Coronavirus 2020

Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Phuket planlegger åpne fra 1. juli uten karantene.

Phuket approves quarantine-free stays for foreign travellers from July 1
Foreign travellers to Phuket can enjoy their stays free from quarantine restrictions starting July 1. Today, the infectious disease committee approved the plan to allow foreign tourists to skip quarantines on the premises that local Phuket residents will be inoculated before then, as part of plans to achieve a herd immunity. The plan was supposed to be originally submitted this Friday to the Centre for Economic Situation Administration for approval, but was unexpectedly approved earlier.
Pichet says a survey revealed that foreigners are interested in visiting Phuket but without undergoing quarantines. He says those foreigners who visit without undergoing quarantine, will be tracked using the Covid-19 tracing mobile app.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Fikk denne på SMS i dag fra helsedirektoratet.

Til deg som er i utlandet: Alle som returnerer til Norge fra unødvendig reise må nå på karantenehotell for egen regning. Fra midnatt natt til 29.03.21 må hele karantenen gjennomføres på karantenehotellet. Les mer på www.helsenorge.no/koronavirus/reise/#karantenehotell
gunners

En 17 år gammel norsk pike som ankom Gardermoen i forrige uke med fly fra utlandet fortalte følgende:
5-6 av oss som kom med flyet stilte oss opp der hvor en skulle testes.
Storparten av passasjerene gikk imidlertid rett mot utgangen uten å ta testen, og ingen stoppet dem.

Fikk min dose nummer 2 av Pfizer vaksinen i dag. Men kommer fortsatt til å bruke munnbind.
Stor skepsis til denne AstraZeneca vaksinen i Norge.
Både Verdens helseorganisasjon og EU sier at den holder mål.
I USA har Asta visstnok benyttet noen data som ikke er helt relevante og må sende inn nye for å bli godkjent.

Mye prestisje og penger involvert. Sikkert også en del negative data som ikke blir offentliggjort
Men tanken bak er nok at den redder enormt mange i forhold til et mindre antall dødfall.
.
Wood1958

Importsmittemer vist et problem, 40 000 skulle feire påsken utenlansk sto det å lese.
WHO anbefalte 14 dager karantene og vi endte på 10 dager,med diverse untak,senere ble det til at en kunne teste seg ut etter 7 dager.
Leser nå at,et i den senere tid blitt til 3 dager. Samtidig blir en fortalt hvor viktig det er å minimere smitterisikoen.
En journalist spurte på siste pressekonferanse om det var noen reel kontroll på om folk dro på karantenehotel eller bare kunne dra hjem.
Det ble svart,at det var satt opp busser,de kunne gå og ta til hotel.Men ikke noe konkret svar om kontroll.
Igrunn lite hotelrom synes jeg men det er kanskje nok.Avisstykket girmet annet inntrykk enn hva jeg fikk etter pressekonferanser om importsmitteproblemet og karantenehotelordningene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... oer-paaske
2021-03-25 23.45.04.png
2021-03-25 23.44.09.png
2021-03-25 23.43.39.png
Sist redigert av Wood1958 den 26 mar 2021, 01:40, redigert 1 gang totalt.
wiking

sikry skrev: 25 mar 2021, 18:11 Fikk denne på SMS i dag fra helsedirektoratet.

Til deg som er i utlandet: Alle som returnerer til Norge fra unødvendig reise må nå på karantenehotell for egen regning. Fra midnatt natt til 29.03.21 må hele karantenen gjennomføres på karantenehotellet. Les mer på www.helsenorge.no/koronavirus/reise/#karantenehotell
Hva er unødvendig reise til utlandet . har dem definert det hm. Jeg vil jo ikke kalle det unødvending reise til utlandet for å besøke sin familie eller sin unge som man ikke har sett.
You Never walk Alone :D
anmeno

Kan noen forklare meg hvordan disse 2 har fått vaksinen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ ... -opp-helt

Min mor er eldre og har astma og kols men har enda ikke blitt kalt inn til vaksinering.
Wood1958

wiking skrev: 26 mar 2021, 00:42 Hva er unødvendig reise til utlandet . har dem definert det hm. Jeg vil jo ikke kalle det unødvending reise til utlandet for å besøke sin familie eller sin unge som man ikke har sett.
Justisministeren tolker det slikt, men er nok ingen tydelige grenser. Nå er vel karantenehotel et tiltak for å redusere smitte. Jeg undres på hva som reduserer smitterisikoen ved at reisen definereres som nødvendig.
Om en arbeider i utlandet, tar sin partner med på en tur. Vil det da være større smitterisiko med partneren som er på såkalt"unødvendig tur"så hun må på hotel ?
Det er ellers,satt opp over 100 fly til Polen og 26 fly mellom Doha og Dubai i forbindelse med påsken . Blir nok både familiebesøk og nødvendig jobbreise i en salig blanding. Men om den ene gruppen(nødvendig/unødvendig reisende) skal være mere smittefarlig enn den andre har jeg problemer med å forstå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... l-for-alle
2021-03-26 09.53.06.png
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Det har kommet nyheter om at Thailand skal åpnes for turister på Phuket halvøya for de som er vaksinerte. Mer detaljer følger snart. Men i mellomtiden kan dere lese oppdateringen til Rihcard og linken han har postet fra Thai Enquirer.

Les mer her
The government has agreed to reopen the resort island of Phuket to vaccinated international tourists with no quarantine from July 1, subject to the island’s own vaccine roll-out, the tourism authority said Friday.

The Centre for Economic Situation Administration (CESA) approved the Phuket quarantine-free arrival as a pilot plan for major tourism provinces, which could open in same way from October.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Siste om åpning av Thailand og regler rundt dette.

TAT announces a roadmap to reopen Thailand to vaccinated tourists
Three-stage reopening plans lead to no quarantine requirements for foreign tourist arrivals in five pilot destinations from October, with Phuket being the first to lift quarantine from July onwards

The Tourism Authority of Thailand (TAT) is pleased to announce that the Centre for Economic Situation Administration (CESA), chaired by Prime Minister, General Prayut Chan-o-cha, has approved the TAT’s three-stage roadmap to reopen six major tourist destinations – Phuket, Krabi, Phang Nga, Surat Thani (Ko Samui), Chon Buri (Pattaya) and Chiang Mai – to vaccinated foreign travellers.

This development follows the Royal Thai Government’s latest announcement: Thailand reduces quarantine for international arrivals from 1 April 2021, which includes the reduction of quarantine from 14 days to 7 days for vaccinated international arrivals.

Illustrasjon fra tatnews.org
Illustrasjon fra tatnews.org
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
LoYou

jaja, da blir det i praksis ikke mange turister i LOS før 2022/2023.
tdr skrev: 03 apr 2021, 23:46 Siste om åpning av Thailand og regler rundt dette.

TAT announces a roadmap to reopen Thailand to vaccinated tourists
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»