Da nådde vi toppen på overføring 29. april for dette året (tror jeg) på 3,78
Og idag så har vi denne kursen på overføring fra bank til bank
Norsk krone mot Thailandske baht.
Thailand er i fritt fall om dagen..Det er ingen forbedring i sikte ifølge BoT etter snart 1 år med feilslåtte
estimater...
https://www.bangkokpost.com/business/21 ... cast-again
Bare spørsrmål om tid før husmødre i Norge får kun kontantkort som kan brukes i Norge uten mulighet til å overføre til utlandet..det vil nok ikke bare gjelde thaier, men de som mottar feks sosialstønad vil ikke få den samme friheten feks som de har fått innvilget feks varig uføretrygd eller annen type pensjon etc..
Det ser ut til bli den nye veien..
https://www.bangkokpost.com/business/21 ... cast-again
Bare spørsrmål om tid før husmødre i Norge får kun kontantkort som kan brukes i Norge uten mulighet til å overføre til utlandet..det vil nok ikke bare gjelde thaier, men de som mottar feks sosialstønad vil ikke få den samme friheten feks som de har fått innvilget feks varig uføretrygd eller annen type pensjon etc..
Det ser ut til bli den nye veien..
-
Olav Seglem
- Sted: Satuk/buriram-Egersund
Ikke vanskelig trykke "like" på slike opplysninger 
-
MrDemongas
Jeg er vist på feil nettsted. Jeg trodde det var norsk kone mot thailands kone 
-
Olav Seglem
- Sted: Satuk/buriram-Egersund
Forstår:MrDemongas skrev: ↑18 mai 2021, 19:57 Jeg er vist på feil nettsted. Jeg trodde det var norsk kone mot thailands kone![]()
3.77 thailanske koner er like enkelt håndterbare som 1 norsk kone..
D var slik du mente -ikke sant ???
(Men- best evt åpne en ny tråd da videre, antagelig århundrets avsporing
-
MrDemongas
Takker for komplimentet! Prøver meg av og til på en morsomhet. Ikke alltid det blir godt mottatt.Olav Seglem skrev: ↑19 mai 2021, 04:37 Forstår:
3.77 thailanske koner er like enkelt håndterbare som 1 norsk kone..
D var slik du mente -ikke sant ???
(Men- best evt åpne en ny tråd da videre, antagelig århundrets avsporing)
Er du morsom, eller når du treffer om du vil - og det hender jo det og, blir det gjerne godt mottatt.MrDemongas skrev: ↑19 mai 2021, 12:34 Takker for komplimentet! Prøver meg av og til på en morsomhet. Ikke alltid det blir godt mottatt.![]()
Det [mention]Olav Seglem[/mention] nok reagerte på, er at man i norske barmiljøer refererer til valutakursen "feil" vei sett med norske øyne. I dag er kursen over 26 (altså NOK 26 for 100 THB).
-
MrDemongas
Jeg regner motsatt. Jeg, når jeg er i Thai, da orienterer jeg meg etter hvor mange bath jeg får for en krone. Er du thai og kommer til Norge, da er din måte greiest.
Så hvis du betaler 50 bath deler du 50 med 3,8. Fram med kalkulatoren. Lettere da å ta 26 delt på 2. Det klarer man i hodet selv småpussa.MrDemongas skrev: ↑19 mai 2021, 16:27 Jeg regner motsatt. Jeg, når jeg er i Thai, da orienterer jeg meg etter hvor mange bath jeg får for en krone. Er du thai og kommer til Norge, da er din måte greiest.