fantasien. :)
Det blir en balansegang ja. De vil vel helst være godt synlig lokalt, det gir litt status for dem, og en blanding av maktfølelse og kulhet. Men samtidig bør de helst ligge lavt i terrenget hva angår politi og myndigheter. Ikke lett å finne rett balanse der.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Vet ikke med disse folka, men de gangene jeg har møtt HA i Bangkok er de nøyaktig like gode til å gjemme seg som alle andre steder i verden. Jakker og tatoveringer overlater ikke akkurat hvem de er til fantasien. :)
[/quote]

ps har HA hatt et " chapter" i bangkok!

det var kansje " bandidos"?

outlaws chaptret er borte!...
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

riflefish skrev: 12 des 2017, 13:54
ps har HA hatt et " chapter" i bangkok!

det var kansje " bandidos"?

outlaws chaptret er borte!...
100 % sikker på at det ikke var Outlaws. 90 % sikker på at det var HA. 10 % mulighet for at det var Banditos. Er åpen for at jeg kan blande de to. Det var i hvert fall en flokk av dem på Crazy House ved siden av Soi Cowboy. De var dritings. Synes kriminelle sulliker på fylla er litt ubehagelig, så jeg gikk etter første ølen. Det hadde jeg for øvrig gjort uansett. Crazy House er et jævla høl. Baren eies visstnok av en høytstående politimann, så de driver som de vil. Det synes for øvrig godt på innsiden. Den er vel eneste av sitt slag i Bangkok.

Dette er et par år siden, men jeg har også støtt på motorsykkelfolk av denne typen i Soi 8. I den sportsbaren der. Lurer på om den heter Kiwi?

Poenget var uansett at disse folka har det med å uniformere seg. Det gjelder både HA og Banditos. Selv i varmeste Bangkok er det tunge olajakker med jakkemerker. Deres behov for å framstå så tøffe er mildt sagt harry, men jeg hadde ikke turt å si det til dem. :)
Brukeravatar
riflefish

Noodle skrev: 12 des 2017, 16:18 100 % sikker på at det ikke var Outlaws. 90 % sikker på at det var HA. 10 % mulighet for at det var Banditos. Er åpen for at jeg kan blande de to. Det var i hvert fall en flokk av dem på Crazy House ved siden av Soi Cowboy. De var dritings. Synes kriminelle sulliker på fylla er litt ubehagelig, så jeg gikk etter første ølen. Det hadde jeg for øvrig gjort uansett. Crazy House er et jævla høl. Baren eies visstnok av en høytstående politimann, så de driver som de vil. Det synes for øvrig godt på innsiden. Den er vel eneste av sitt slag i Bangkok.

Dette er et par år siden, men jeg har også støtt på motorsykkelfolk av denne typen i Soi 8. I den sportsbaren der. Lurer på om den heter Kiwi?

Poenget var uansett at disse folka har det med å uniformere seg. Det gjelder både HA og Banditos. Selv i varmeste Bangkok er det tunge olajakker med jakkemerker. Deres behov for å framstå så tøffe er mildt sagt harry, men jeg hadde ikke turt å si det til dem. :)

trenger ikke lage noe mdr uta det...

jeg tenkte du kansje da hadde vert i club

lokala!

klart HA jengen har vert på " tur",

outlaws holdt jo til i soi 8

og der " vanka" mye mye nordmenn

bandidos derimot hadde ( har?) eget

club lokale.. lenger " oppe"

tilbake til tråden 🦋
Brukeravatar
Noodle

Skjønner misforståelse. Ser at jeg skrev "de gangene jeg har møtt ...". Kunne jo se om som om jeg kjente dem. Burde nok skrevet "de gangene jeg har sett". :)

Nei. Kjenner dem ikke.

Synes i hvert fall de ser ut som samme ulla overalt i verden. :)
Brukeravatar
Noodle

Kvinne arrestert med 1,2 kilo kokain i magen. Vet ikke helt hva som regnes som mye, men det høres mye ut.

Og mens smådealere, brukere og desperate fattige fyller opp fengelsene, går de som tjener godt i narkotikabransjen fri.

https://www.channelnewsasia.com/news/as ... rt-9819226
petty

Det er trist å se. I rimelig nær familie så har vi en som ikke klarer å komme seg ut av jabba driten
pimpen

Vi hadde også en av tvillingbrødre i min thai-familien som aldri ble helt bra etter langvarig misbruk av yaba, og tragisk nok ble påkjørt å drept under en tidlig morgentur på veien utenfor boligen.
Jeg vet litt mer om Yaba og andre droger, enn jeg kanskje ønsker, etter å ha levd en del år, av naturlige grunner i lokale thaimiljøer, og ser og blir fortalt hvordan ståa ofte er. Yaba blir neppe borte i Thailand, selv om forskjellige tiltak kan redusere det i mer lokale miljøer forskjellige steder i landet.
Forløperen til yaba; methamphetamin, ble laget av tyske forskere like før 2. verdenskrig, og kalles ofte nazi-drug. Det er et amphetamin-derivat, som det finnes flerre av - bl.a det mer potente crystal methamphetamin, eller Ya Ice, som har fått en økende innflytelse, som det mest farlige og avhengighetsskapende. Kanskje større en på heroin - iallfall den psykiske i begynnelsen, da en bare må skaffe seg mer så fort som mulig, og også med større fysiske skadevirkninger.
Disse rusmidlene blir nok aldri utryddet i Thailand - en må bare finne ut hvordan en best mulig kan bekjempe det og leve med det. En avkriminalisering av mindre brukere som fyller opp thailandske fengsler, med tilbud om behandling og avrusing burde prioriteres, og heller fokusere mer på bakmenn og storhaier. som til en viss grad eksisterer allerede - helst bland de yngste misbrukerne. I Yaba er meth-innholdet kanskje opptil 15%, mens i crystal-amph kanskje er det dobbelte, og med en litt annen, sterkere og langvarig virkning.
Brukeravatar
riflefish

pimpen skrev: 10 jan 2018, 15:41 Vi hadde også en av tvillingbrødre i min thai-familien som aldri ble helt bra etter langvarig misbruk av yaba, og tragisk nok ble påkjørt å drept under en tidlig morgentur på veien utenfor boligen.
Jeg vet litt mer om Yaba og andre droger, enn jeg kanskje ønsker, etter å ha levd en del år, av naturlige grunner i lokale thaimiljøer, og ser og blir fortalt hvordan ståa ofte er. Yaba blir neppe borte i Thailand, selv om forskjellige tiltak kan redusere det i mer lokale miljøer forskjellige steder i landet.
Forløperen til yaba; methamphetamin, ble laget av tyske forskere like før 2. verdenskrig, og kalles ofte nazi-drug. Det er et amphetamin-derivat, som det finnes flerre av - bl.a det mer potente crystal methamphetamin, eller Ya Ice, som har fått en økende innflytelse, som det mest farlige og avhengighetsskapende. Kanskje større en på heroin - iallfall den psykiske i begynnelsen, da en bare må skaffe seg mer så fort som mulig, og også med større fysiske skadevirkninger.
Disse rusmidlene blir nok aldri utryddet i Thailand - en må bare finne ut hvordan en best mulig kan bekjempe det og leve med det. En avkriminalisering av mindre brukere som fyller opp thailandske fengsler, med tilbud om behandling og avrusing burde prioriteres, og heller fokusere mer på bakmenn og storhaier. som til en viss grad eksisterer allerede - helst bland de yngste misbrukerne. I Yaba er meth-innholdet kanskje opptil 15%, mens i crystal-amph kanskje er det dobbelte, og med en litt annen, sterkere og langvarig virkning.
Da man ser de mengdene som blir beslaglagt vert år

Og det tilsvarer bare noen %

Av volumet så på det ilegale markedet

Vel yaban har vert i thailand i kanse 30

År .

En stund kostet ei pille 20 baht!

Leste store artikler i bangkok post på

Midten av 90 tallet!

Men i

Hele asia og midt østen bruker stoffet

På balkan dr også labratorier,

Selv krigsherja syria finnes labratorier

Og det er også beslag i saudi arabia

Skal man ta de på toppen

Kan en begynne og arestere

« rikinga» i dubai og monaco,,

Der jeg bodde tidligre

Rev en familie ned 2 gigant villaer

Og bygde nye minst 100 mil pr stk

utenfor var et haldt dusin

Av rå dyre italienske biler..

( 20 mill pr stk)

Plutslig en dag var det helt stille der

Ingen biler ingen folk

Vel det var en drug lord familie

Som ble tatt!

Var innom der forleden

Husene sto der gjengrodd og øde..

På lørdagene i tong lo utenfor burgerking

Og starbuck samles « snobben»

Over et dusin med slike biler!!,

Om man skulle rydda begynn der

Penga er,,,

Der det er krig,

Blir en merklig postering),,

Men ingen vet hvem som sitter helt på

Toppen..

En for selv tenke seg det

Det har blitt sakt at de værste

kjeltringene har uniform,,

Jeg har min formening om ting og tang

« uvanlig rike» ,,,

Der jeg bodde tidligre spurte man aldri

Hva noen drev med!

Men da politisjefen ikke helt på topp

Hadde selskap kom den 100 vis av

Folk i biler til over 10 mill!

Polisen ( jeg snakket ofte med han i barken)

Han spilte bonsja

Hadde 5-6 mersedeser og to tjener boliger,,

Vel dette var før det,!,?,

Uvanlig rike mennesker ja,,

Drugsen er en stor del av det hele ..

Over alt

I verden

Capplen bare 15 tonn m hasjish

Hva med annet stoff..??

Phpuuuuuu

Ække bare i mexico og kolombia miami

Det er karteller

Hvor man laster contanter med gaffeltruck

Og hvitvaskes i hotelbygg i ferie « paradiser»?
Vedlegg
2C48772C-A01B-4744-BB17-646238E791C6.jpeg
Brukeravatar
riflefish

Bare litt beslag i los
Vedlegg
202946E1-C95C-4671-B565-0D6B7114A435.jpeg
B75953F2-FE8B-44AA-A5CF-2ABB50E675BE.jpeg
1559E166-FCD5-49B3-9641-B480FA530F58.jpeg
2C1320E4-1D31-48AE-BF93-1C978D662036.jpeg