Coronavirus 2020

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Geir Rasch skrev: 16 apr 2021, 07:25 Ja, smitten har økt betraktelig i Thailand. Provinsen Khon Kaen var lenge en smittefri bastion, men nå er provinsen, sammen med 18 andre provinser definert som rød sone. Det betyr strenge restriksjoner på uteliv og annet samkved mennesker imellom. Selv holder jeg meg mest mulig hjemme. Heldigvis har jeg ikke noen problem med det og kjeder meg aldri.
Er usikker på dette med gratis/ikke-gratis testing i Thailand, men leste på Thai Visa at det ikke er gratis. Prisen på offentlig sykehus ble sagt å være 1.500 bath, mens det på private sykehus ble oppgitt en pris på 3.500 bath. En ting kan jeg si at med priser på testing er det utelukket at jeg selv vil la meg teste. Ikke fordi summen er høy (noe den jo er for folk flest), men fordi det bør være et offentlig ansvar å beskytte befolkningen for smitte, og i det ligger at all testing skal være gratis for befolkningen.
kona ble innkalt på line,
på statlig sykehus,
test og vaccina var nesten gratis,
hun var heldig, som var i første bulk
pga .
de produserer nå i harde taka
og det er den astra zenika,
på private koster det nok,
men detta dekker vel helfo for nordmenn som ermed i ordninga
jeg la vel ut svaret fra nk på sykehuset,
Sist redigert av riflefish den 16 apr 2021, 18:23, redigert 2 ganger totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish

siste oppdatering

Press Briefing of the Centre for COVID-19 Situation Administration (CCSA) for 16 April 2021

• 18 provinces have been declared red zones or “maximum controlled zones” which include Bangkok, Chiang Mai, Chon Buri, Samut Prakan, Prachuap Khiri Kan, Samut Sakhon, Pathum Thani, Nakhon Pathom, Phuket, Nakhon Ratchasima, Nonthaburi, Songkhla, Tak, Udon Thani, Suphanburi, Sa Kaeo, Rayong, and Khon Kaen. The remaining provinces are classified as “controlled areas” or orange zones
• CCSA decided to impose new measures to control the outbreak of COVID-19 while minimizing the impact on livelihoods as follows:

Nationwide Measures:

- Public members are urged to work from home and avoid unnecessary commute
- All educational institutions are to move classes online
- Department stores are to close at 9PM. Sales promotion events that gather large crowds are prohibited.
- Alcohol sales are not permitted
- Activities with more than 50 people must be pre-approved by state authorities
- All bars, pubs and massage parlours across the country will be closed for 14 days
- CCSA and related agencies are looking for additional quarantine and self-isolation facilities
- These measures will be implemented for a period of 14 days, starting this Sunday, 18 April 2021

-Red Provinces:
Dine-in services are allowed until 9PM and take-out services are to close at 11PM

24-hr convenience stores and supermarkets are to operate between 4AM and 11PM

Gym and fitness centers are to close at 9PM. Sporting activities can be held with a limited number of spectators

-Orange Provinces:

Both dine-in and take-out services at restaurants and coffee shops can operate till 11PM

24-hour establishments can operate normally

Gym and fitness centers can operate normally

• Public Health Ministry is making sure that there are enough beds for COVID-19 patients, as more field hospitals are being erected and more beds are being added to meet the rising case number

• As of Friday, 510,456 persons have received the first doses of COVID-19 vaccine, whereas 75,576 persons have been fully vaccinated

• The Ministry of Labor will provide free COVID-19 tests to workers insured under Sections 33, 39 and 40 of the Social Security Act

• There is an online risk assessment that people can do before considering a hospital visit. This self-assessment is available in Thai, English, and Chinese. It helps people figure out whether they need to visit a hospital. Here is the link to the assessment: https://covid19.rajavithi.go.th/test

Broadcast from Government House of Thailand
Facebook: NNT- National News Bureau of Thailand

#CCSA #COVID19
Brukeravatar
riflefish

covid smitta vil bli interventert,
siste i thailand er nå at covid smitta vil bli interventert i store senge haller i 14 dager i thailand
mao caranten hjemme er utelukket
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

riflefish skrev: 18 apr 2021, 14:13 covid smitta vil bli interventert,
siste i thailand er nå at covid smitta vil bli interventert i store senge haller i 14 dager i thailand
Har en bekjent av meg som sitter hjemme nå med covid i Hua Hin. Thai
🌞
Wood1958

Mulig det skorter på senger, men myndighetene vil vist ha alle på sykegus . Men ser de vistnok vil få til noen retningslinjer .
Litt om det her, om fks privathospitaler som slutter og teste da de må stille sengeplasser til de som er positive. Også litt om eventuelt hjemmekarantene for asymptomatiske som bor alene.

http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... d-shortage
Brukeravatar
riflefish

Phay skrev: 18 apr 2021, 15:37 Har en bekjent av meg som sitter hjemme nå med covid i Hua Hin. Thai

en repotasje på aljazera nå🙄

der myndightene klargjør 20000 senger,

står i avisen også,
men???
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... d-shortage

ikke lett og forstå alt detta nå
Vedlegg
150D5B9B-3D6A-4769-92A6-311930C9AF0D.jpeg
FD1196AA-73AA-41F9-83C0-75D2D3DAF854.jpeg
anmeno

riflefish skrev: 18 apr 2021, 14:13 covid smitta vil bli interventert,
Her er en facebook innlegg fra en som er "internert" i en slik hall på Samui, tror ikke jeg hadde kommet til å teste meg for Covid hvis jeg var i Thailand og følte meg litt syk.

Can someone please explain me the reason why a person like me, healthy, fit and totally asymptomatic MUST remain in isolation for ANOTHER 14 days from today (April 18) so until May 1st before having the chance to take another test WHEN, based on the World Health Organization directives, the isolation should be 10 days from the test (that I took on April 15)?
Can someone explain me why I can't isolate myself AT HOME, where I can see the daylight, I can open the windows, cook and eat what I prefer, wash my clothes and cutlery properly (and not in the toilet sink with the detergent I brought from home) sleep well in a quiet, comfortable and clean situation, instead of being JAILED in a filthy HOSPITAL room, in the aircon and with artificial light 24/7 like a RAT, with absolutely no BASIC comforts (including no soap, no towel for example) that I have to pay for (and I still haven't been told how much), without seeing either a nurse or a doctor for 14 days "BECAUSE COVID IS INFECTIOUS", where food is terrible (we can't either choose what we eat despite intolerances, allergies or simply preferences) and where it's impossible to sleep because people out of the door are tirelessly noisy?
Can someone explain me why nobody understands in this hospital that there might be the possibility of being false positive (particularly after the vaccine) and I am not been given the chance to re-test before freakin' MAY 2 (of course paying it from my pocket, like for anything else)?????????
Can someone explain me the logic behind putting asymptomatic people together with sick people door-to-door in the same hospital or even in the same room? Or to squeeze entire families with kids in a 30sqm room when they could EASILY isolate at their place in a better and safer environment? Or to take elder people from their comforts to lock them as criminals, exposing them to a major risk? Or to take different people from different families in the same ambulance trip??
Can someone explain me why asymptomatic people MUST PAY to occupy 1 of the FORTY Covid-rooms available IN TOTAL on this island when we don't need any assistance and maybe someone else who needs must go to the TENT HOSPITAL?
Is there a valid and logic reason behind, apart from squeezing money out of my pocket?
"Isolation is used for people with COVID-19 symptoms or who have tested positive for the virus. Being in isolation means being separated from other people, ideally in a medically facility where you can receive clinical care. If isolation in a medical facility is not possible and you are not in a high risk group of developing severe disease, isolation can take place at home. If you have symptoms, you should remain in isolation for at least 10 days plus an additional 3 days without symptoms. If you are infected and do not develop symptoms, you should remain in isolation for 10 days from the time you test positive."
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Utpåtur skrev: 19 apr 2021, 09:53 Er det noe nytt om åpningen for Phuket?

Jeg tror jo det er ganske mye som kan skje ved utenlandsreiser i sommer - som man ikke har kontroll på - vaksinert eller ikke. Blir selv fullvaksinert i slutten av mai - men ser vel for meg å plaske rundt her i det høye nord i sommer. Sykling seiling og fjellturer er vel ikke verdens undergang - en 1000ccm V-twin av Italiensk herkomst er også en mulighet..... og hvis byens vannhull åpner igjen så er det vel noen muligheter der...
Avhengig av resultatene fra vaksineringen det, og såvidt jeg har forstått har de ikke kommet igang enda på disse turistboblene med vaksineringen. Krave var jo 70% før de skulle åpne, så må jo det avgjøres at de skal fortsette med planen, de må ha alle instanser nødvendig på plass, og en beredskapsplan i tillegg. Fok skal ha tid til å bestemme seg for å reise, og flyselskaper må ordne med kapasitet, og landingstillatelser og bakke service også videre. Tror vi kan se langt etter noen åpning i sommer. Det blir kanskje neste sommer sier mitt Negative Jeg.
🌞
Brukeravatar
riflefish

Phay skrev: 19 apr 2021, 10:03 Avhengig av resultatene fra vaksineringen det, og såvidt jeg har forstått har de ikke kommet igang enda på disse turistboblene med vaksineringen. Krave var jo 70% før de skulle åpne, så må jo det avgjøres at de skal fortsette med planen, de må ha alle instanser nødvendig på plass, og en beredskapsplan i tillegg. Fok skal ha tid til å bestemme seg for å reise, og flyselskaper må ordne med kapasitet, og landingstillatelser og bakke service også videre. Tror vi kan se langt etter noen åpning i sommer. Det blir kanskje neste sommer sier mitt Negative Jeg.
en stor utfordring er og få 20000 parkerte pasasjerfly i lufta igjen,
90% står uti ørknen og " svetter"
og store deler av pilotene
der har sertifikatene gått ut
( de var piloter),
er vel det samme med crusskip ,
de er hugget eller få ligger i opplag,
en lite trivlig tid for verdens turismen
for ikke og glemme alle hottelnene
som råtner på rot ,
mange " utfordringer"!
Brukeravatar
riflefish

anmeno skrev: 19 apr 2021, 00:52 Her er en facebook innlegg fra en som er "internert" i en slik hall på Samui, tror ikke jeg hadde kommet til å teste meg for Covid hvis jeg var i Thailand og følte meg litt syk.

Can someone please explain me the reason why a person like me, healthy, fit and totally asymptomatic MUST remain in isolation for ANOTHER 14 days from today (April 18) so until May 1st before having the chance to take another test WHEN, based on the World Health Organization directives, the isolation should be 10 days from the test (that I took on April 15)?
Can someone explain me why I can't isolate myself AT HOME, where I can see the daylight, I can open the windows, cook and eat what I prefer, wash my clothes and cutlery properly (and not in the toilet sink with the detergent I brought from home) sleep well in a quiet, comfortable and clean situation, instead of being JAILED in a filthy HOSPITAL room, in the aircon and with artificial light 24/7 like a RAT, with absolutely no BASIC comforts (including no soap, no towel for example) that I have to pay for (and I still haven't been told how much), without seeing either a nurse or a doctor for 14 days "BECAUSE COVID IS INFECTIOUS", where food is terrible (we can't either choose what we eat despite intolerances, allergies or simply preferences) and where it's impossible to sleep because people out of the door are tirelessly noisy?
Can someone explain me why nobody understands in this hospital that there might be the possibility of being false positive (particularly after the vaccine) and I am not been given the chance to re-test before freakin' MAY 2 (of course paying it from my pocket, like for anything else)?????????
Can someone explain me the logic behind putting asymptomatic people together with sick people door-to-door in the same hospital or even in the same room? Or to squeeze entire families with kids in a 30sqm room when they could EASILY isolate at their place in a better and safer environment? Or to take elder people from their comforts to lock them as criminals, exposing them to a major risk? Or to take different people from different families in the same ambulance trip??
Can someone explain me why asymptomatic people MUST PAY to occupy 1 of the FORTY Covid-rooms available IN TOTAL on this island when we don't need any assistance and maybe someone else who needs must go to the TENT HOSPITAL?
Is there a valid and logic reason behind, apart from squeezing money out of my pocket?
"Isolation is used for people with COVID-19 symptoms or who have tested positive for the virus. Being in isolation means being separated from other people, ideally in a medically facility where you can receive clinical care. If isolation in a medical facility is not possible and you are not in a high risk group of developing severe disease, isolation can take place at home. If you have symptoms, you should remain in isolation for at least 10 days plus an additional 3 days without symptoms. If you are infected and do not develop symptoms, you should remain in isolation for 10 days from the time you test positive."

phuuu😳
leser det er veldi vansklig ( umulig),og få plass
på " bedre"
plasser,
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»