Noodle skrev: ↑01 jan 2018, 18:53
Oldboy så jeg for noen år siden. Veldig bra, men ekstremt brutal. Ikke en film jeg har orka å se igjen.
Den andre skal sjekkes ut.
Oooo, da bør nok I Saw The Devil revurderes...den er hard....en av de råeste og jævligste thrillerne jeg har sett.
Oldboy er veldig spesiell men utrolig vellaget. Men man føler seg litt misbrukt selv etter at plottet avsløres og man skjønner hva som har foregått. Men knallbra film.
Er også glad i han Nicolas Winding Refn sine filmer (Pusher filmene, Valhalla Rising, Drive og Only God Forgives). Han pusher grensene ganske hardt, men det er noe med det kunstneriske uttrykket jeg liker veldig godt.
Jeg har vel en høy terskel på "videovold" som vokste opp med Lucio Fulci, Dario Argento og denslags som favoritt regissører.
Eeeeeeelsket feks Hannibal tv-serien med Mads Mikkelsen. Den var sykt bra visuelt. Men utrolig rå og brutal også.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem