Coronavirus 2020

chelsea
Sted: Bangkok

Kolami skrev: 09 jul 2021, 15:26 Du sier det er en Bangkok greie altså.. :lol: Noe må det være...Jeg fikk nå høre at det skal bli obligatorisk med ansiktsvisir også.. :roll:
lurer på oim jeg skal bestille meg romfart drakt med hjelm :mrgreen:
wiking

Wood1958 skrev: 09 jul 2021, 13:38 Ja en får håpe de er utdannet nok til å se betydning av å påvirke motstand.
Nå så jeg at det var kommet 17 000,rapporter om bivirkninger her. 12000 saker behandlet, og 1700,karakteriseres som alvorlig.cirkatall men regnet ca 14%
Men intet spesifiseres. Og,fremdeles tidlig etter vaksinering samt langt igjen til,vaksinemål.
Men alternativet er mørkere kanskje. Jeg håper hitorieboka viser at vi handler klokt.
Ikke med fordeling men vaksinering i segselv
Og det spørs jo om ikke rapporteringen av bivirkningene er under rapportert.
You Never walk Alone :D
Wood1958

Sjekka tall på kvelden, så nognlunde holder Europa takten mot tallene fra indisk bølge. Men vet jo ikke så mye om omfang av testing der.. Men heller ikke noe om omfang av testing for de med vaksinepass rundt omkring her heller. Men allikevel merklig her valfarter Europeere til syden for å ligge flere meter fra hverandre på,solsenger og mener vi har godt smittevern , motsatt trange kår og relgiøse mennesker i flokk der..
De hadde Deltavariant vistnok fra første tilfeller i februar, mens vi har mange land som den ennå ikke har tatt så mye over i.
Også forskjell på mediedekning, Googla India passerte 100 000 og siden full med overskrifter.
Googla Europa og fant ikke mye. Nå har ellers Tyskerene ytret ønske om felles kurs. Nå er det vist noen andre som også vil det. Fks Nederland som omtaler Europa som en tallerken med spagetti av forskjellige tiltak. Det er nå godt det da. Kanskje ikke så godt at mens Tyskerene ligger med lite smittetall pr million innbyggere så ligger Nederland tilsvarende motsatt.
Nå er det bare 8 land igjen som har minus på ukestallene. En får håpe de andre snur og heller trekker i lag med disse. Men jeg er i tvil om det skjer.
Snart skal vel også mange returnere til forskjellige land fra fotballen.

https://www.worldometers.info/coronavir ... ekly_table
2021-07-09 23.06.33.png
2021-07-09 23.06.33.png (21.4 kiB) Vist 1169 ganger
Screenshot_2021-07-09-21-03-41.png
Screenshot_2021-07-09-20-57-43.png
Wood1958

wiking skrev: 09 jul 2021, 23:24 Og det spørs jo om ikke rapporteringen av bivirkningene er under rapportert.
Kanskje motsatt :D Med mange som har angst etter medieskriverier. Så de føler og leter etter den minste følelse av noe galt. Ikke godt å si.
Men alvorlige kommer nok til legen og i statistikker.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 09 jul 2021, 23:34 Kanskje motsatt :D Med mange som har angst etter medieskriverier. Så de føler og leter etter den minste følelse av noe galt. Ikke godt å si.
Men alvorlige kommer nok til legen og i statistikker.
Det er klart det er en psykisk belastning og opplevelse med all den informasjonen som en har konsumert over ett langt år når det kommer til covid vaksiner, og man nå får vaksine. Tror ikke en eneste person som har fått vaksinen ikke har kjent litt ekstra etter, og vært litt bekymret.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 10 jul 2021, 02:03 Det er klart det er en psykisk belastning og opplevelse med all den informasjonen som en har konsumert over ett langt år når det kommer til covid vaksiner, og man nå får vaksine. Tror ikke en eneste person som har fått vaksinen ikke har kjent litt ekstra etter, og vært litt bekymret.
Mere før stikket enn etter så sant som du sier.om infopåvirkning tidligere. Men infoen jeg fikk på helsekontoret var jo stort sett den samme som når det har kommet stempel i gulboka, om jeg har spurt.
Det være seg koleravaksine, eller malariavaksine eller gul feber osv. Mulig , kvalme , feber, muskelsmerte osv.. Men det er jo for sent å gjøre noe med etter stikket. Eventuelt paralgin eller noe mot feber eller muskelsmerter eller kvalme.Evt leve seg gjenom det
Har heller ikke merket noe forskjell etterpå denne gang
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Wood1958 skrev: 09 jul 2021, 20:47 Nå er det,som regel,gode reportasjer i medier i land som får stille 1 spørsmål hos WHO
Her innenlands ser en slike
Skremmende

https://www.nrk.no/osloogviken/flere-ko ... 1.15568753

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4z ... ksinedoser
Dersom de sliter med å bli kvitt vaksinen sier jeg tusen tusen takk til et par doser , bare å sende til ambassaden i Bangkok. ;)
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

sikry skrev: 10 jul 2021, 05:32 Dersom de sliter med å bli kvitt vaksinen sier jeg tusen tusen takk til et par doser , bare å sende til ambassaden i Bangkok. ;)
Har du ikke fått eller er på noen liste enda?

Jeg rapporterte til ambassaden hvor og hva til ambassaden, og kanskje alle som nå venter på vaksine og ikke har fått noe svar burde gjøre det samme, og rapportere at de ikke har fått. Adresse, sykehus også videre.

Men de som ikke er registrert på sitt lokale sykehus vil heller ikke høre noe fra de. En må selv sørge for å være registrert, ha med seg husbok eller annen gyldig dokumentasjon på boforhold og pass eller rosa id kort.
🌞
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Phay skrev: 10 jul 2021, 06:41 Har du ikke fått eller er på noen liste enda?

Jeg rapporterte til ambassaden hvor og hva til ambassaden, og kanskje alle som nå venter på vaksine og ikke har fått noe svar burde gjøre det samme, og rapportere at de ikke har fått. Adresse, sykehus også videre.

Men de som ikke er registrert på sitt lokale sykehus vil heller ikke høre noe fra de. En må selv sørge for å være registrert, ha med seg husbok eller annen gyldig dokumentasjon på boforhold og pass eller rosa id kort.
Jeg og kona bruker og har brukt Bangkok Hospital Pattaya i minst 10 år. Var der og ville registrere oss svaret vi fikk var og følge med på hjemmesiden deres for registrering når det var åpent for det.
Kona har kontroll og medisiner hver 4 mnd. jeg hver 6 mnd. og medisiner. Kjøper medisiner for ca.250000 Bht. i året. Jeg synes de burde tatt høyde for faste brukere ved registrering , kan mer virke som det går på kjennskap og vennskap. Jeg 68 år og kona 54 med underliggende sykdom.
LoYou

Så lenge verden (WHO, EU, Norge, LOS, osv.) behandler Covid-19 som en Pandemi med smittekart (rødt, gult og grønt) vil det være (russisk) rullett å begi seg ut i verden uten å ta høyde for karantene både her og der - med påfølgende kostnader (menneskelige og NOK).

Den dagen Covid-19 får status som en endemi og også får en "influensa" type status; da kan vi gjennoppta reisevirksomheten rundt omkring i verden.

Og dit bør vi komme relativt raskt hvis verden vil unngå andre og verre konsekvenser enn Covid-19.

Så EU, USA, Norge, ... bør raskest mulig sørge for at de mindre bemidlede land rundt i verden får tilgang til vaksinen ASAP. :!:

Uansett, for min del er "utlandet" Sverige det - kanskje/inntil videre. Resten av verden får bare vente til 2022/2023. ;)
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»