Coronavirus 2020

anmeno

Phay skrev: 06 mai 2021, 05:58 De som enda ikke forstår at covid ikke kan sammenlignes med influensa og dødeligheten i traffikken i thailand, tror jeg ikke kan omvendes før de selv eller noen i nær familie eller omgangskrets får det.
Fattern på 80 fikk Covid forrige måned, forhåpentligvis så har jeg arvet hans gener da han ikke kjente veldig mye av den.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 06 mai 2021, 09:15 Er nok mange ting med covid det har vært og er 2delt syn på. EU er vel ikke helt enig enda , så at det er forskjellig mening her på forum også får en bare ta som det er.
Fra offisielt Norsk hold har utrykket "ny forskning"blitt brukt så hvem vet .
Det som var tydelig i begynnelsen, ihvertfall slik jeg oppfattet det, er at dette er snakk om type virus som de mest av alt er redd for skal mutere til noe mer alvorlig enn det covid 19 var og de mutasjonene som nå har oppstått pga dårlig begrensning av smitte.

I all støyen og med all informasjone som er tilgjengelig, og da snakker vi om det de vet, det de kanskje vet, og alle de som egentlig er noe helt annet enn forskere på virus med skråsikkerhet vet bedre.

Så har vi alle de som gjerne vil utnytte situasjonen, og alle de vi mistenker for å utnytte situasjonen, og i dragsuget så har vi alle politikere som tenker mest av alt på folket eller tenker de på gjenvalg eller det å bli historisk som de som faktisk gjorde noe fornuftig og reddet menneskeheten og alle de fattige med.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

må en på karantene tilbyr nå
de storhotella og sykehus svitter
Vedlegg
83A3F686-4FF3-4555-A4B7-81FA8980DE75.jpeg
F4CD606B-74B9-4635-9F80-19A577721B65.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

For et år siden var det ingen vaksine tilgjengelig, WHO laget en platform(husker ikke navn)hvor legemiddelindustrien kunne utveksle informasjon og samarbeide. Det ble ingen interesse for å,bruke denne fra legemiddelindustrien.. Vaksiner ble utviklet. Men det skorter den dag idag på på kapasitet. En årlig produksjon som kan gi snaut 4 milliarder vaksiner i året.verden trenger vist 11milliarder. Waiveren ble foreslått allerede på høsten men møter motstand. Det argumenteres også mot å la andre produsere på lisens, med bla tar lang tid å få godkjent, men vi har da klart slikt relativt hurtig.Israel, Pakistan, Canada har fasiliteter og rettet henvendelser for å produsere, men blir ignorert. Samtidig så kan en lese om planer for de store produsentene om produksjonplaner frem til 2024 med bla boostervaksiner for å ta mutantvarianter.
Covax vil kunne gi fra 20 til 30 prosent til land men de resterende må de skaffe selv, noe mange muligens ikke får råd til.. Så med dagens produksjon forstår jeg de godt som vil sette lisenser midlertidig til side. Det er blitt opprettet et meklingsorgan i WTO (tirsk) som pt er under Norsk ledelse. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om vår habilitet med,støtte til medisinindustrien og samtidig motstand mot waiveren.
Fant et kart over støtte og motstand oppdatert før US gav sin støtte på internasjonale siden til leger uten grenser.
Så får tiden vise verden hvor solidariteten ligger.
Screenshot_2021-05-06-01-50-08.png
Wood1958

Så blir det en annen holdning fra EU også selv med sin interne uenighet,ser da ikke vekk ifra at Erna endrer sitt syn på det også., hvordan det nå enn skal forklares.

https://www.dw.com/en/eu-ready-to-discu ... a-57443278
Screenshot_2021-05-06-14-15-13.png
Wood1958

Her er det i denne sak vistnok ikke "ny forskning" men et " nytt forslag ", og vi har vist gått inn for dette hele tiden selv om vi vistnok nylig overtok rollen som leder i forhandlingene. : ;)
Stemt forslaget ned 2 ganger på stortinget men jubler nå over Amerikanerenes forslag. Ja selv om dette "nye forslaget" ennå ikke er kommet.
Så gjenstår det å se hva praksis det blir ut av det eller om det bare er videre trenering.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Qm ... emping-naa
2021-05-06 16.11.01.png
Kolami

Phay skrev: 04 mai 2021, 12:03 Kan trøste oss med at alle har en, minst en rar mening, mens noen har flere. Det blir nok maske så lenge det er nødvendig. Desverre så blir nok vi preget av korona noen år til!
---blir nok mange døde bortover og da mener jeg av kuler..borgerkrig og uroligheter....er vel det neste...
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Kolami skrev: 06 mai 2021, 18:00 ---blir nok mange døde bortover og da mener jeg av kuler..borgerkrig og uroligheter....er vel det neste...
Om nok gale hoder koker sammen nok konspirasjonsteorier, så blir det nok en borgerkrig eller to, og kanskje ett oppgjør mellom supermaktene. Tiden vil vise, og i mellomtiden så kan vi jo håpe på at morgendagen blir bedre, og at verden suser avgårde i normal galskap. Altså de rike forblir rike og vi kan håpe på å holde oss i middelklassen en stund til.

Vi vet jo at folk flest selv om vi har nesten firdoblet antallet siden spanskesyken, har det bedre enn før. Det på tross av at det fortsatt er mye galskap og gale folk med makt nok til å gjøre livet surt for svært mange, noe som gjør at jeg blir ganske overgitt at nordmenn greier å være en av de mest negative folkene jeg støter på. Riktignok flere samlet fra flere nasjonaliteter her i Thailand enn andre plasser, og det forundrer meg mest av alt. Altså, med tanke på at vi tross lever og bor i ett paradis som kalles på folkemunne "Smilets land".

Jeg må nevne i samme åndedrag at det samme forundret meg når jeg jobbet i nordsjøen på olje installasjoner 90 og 2000 tallet, så var det mye av den samme klage, syte sure stemningen om alt som var gæernt i Norge, og det hørte man fra Norges dessiderte mest priviligerte arbeidstakere derav mange ikke hadde overlevd en 8 - 4 jobb i Norge. Da også på den tiden med flere hundre tusen krover over landsgjennomsnittet for en vanlig industri arbeider, og vesentlig høyere enn de som jobbet på anlegg borte fra hjemmet, og som jobbet i en helt annen turnus ordning.

Av og til så må man pokker ta meg ta seg sammen, klype seg selv i armen og innse av vi er priviligert selv med Høyre i spissen for å lede oss igjennom covid kaoset. Jeg hadde sagt det samme med Støre på topp, noe som jeg tviler på hadde vært noe bedre.

Skjerpings og se fremover selv om det kan være hardt for "blekfete" "døvhørte" historieløse" blinde" Nordmenn.

Takk for at de leste innlegget :D
🌞
SomLao

Phay skrev: 07 mai 2021, 05:34
... noe som gjør at jeg blir ganske overgitt at nordmenn greier å være en av de mest negative folkene jeg støter på.
Det der har jeg også fundert en god del på. Sikkert flere grunner til at nordmenn utmerker seg på en uheldig måte ved å være i særklasse sytete og sutrete. Men kanskje er det så enkelt at vi har det for bra. Vi har verdens beste velferdsgoder. Ingen lider nød selv om de ikke forsørger seg selv. Veldig mange har ganske enkelt for lite fornuftige ting å gjøre. Eller for lite meningsfylte ting å fylle hverdagen med, om du vil. Og dermed får man rikelig tid til å tenke. En øvelse som lett tipper over i urimelig grinebitersk beklagelse over alskens angivelige elendighet. Kanskje fordi man innerst inne - bevisst eller ubevisst - fornemmer at alt dette overskuddet i virkeligheten gjør at ens egen eksistens egentlig er helt overflødig. Og en slik sannhet er så ubehagelig å ta innover seg, at man heller velger å angripe omgivelsene. Som en slags ynkelig overlevelsesstrategi. Ett ganske talende eksempel er det skremmende høye antallet personer i Norge som helt eller delvis har gått i konspi-fella. Det må jo være snakk om titalls tusener. Felles for alle disse er jo at det sutres og klages døgnkontinuerlig fra A til Å (det ser vi til og med her i vår egen andedam). En annen fellesnevner for (nesten) alle disse titusener av konspi-fjols (unnskyld uttrykket) er typisk nok at de ikke har fast arbeid. De har falt utenfor og er i produksjonssammenheng i praksis ubrukelige og overflødige. Og får dermed alt for god tid til å tenke. Tiden som kunne vært brukt til konstruktivt arbeid, blir brukt til sosialt og samfunnsmessig ødeleggende atferd. Mye av den samme mekanismen her: Man orker og evner ikke å ta den brutale sannheten innover seg fordi selvforakten er så snublende nær. Man vender heller aggresjon og skuffelse bort fra seg selv og over til ytre omstendigheter.
[mention]Phay[/mention] Et sabla bra innlegg fra deg ! Skål for det ! :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»