Coronavirus 2020

Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

[mod=tdr]Skjulte innlegg[/mod]

Har skjult noen innlegg i tråden med oppfølging.

Denne tråden har fremstått som en av de beste trådene på Asianet med tanke på seriøsitet og innhold. Mange lesere også utenfor våre faste medlemmer har funnet frem og er lesere her i tråden, og jeg må anta det er grunnet god informasjon.

Konspirasjoner, tøvete kilder og regelrett svada får vi holde borte fra denne (og andre seriøse tråder også).

Ber om at ting som er tøv eller oppfattes som tøv rapporteres og ikke svares på!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

En muligens positiv nyhet for de fleste som blir vaksinert i Norge:

Ny studie: Pfizer og Moderna kan gi livslang beskyttelse

Forskerne i en amerikansk studie konkluderer med at de to mRNA-vaksinene kan gi beskyttelse i mange år fremover. – Veldig oppløftende resultater, sier immunolog Anne Spurkland.

– Forskerne var litt overrasket over å finne fortsatt utvikling av antistoffer mot vaksinen i lymfeknutene etter tre måneder. Det er et veldig godt tegn, og tolkes som at dette betyr langvarig immunitet, kanskje resten av livet, så lenge ikke viruset forandrer seg for mye, sier professor og immunolog ved Universitetet i Oslo, Anne Spurkland.

The New York Times skriver om studien gjort ved Washington University i St. Louis på 14 personer som har tatt mRNA-vaksinene fra Pfizer-Biontech og Moderna. Studien ble først publisert i tidsskriftet Nature.

Resultatene kan tyde på at de som er vaksinert med de to vaksinene ikke trenger påfyll, noe som tyder på livslang immunitet, ifølge forskerne. I tillegg tyder funnene på at de som er friske fra covid-19 og i tillegg har fått vaksine, muligens heller ikke trenger boostere selv om viruset endrer seg betydelig, skriver avisen.

– Det er veldig oppløftende resultater, sier Spurkland.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958

tdr skrev: 29 jun 2021, 00:16 En muligens positiv nyhet for de fleste som blir vaksinert i Norge:

Ny studie: Pfizer og Moderna kan gi livslang beskyttelse
Må jo også være en god nyhet for de som venter på vaksiner om det kan produseres til de istednfor 3 doser og neste års,doser til oss.
Wood1958

Dette får en tolke hvordan en vil. .Ikke vet jeg hva slikt betyr. Men vi skal vist skaffe ny kunnskap igjen forstår jeg.
Men jeg tenker tilbake, 3 bølger har vi fått som et resultat av ikke å lytte til advarsel. Nå lyttes,det ikke en gang til, samtidig som FHI orienterer om at vi skal ut og forske igjen
FHI har nå kommet ut med en ny pressemelding..Kan nok tolkes på mange måter. Jeg synes det lyder diffust og undres litt på hva som ligger i en setning som dette. Men tror ikke det tyder på store bevilgninger til helsesektoren fks.

.
For å analysere helseeffekten av ny politikk og samfunnsendringer vil vi blant annet bruke naturlige eksperimenter som utgangspunkt.
Screenshot_2021-06-28-23-58-26.png

https://www.fhi.no/nettpub/folkehelsein ... om-virker/
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Dette var positivt men bare testet på 14 personer.

https://www.vg.no/nyheter/i/0KeXy6/ny-s ... eskyttelse
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

2 timer og 15 min så var det gjort. Første Astrazenica jab er tatt, og 24 september er neste eller de ringer om det skjer før.

Forholdsvis ryddig til å være thailand, med opprops avdeling, blodtrykk, egenvurdering av helse, og venterom etter vaksinering. En pall med vann fritt for alle, og resept på paraceptomol for de som ønsket det. Masse informasjon underveis, hvor kaffe og alkohol var spesifisert som noe man ikke skulle ta rett etterpå, eller trene hardt.

Så nå er det bare å vente på thai versonen av vaksinerings pass som en får etter 2. jabben.
🌞
Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Ser i vg idag at undersøkelser kan tyde på pfizer og moderna gir livslang beskyttelse.
Håper d stemmer.
Står også at yhaoland kansje blir "grønt" land i løpet av uken.
Fa skulle norske reiseforsikringer dekke tur og kansje mulig slippe den thailandske "covidforsikringen".
Håpe dette også stemmer :-)
Wood1958

Så kommer det lettelser på et lamd til i Asia. Men selv der vlir det 7 dager karantene for vaksinerte.
2021-06-29 11.06.07.png
https://www.rappler.com/nation/philippi ... -travelers
Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Framskritt uansett :-)
Og ikke krav om egen "covidforsikring"
torbus

I Reuters-linken under står står det om vaksinene og delta-mutasjonen. Det står også om problemene med å ettergå den kinesiske vaksinen. Mens produsenter i vestlige land stiller informasjonen til disposisjon så vitenskapsmenn verden over kan ettergå (fagfellevurdere) deres egen forskning, gjør ikke Kina det. Uten muligheten til å ettergå denne informasjonen, er det derfor vanskelig å si noe sikkert om resultatene de selv oppgir.
China has not provided vaccine effectiveness results against the variant based on large-scale data in clinical trials or real-world use, nor offered detailed information from lab tests, but Chinese experts are urging people to get inoculated as soon as possible.

The lack of detailed data on the Chinese vaccines against the Delta has hobbled any meaningful peer reviews by foreign experts.
Positivt et det i hvert fall at de andre vaksinene ser ut til å vise gode resultater mot Delta-varianten. Astra Zenica viser lavere beskyttelse mot den nyeste variantene enn Moderna og Pfizer, men fortsatt ganske gode tall. Velger man å stole på Kinas egne tall, gir deres vaksiner også god beskyttelse mot alvorlig sykdom av Delta.

Les mer her:

https://www.reuters.com/world/china/are ... 021-06-29/
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»