Også nå når det skrives om mulighet for smitte videre til andre etter vaksinemål er nådd Hvem som kan smittes og eventuelt hvor syke de blir.
Tar en det til forhold fks Oslo med 1 mill hvis alt,som kan krype å gå blir med.(bruker enkele tall så bare illustrsjon)
Så er det uten vaksine ca 20 000 smittede i året med tiltak. På 1 million.
2000 smittet med vaksine 90% Disse er mest asymptomatisk og ikke mange kommer på sykehus.
Av de på sykehus vet jeg ikke da om noen dør i det hele tatt av 2000 smittet som er vaksinert. Om nå vaksina reduserer alvorlig sydom og dødelighet samtidig.
En kan kanskje redusere /endre vesentlig på disse brøkdeler,av brøkdeler uten at det betyr mye fra eller til i den siste ende.
Holder,en det oppe for at,det kan være tilfeldigher med så sover jeg godt som nyvaksinert også. Selv med litt lengre intervall.
Dette til tross for et lengre intervall som kankje gir en eller 2 mere,død hvert 2 eller 3 dje år i fks Oslo.
Men som nevnt jeg er åpen for tilfeldigheter her også.
Ser det kommer forskjellige tall i forskjellige land med forskjellige strategier. Selv tror jeg at det kun har som formål å få flest mulig vaksinert best mulig ut fra de forskjellige lands resurser og kapasitet . Dette så verden kommer seg videre.
Mulig ting kan bekymre mere da om det gis rom for veldig lange intervaller.Da en kan komme til å måtte vente lenge på reise med 2 doser. Siste nå kom med var vel 10 mnd til 1 år,som kan være,trygt mellom dosene ifølge,WHO sin siste sending.(AZ)Det holdes også åpent at Kinesiske vaksiner blir fullt på høyde med såkalt 3dje booster
Da blir det kanskje bare eventuelle bivirkninger som kan bli forskjellige. Det må en alikevel vente å se.
http://edition.cnn.com/2021/07/02/china ... index.html?
Kjekt å ha i bakhodet
utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+rss%2Fcnn_latest+%28RSS%3A+CNN+-+Most+Recent%29
Some of the backlash is wrapped up in "political scorekeeping" over the vaccines, said Rosenstein. When China's efforts started, Western countries were accused of hoarding vaccines. Questions over Chinese vaccine efficacy have come about as the US announced its own plans to donate millions of vaccines abroad.
But the bigger picture, Rosenstein said, isn't about politics -- it's about health.
"It's bad for public health when you have so much political jockeying instead of good faith discussions around what's the best way to get this outbreak under control."