Coronavirus 2020

Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Phay skrev: 30 jun 2021, 14:26 Her var det en sykepleier som tok bilde av meg, og jeg merket ikke stikket en gang 🤔😁
Minner med om første gang til tannlege i pattaya.
Vi vet hvordan norsk tannlegekontor funker.
Her ble jeg geleidet inn og plassert i stolen av pene, mørkøyede skjønnheter med langt, svart hår.
Panoramavinduer ut mot tropisk hage utenfor.
Lav blanding av rolig musikk og carabaao.
Skjønnhetene så på meg med beundring når takket nei til bedøvelse :-)
Jeg kjente (neste) ingenting under behandlingen.
I etterkant; betalte nok litt overpris men betyr ingenting :-)
Wood1958

En Kineser sier 70 prosent. , og blir møtt med mistro.
Han går hjem og skriver på en papirlapp .
En undersøkelse vi har foretatt med 10 000 som fikk placebo gav 200 smittede
I en annen gruppe på 10 000 gav vi vaksine og bare 60 stykker ble,smittet.
Han gir denne lapp til noen vestlige som setter seg ned med en kalkulator.
De kommer til 70 %
Ja da er Kineseren troverdig. :D
Godt det ikke kom ord om varighet på vaksine fra Kineserne
Sist redigert av Wood1958 den 30 jun 2021, 17:46, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
e-golf

Wood1958 skrev: 30 jun 2021, 16:02 En Kineser sier 70 prosent. , og blir møtt med mistro.
Han går hjem og skriver på en papirlapp .
En undersøkelse vi har foretatt med 10 000 som fikk placebo gav 200 smittede
I en annen gruppe på 10 000 gav vi vaksine og bare 60 stykker ble,smittet.
Han gir denne lapp til noen vestlige som setter seg ned med en kalkulator.
De kommer til 70 %
Ja da er Kineseren troverdig. :D
Godt det ikke kom ord om varighet på vaksine fra Kineserne
Ja det du beskriver er jo en fagfellevurdering. https://no.wikipedia.org/wiki/Fagfellevurdering
Ad bivrikninger så merket jeg også ømhet i armen (begge doser i samme arm), men en uke etter andre dose fikk jeg mopderat pustebesvær og vondt i brystet, men gikk over etter 2 døgn. Ikke sikkert det var bivirkninger etter vaksinen, men det var symptomer som jeg ikke har hatt tidligere.
Wood1958

e-golf skrev: 30 jun 2021, 20:58 Ja det du beskriver er jo en fagfellevurdering. https://no.wikipedia.org/wiki/Fagfellevurdering
Ad bivrikninger så merket jeg også ømhet i armen (begge doser i samme arm), men en uke etter andre dose fikk jeg mopderat pustebesvær og vondt i brystet, men gikk over etter 2 døgn. Ikke sikkert det var bivirkninger etter vaksinen, men det var symptomer som jeg ikke har hatt tidligere.
Jeg er fullstendig klar over det. Men hva endrer tallet?
I Norge,holder det jaggu med at det står noen og ytrer slik som "vi regner det som sannsynelig at bla bla bla og,det slukes rått å tilegg tiljubles
På linje med fiskekrok uten agn.
Skulle det argumenteres imot noe med fra Lancet som jeg ofte har skrevet fra eller WHO så forstår,jeg at slikt ikke kan måle seg med dagspressen og kan vistnok virke dårlig for forumets ansikt utad..
Ja ja tenker jeg så får jeg kanskje heller la meg berike med lærdom. (eller samle,hva Danskerene kaller,vertshushistorier)
Ha en fin kveld
Brukeravatar
e-golf

Wood1958 skrev: 30 jun 2021, 21:49 Jeg er fullstendig klar over det. Men hva endrer tallet?
I Norge,holder det,jaggu med at det står noen og ytrer slik som "vi regner det som sannsynelig at bla bla bla og,det,slukes rått.
På linje med,fiskekrok uten agn.
Skulle det,argumenteres imot med fra Lancet som jeg ofte har skrevet eller WHO så,forstår,jegmat,slikt ikke,kan måle seg med dagspressen og kan vistnok virke dårlig for forumets ansikt utad..
Ja ja tenker jeg så får,jeg kanskje heller la meg,berike med lærdom annet steds fra i fremtiden.
Ikke mye lærdom å hente her. Her er det drama queens, hysterikere, godfjotter, konspinisser og en og annen normal:) I tilfellet du beskriver så er det 70% reduksjon i antall smittetilfeller, men de igjen er jo avhengig av smittetrykk, tid og sikkert flere andre variabler. Absolutt reduksjon i smitte (Ikke sykdom og ikke død) for Pfizervaksinen er ca. 1% når forsøket pågikk.
Brukeravatar
e-golf

Feil bruk av ord. Skulle være studie og ikke forsøk
Wood1958

e-golf skrev: 30 jun 2021, 22:01 Ikke mye lærdom å hente her. Her er det drama queens, hysterikere, godfjotter, konspinisser og en og annen normal:) I tilfellet du beskriver så er det 70% reduksjon i antall smittetilfeller, men de igjen er jo avhengig av smittetrykk, tid og sikkert flere andre variabler. Absolutt reduksjon i smitte (Ikke sykdom og ikke død) for Pfizervaksinen er ca. 1% når forsøket pågikk.
Ja jeg har,fått med litt tall underveis men det min feil . Det var bare et eksempel med fiktive tall for å illustrere.
Brukeravatar
e-golf

Delta- eller den indiske - varianten virker ikke veldig mye farligere. Langlesing. https://www.fhi.no/contentassets/c9e459 ... .617.2.pdf
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

[mod=tdr]Skjulte innlegg[/mod]

Noen innlegg er skjulte da de ser ut som noen ønsker "ta mannen, og ikke ballen". Når i tillegg det ser ut som noen tillegger andre skribenter meninger de ikke har ytret er det ikke innenfor. Er man usikker på hva noen mener så spør, ikke anta og ikke publiser deres antakelser. Den enkeltes mening får man komme med selv uten at andre skal påstå at "du mener og har sagt"!

Hvis dere ikke klarer holde dere til tema uten å skulle angripe personen som skriver innlegg vil dette fremover medføre advarsler.
At man ikke er enig med andres bruk av kilder eller forståelse gir ingen grunn til angrep på budbringer. Diskuter innenfor tema, kom gjerne med motargumentasjon ved uenighet. Det går å være kritisk til kilder med begrunnelser og diskutere ut fra det. Man trenger ikke ta personen og spesielt ikke med påstander som ilegger meninger de ikke har ytret.

Viser igjen til å ikke ta slikt videre, men bruk av rapportering. Rapportering gjør det lettere å gå igjennom slik og moderatorer blir varslet.

Diskusjon rundt moderasjon skal ikke tas i trådene. Noen spørsmål eller innspill til moderasjon tas i PM.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
e-golf

Fra rapporten som er linket i posten over og her..
"2.1 Endringer i virulens (sykdomsalvorlighet)Endringer i virus kan gi dem mer, mindre eller lik sykdomsalvorlighet.For et tiår siden, trodde man at det var en nærmest direkte sammenheng mellom virusets virulens og smittsomhet. Man så for seg at et virus som ga et mer alvorlig sykdomsbilde, ikke kunne være særlig smittsomt ettersom viruset ikke rakk å smitte så mange før verten ble sengeliggende. Tilsvarende tenkte man at et virus som ga lite alvorlig sykdom, tillot verten å være oppegående og treffe mange som kunne smittes.Nå er det klarere at denne sammenhengen ikke er lovmessig. Man kan tenke seg at et høyvirulent virus fører til store virusmengder tidlig slik at pasienten er svært smittsom i startfasen av sykdommen."
https://www.fhi.no/contentassets/c9e459 ... .617.2.pdf
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»